Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Macnus

Sitat fra: J.Lafton på søndag 24. november 2019, klokken 00:41
Sitat fra: ganton på lørdag 23. november 2019, klokken 17:18
De to siste dagene har cruise control og autopilot sluttet å virke pga "front radar redusert visibilitet". Vask av bilen hjalp ikke. Kommer raskt etter at man slår på autopilot, da forsvinner visualisering av andre kjøretøy også.

Det samme har jeg registrert i det siste. Må være bug i software.
Ikke bug. Bilen står ute? Er dugg foran kameraet i frontruta pga temperaturforskjell, og da det er ganske tett rundt der tar det litt tid før dugget forsvinner. Er varmetråder der, så bruk defrost knapp og/eller varmetråd knapp for å få det bort. Tar noe tid da, så om du kjører 15 min på jobb hjelper det nok ikke.

Electric cars in Norway

#841
Knegg  :+1: du må ha fått en skikkelig "mandags bil"  (eller fredag før ferien produsert bil) for det å måtte bytte batteripakken på en helt ny bil - det er nytt for min del. Dette skulle Tesla funnet av under klargjøring. Tesla tester jo bilen før levering og BMS sjekk er jo sikkert en del av testen.
Fint det ordnet seg for din del :+1:

ganton

Sitat fra: Macnus på søndag 24. november 2019, klokken 22:29
Sitat fra: J.Lafton på søndag 24. november 2019, klokken 00:41
Sitat fra: ganton på lørdag 23. november 2019, klokken 17:18
De to siste dagene har cruise control og autopilot sluttet å virke pga "front radar redusert visibilitet". Vask av bilen hjalp ikke. Kommer raskt etter at man slår på autopilot, da forsvinner visualisering av andre kjøretøy også.

Det samme har jeg registrert i det siste. Må være bug i software.
Ikke bug. Bilen står ute? Er dugg foran kameraet i frontruta pga temperaturforskjell, og da det er ganske tett rundt der tar det litt tid før dugget forsvinner. Er varmetråder der, så bruk defrost knapp og/eller varmetråd knapp for å få det bort. Tar noe tid da, så om du kjører 15 min på jobb hjelper det nok ikke.
Nei er nok ikke bug nei. For min del permanent i flere dager nå og startet litt for lenge etter siste SW oppgradering til at jeg kan mistenke SW bug. Ikke væravhengig, bilen står i garasje. Har bestilt verkstedtime.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

knegg

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 25. november 2019, klokken 06:48
Knegg  :+1: du må ha fått en skikkelig "mandags bil"  (eller fredag før ferien produsert bil) for det å måtte bytte batteripakken på en helt ny bil - det er nytt for min del. Dette skulle Tesla funnet av under klargjøring. Tesla tester jo bilen før levering og BMS sjekk er jo sikkert en del av testen.
Fint det ordnet seg for din del :+1:

Tror jeg hadde rimelig uflaks med bilen ja. I dag angret jeg kjøpet. Så for øyblikket er jeg ikke Tesla-eier lenger. Men har bestilt en inventory svart/svart Long Range som jeg håper kommer i desember. Det har vært noe kluss med ordrene hos Tesla også. Vi får se  :D
2020 Model 3

fayelund

Sitat fra: ganton på lørdag 23. november 2019, klokken 17:18
De to siste dagene har cruise control og autopilot sluttet å virke pga "front radar redusert visibilitet". Vask av bilen hjalp ikke. Kommer raskt etter at man slår på autopilot, da forsvinner visualisering av andre kjøretøy også.
Jeg har akkurat samme problem. Har ikke vært i kontakt med Tesla om det, men tenkte jeg skulle prøve i løpet av dagen.
Bestilt e-Golf september 2014

ladov

Sitat fra: ganton på lørdag 23. november 2019, klokken 17:18
De to siste dagene har cruise control og autopilot sluttet å virke pga "front radar redusert visibilitet". Vask av bilen hjalp ikke. Kommer raskt etter at man slår på autopilot, da forsvinner visualisering av andre kjøretøy også.
Jeg hadde akkurat samme feil som deg og da jeg kom frem sjekket jeg front-kameraene. Fullt av dugg (se bilde).

Det var rett over null og lett regn den kvelden. Teorien min er at plastkappen rundt sensoren gjør at varmen fra kupeen ikke klarer å varme opp glasset foran sensorene og da legger duggen seg. Derfor er det egne varmetråder der men de aktiveres tydeligvis ikke selvstendig, kun når defroster kjøres. Jeg brukte ikke defroster siden det ikke var dugg på resten av frontruta og jeg kan ikke se at det er dugg foran sensorene uten å gå ut av bilen.

Workaround er å starte defroster, noen nevnte 15 minutter og det burde holde. Permanent fiks er kanskje at autopilot starter varmetrådene selv. Jeg sjekket opptak fra dashcam og dugg ser ganske annerledes ut fra innsiden men burde fortsatt være gjenkjennelig for autopilot, bare den programmeres for det..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Motorwatt

Kanskje varmetrådene virker dersom man setter på bakrutevarmeren? Slik som S/X.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Er ikke de koblet til front defrost? I min X forsvinner dugg om jeg trykker på front defrost i appen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Motorwatt

#848
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 25. november 2019, klokken 19:50
Er ikke de koblet til front defrost? I min X forsvinner dugg om jeg trykker på front defrost i appen.
Noe har skjedd på "de store" etter forrige vinter. Nå kommer varme i kamera og sidespeil først på når bakrutevarmeren startes. Testet dette flere ganger. Første gang kjørte jeg 4 mil med Blindsonevarsel og is/dugg på utespeilene. Begge forsvant på kort tid da bakrutevarmeren ble koble til. Mulig det er en feil på min bil, da...

ps. Bakrutevarmer kommer på ved forvarming, men altså ikke speil/kameraglass.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

Sidespeil har vært på bakruteknappen siden 2013.
Men har aldri testet varmetråd på kamera spesifikt da jeg aldri har hatt problemer med det. Det eneste jeg har registrert er at ved aktivering av front defrost i app så smelter is foran kamera umiddelbart.
Om knappen i appen også aktiverer bakrutevarme kan det godt være bakrutevarmer ens aktivering er det som trigger varmetråd i kamerahus.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ladov

De er nok koblet til front defrost ja. Problemet akkurat den kvelden var at jeg ikke brukte front defrost siden ruta ellers var klar. Både ACC og autosteer så grei ut til jeg aktiverte dem, da fikk jeg feilmelding umiddelbart. Jeg kjente ikke til at kameraene hadde egne varmetråder men nå har jeg lært, lar meg ikke lure igjen. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

magenuss

PLUTSELIG kom disse feilene:

-bilen trigger alarmen av seg selv etter 3-5 min, uten at noe vind/menneske trigger den
-taklyset, bak og foran, skrur seg av og på hvert 3 sekund (når døra er åpen, eller om jeg trykker på taklyset når døra er lukket). Utrolig irriterende!
-kartet glemmer sin forrige tilstand, om det er satelittkart eller den andre, dette skjer av og til

Noen som har opplevd dette?
Har prøvd hard og soft reset - ingen hjelp!
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Henbot

Noen som har opplevd at det ikke går an å stanse lading med telefonen, funket før, men ikke nå

castortroy

Appen har de siste få dagene vært treg og hengt igjen i gamle vinduer. Får ikke sett status på lading eller batteri for tiden. Får beskjeden unknown error i bunnen av bildet noen ganger

RuneW

#854
Kona har hatt problemer med mobil som nøkkel. Prøvde å avinstallere app, men da fikk jeg "Sign-in failed, The email or password you entered was incorrect". Wass? Prøvde å logge av på min egen telefon og heller ikke der fungerer min bruker/pass-kombinasjon. Samme kombo funker fint på nettsiden...

Prøvde å resette passord. Samme problemet. Det her er jo ikke helt 100%...

Da er det vel noe server-greier igjen...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA