Sitat fra: Syklist på I dag kl. 08:23Den har samme drivlinje (motor og batteri) som de andre PSA/Stellantis bilene Peugeot 208, 2008, Opel Corsa o.s.v. Kjent for lite problemer, men ikke fantastisk rekkevidde. Forbruket ved småkjøring vinterstid når bilen er kald og står ute er veldig høyt.
Dersom du parkerer i garasje eller kan stå tilkoplet lader om natten, er det ikke noe stort problem.
Sitat fra: Øyvind.h på I dag kl. 01:08Kan ikke huske å ha opplevd dugg på innsiden pga tunnel, i hvert fall ikke brått. Men mulig det bare er så mange år siden at det er glemt.
Dugg på utsiden av ruta har jeg opplevd noen ganger, og det kommer så raskt at det kan oppleves skummelt. Men det fjernes på sekundet med vindusvisker heldigvis.
Kunne faktisk gått galt i en tunnel ved Værnes for mange år siden. Kraftig dugg i tunnelen og jeg så ingenting mens jeg lette etter defroster i leiebilen før jeg bevisst eller ubevisst testa viskerne.
Lik vår opplevelse dette. Som sagt, noen sveip med vindusvisker fikser duggdannelsen på utsiden, men opplever altså at det dugger på innsiden av bilen i noen av disse tunellene. Det gjelder ikke bare vår Y, men alt av biler vi har kjørt gjennom disse tunellene. Svigers sin EQC til til millionen var ikke noe bedre den heller. Dette er noe som bygger seg opp og ikke kommer plutselig, men det blir merkbart etter hvert. Savner derfor en kjapp løsning med å få luft mot frontruta. Mulig jeg må se på disse sexy-knappene for en løsning.
Sitat fra: Marsto på I går kl. 21:07Hei worry. Jo hvis det er 10% døde celler vil bms sette en feilkode å man får ikke ladet. Så max antall døde celler kan vel være omtrent 14 på Z36 Zebra batteriet. Under 10% døde celler vil spenning bli redusert tilsvarende, ja. Tenker det generelt blir redusert også over tid selv uten døde celler. Jeg refererte til nytt batteri i min post.Ok, takk. Da går jeg ut fra at BMS holder styr på enkeltcellenes toppspenning. Så blir totalspenningen deretter?
Sitat fra: førategangtesla på I dag kl. 06:14Kan legge til at dette ikke er på motorvei, men en fylkesvei med striper og endel svinger og bakketopper, hovedvei og motorvei har jeg aldri hatt problemer med autopilot. Jeg skulle kanskje hatt meg en tur her også for å se om bilen vil ta en tur innom av/påkjøringsfeltDa opplever du det samme som mange andre, men bilen trekker fortsatt unormalt mye til høyre i av- og påkjøringsfeltene.eller om her har blitt en forbedring.
Sitat fra: bjorngb på I går kl. 15:51Jeg har ikke gitt opp dette - siden det var rapportert til BMW forhandler 1 år før garantien gikk ut. Hentet bilen på verkstedet i går. De har tatt ut datalogger og sendt til Tyskalnd og Sverige tror jeg. Jeg har ikke tenkt å gi meg.Kjør på!
Sitat fra: bjorngb på I går kl. 15:40Når det er sagt - en prøvekjøring i forkant av kjøp avdekker ikke alle de små irritasjonsmomentene en irriterer seg over når en lever med bil en stund...Hvilke irritasjonsmomenter sikter du til med din Enyaq?