Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: ladov på mandag 25. november 2019, klokken 20:28
De er nok koblet til front defrost ja. Problemet akkurat den kvelden var at jeg ikke brukte front defrost siden ruta ellers var klar. Både ACC og autosteer så grei ut til jeg aktiverte dem, da fikk jeg feilmelding umiddelbart. Jeg kjente ikke til at kameraene hadde egne varmetråder men nå har jeg lært, lar meg ikke lure igjen. ;)

Defrost, er det når man "dobbeltklikker" på knappen for å varme frontruta?

emurof

Sitat fra: knegg på fredag 29. november 2019, klokken 12:03
Kan det være verdt å ikke bruke en silikonspray men heller noe "tørr" smurning med PTFE?

Har noen prøvd WD40?

Klykken

#872
Sitat fra: emurof på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:15
Sitat fra: knegg på fredag 29. november 2019, klokken 12:03
Kan det være verdt å ikke bruke en silikonspray men heller noe "tørr" smurning med PTFE?

Har noen prøvd WD40?

WD-40 kryper inn under olje, fett og annen smuss. Den rengjør og beskytter mot rustdannelse. WD-40 er også effektiv når det gjelder å løsne limrester, gamle etiketter og rester av tape. Løsner også kalkavleiringer rundt kraner etc.


Bruker du det på pakninger løsner kanskje limet bak. Bruker du det på dørhåndtaket, fjerner/svekker du evt grease og smurning fra fabrikk.

WD40 er ikke for smøring.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: K.M.L på tirsdag 03. desember 2019, klokken 12:28
@knut.aulie
Da er den bestilt. Har generelt ingen utfordringer så langt, og bilen står i oppvarmet garasjeanlegg, men det er vel generelt lurt å gi gummi og lister litt omtanke. Det gir lengre levetid og mindre problemer.
Takk for link!
Bare hyggelig.

Si gjerne noen ord om produktet når du får testet det.

ladov

#874
Sitat fra: emurof på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:14
Sitat fra: ladov på mandag 25. november 2019, klokken 20:28
De er nok koblet til front defrost ja. Problemet akkurat den kvelden var at jeg ikke brukte front defrost siden ruta ellers var klar. Både ACC og autosteer så grei ut til jeg aktiverte dem, da fikk jeg feilmelding umiddelbart. Jeg kjente ikke til at kameraene hadde egne varmetråder men nå har jeg lært, lar meg ikke lure igjen. ;)

Defrost, er det når man "dobbeltklikker" på knappen for å varme frontruta?
For så vidt..du har en knapp for foran og en for bak. :P

Den foran blåser varm luft på ruta samtidig som den fyrer på varmetrådene foran kameraene. Den bak bruker varmetråder på bakrute og sidespeil. Står nok i manualen men det skal være en kjedelig dag før jeg pløyer den fra første til siste side så jeg nøyer meg med å slå opp når det er noe spesielt jeg lurer på. :)


Edit: 'Dobbeltklikke' har visst en betydning jeg ikke kjente til..da har jeg lært noe i dag og..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

GOS

Sitat fra: ladov på tirsdag 03. desember 2019, klokken 18:17
Sitat fra: emurof på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:14
Sitat fra: ladov på mandag 25. november 2019, klokken 20:28
De er nok koblet til front defrost ja. Problemet akkurat den kvelden var at jeg ikke brukte front defrost siden ruta ellers var klar. Både ACC og autosteer så grei ut til jeg aktiverte dem, da fikk jeg feilmelding umiddelbart. Jeg kjente ikke til at kameraene hadde egne varmetråder men nå har jeg lært, lar meg ikke lure igjen. ;)

Defrost, er det når man "dobbeltklikker" på knappen for å varme frontruta?
For så vidt..du har en knapp for foran og en for bak. :P

Den foran blåser varm luft på ruta samtidig som den fyrer på varmetrådene foran kameraene. Den bak bruker varmetråder på bakrute og sidespeil. Står nok i manualen men det skal være en kjedelig dag før jeg pløyer den fra første til siste side så jeg nøyer meg med å slå opp når det er noe spesielt jeg lurer på. :)


Edit: 'Dobbeltklikke' har visst en betydning jeg ikke kjente til..da har jeg lært noe i dag og..

Dobbelklikker du så setter den på defroster bak også😊
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RuneW

Sitat fra: Klykken på tirsdag 03. desember 2019, klokken 14:07
WD40 er ikke for smøring.

Mener jeg leste et sted at man kunne bruke WD40 som "rens" og så smøre med noe annet etterpå.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)


Klykken

Fett, eller grease, vil du helst ikke fjerne. Men peis på, bruk WD40.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emurof

Sitat fra: ladov på tirsdag 03. desember 2019, klokken 18:17
Sitat fra: emurof på tirsdag 03. desember 2019, klokken 13:14
Sitat fra: ladov på mandag 25. november 2019, klokken 20:28
De er nok koblet til front defrost ja. Problemet akkurat den kvelden var at jeg ikke brukte front defrost siden ruta ellers var klar. Både ACC og autosteer så grei ut til jeg aktiverte dem, da fikk jeg feilmelding umiddelbart. Jeg kjente ikke til at kameraene hadde egne varmetråder men nå har jeg lært, lar meg ikke lure igjen. ;)

Defrost, er det når man "dobbeltklikker" på knappen for å varme frontruta?
For så vidt..du har en knapp for foran og en for bak. :P

Den foran blåser varm luft på ruta samtidig som den fyrer på varmetrådene foran kameraene. Den bak bruker varmetråder på bakrute og sidespeil. Står nok i manualen men det skal være en kjedelig dag før jeg pløyer den fra første til siste side så jeg nøyer meg med å slå opp når det er noe spesielt jeg lurer på. :)


Edit: 'Dobbeltklikke' har visst en betydning jeg ikke kjente til..da har jeg lært noe i dag og..

Ja, hvis du trykker to ganger etter hverandre så forandrer symbolet seg til noe annet enn det du får når du bare trykker en gang.

griulf

På min Model 3 har speilene sluttet å slå seg inn når jeg rygger. De slår seg inn hvis jeg velger det på konsollet.

Kan jeg ha kommet bborti en innstilling, eller det en feil jeg må få fikset hos Tesla?

Tom

Sitat fra: griulf på mandag 09. desember 2019, klokken 18:17
På min Model 3 har speilene sluttet å slå seg inn når jeg rygger. De slår seg inn hvis jeg velger det på konsollet.

Kan jeg ha kommet bborti en innstilling, eller det en feil jeg må få fikset hos Tesla?
Justere seg ned kanskje,ikke slå seg inn..
Du kan skru av/på dette..

elbilnett

#882
Alle mine fire baklys dugger noe ekstremt, gjorde ikke det da jeg hentet bilen i februar... Er rimelig skuffet over kvaliteten på lysene når de ikke holder seg tett i lengre enn 8 måneder. Er dette noe Tesla vil fikse gjennom garantien? Gidder ikke å booke time dersom det viser seg at de ikke vil skifte de ut.

Counterpointer

Sitat fra: elbilnett på mandag 09. desember 2019, klokken 19:23
Alle mine fire baklys dugger noe ekstremt, gjorde ikke det da jeg hentet bilen i februar... Er rimelig skuffet over kvaliteten på lysene når de ikke holder seg tett i lengre enn 8 måneder. Er dette noe Tesla vil fikse gjennom garantien? Gidder ikke å booke time dersom det viser seg at de ikke vil skifte de ut.
Tror policy er at de skifter hvis det er dråper i lykta, men at de ikke gjør det hvis det kun er dugg.

afriu05

Hei,

siden jeg byttet til vinterdekk så har venstre frem skjørt/dør fått endel steinsprut. Hva kan dette skyldes og er dette noe man må utbedre selv eller kan ta opp med tesla? Har skiftet dekk hos vianor og har orginale 19" på både sommer og vinter. Har montert skvettlapper.



TM3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA