Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« Nyeste innlegg av cjs I dag kl. 23:12 »
Hadde det vært senttert hadde jeg heller ikke brydd meg
Det er jo nettopp det det ikke er
Avvik på 8mm sammenlignet med motsatt side!
2
Elbiler i media / Sv: Ny rapport: Elbiler halverer energibruken
« Nyeste innlegg av ladov I dag kl. 23:11 »
Bare halvparten? Ville trodd det lå på en faktor 3-4? Til og med på vinteren bruker dieselbilen mer enn 3 ganger så mye energi per mil enn min Zoe..

(målt ved tank/batteri, har ikke tatt hensyn til ladetap, raffinering osv)
3
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« Nyeste innlegg av ladov I dag kl. 23:08 »
...
Jeg mener ikke at man ikke skal forlange retting av skjevt glasstak.
Et kosmetisk irritasjonsmoment bør være grunn nok for å rette opp feilen, i tillegg kan det være at takstativ skal brukes senere, enten av nåværende, eller neste eier.
Hvis glasstaket er så skjevt at du får problemer med takstativet er det en funksjonell feil i tillegg til en kosmetisk feil.

Lurer for øvrig på om noen har latt seg lure av at glasstaket er noen mm smalere enn for/bakrute nettopp for å gjøre plass til takstativfestene. Har ikke tatt frem skyvelæret men på min bil ser det ut som taket er perfekt sentrert (om det ikke er det så er det mindre enn øyemålet mitt registrerer, under 1 mm?)
4
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« Nyeste innlegg av Handyman I dag kl. 22:59 »
Ikke ifølge flere av de som har svart meg i mine innlegg ovenfor - det er jo bare småfeil som du som kunde/kjøper ikke skal bry deg om :-)
Jeg mener ikke at man ikke skal forlange retting av skjevt glasstak.
Et kosmetisk irritasjonsmoment bør være grunn nok for å rette opp feilen, i tillegg kan det være at takstativ skal brukes senere, enten av nåværende, eller neste eier.
5
Zoe / Sv: Renault Zoe 2020
« Nyeste innlegg av ladov I dag kl. 22:55 »
Zoe ZE40 skal klare 300km etter WLTP-standarden med sitt 41kWh batteri. 'Zoe 2020' bør da ha 41*400/300=55kWh batteri for å klare 400km etter WLTP-standarden.

Det tilsvarer 13,6kWh/100km og det burde være greit oppnåelig. Min egen rekord ligger rett i underkant (13,3) en dag med optimale forhold. En høstdag med tørre veier, overskyet og ca 15 grader. Det var i ettermiddagsrushet og trafikken var tett men jevn, ingen stopp eller køkjøring, max hastighet 100km/t
6
Audi e-tron / Sv: Mine første timer i Audi e-tron 55 quattro
« Nyeste innlegg av StianSoppsan I dag kl. 22:53 »
Omsider kan jeg også få lagt inn mine første erfaringer!

Kort oppsummert: Fabelaktig bil!

Lengre oppsummering med plusser først og minuser til sist:
+ Komfortabel. Støynivået er fenomenalt lavt. Man sitter med en følelse av å skli gjennom luften som et såpestykke.
+ Ladehastighet på lynlader. Fått testet min første Ionity-lading. Herlig å se 150-tallet, og se det holder seg til temmelig høy SoC! Høyt strømforbruk kompenseres greit med en, i forhold til konkurrentene, meget aggressiv ladekurve
+ Kjøremaskin. Korte som lange turer. En fryd å sette seg bak rattet i denne bilen! Krefter nok.
+ HUD er glimrende. Oversiktlig. God info
+ Adaptiv Cruise som virkelig ER adaptiv. Justerer hastighet inn mot og gjennom rundkjøringer etc. Kjører mykt og fint.
+ God byggekvalitet. Ingen knirk eller annet
+ Fin som familiebil. Så langt ingen plassutfordringer for en småbarnsfamilie med to småttiser.
+ Digger fotsensor for bakluken.
+ Bang & Olufsen har gjort en meget god jobb med lydanlegget!
+ Omgivelseskamera / 360-kamera med 3D-view er glimrende!

- El-motorene høres ved pådrag i lave hastigheter. Dog, skal ikke mange knepp opp på lydanlegget før radio/musikk etc overdøver dette. Og personlig ikke noe irritasjonsmoment (og jeg er en som hater ulyder i biler)
- Kunne ønsket meg mulighet for å fortelle bilen at den ikke behøver å bruke mange elektroner på oppvarming/klimatisering av batteriet på korte turer. Og korte turer har vi mange av (typ 3-10 km). Ingen krise, men ser jo at det slukes en del ekstra strøm på disse korte turene enn på de samme turene med Passat GTE på el-drift.
- Strømforbruket er jo som kjent høyere enn konkurrentene. Har ikke fått tilbakelagt særlig mange kilometer hittil. Lengre turer ser ut til å ligge på ca 25-26 kWh/100 km med 20" piggfrie Viking-dekk på noenlunde tørre sen-vinter-landeveier i normal hastighet med temperatur som vaker rundt 0-5 grader

Så langt ingen bugs eller problemer oppdaget.
7
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« Nyeste innlegg av cjs I dag kl. 22:51 »
Synes de som ikke har feil på bilen sin som feks 8mm avvik på glasstak kanten kan lage sin egen tråd.
Veldig feil å skrive her hvis en ikke opplever feil!
Foreslår en egen tråd for dere
Så kan moderator slette alle usaklige innlegg på denne tråden så blir det lettere å telle hvor mange som faktisk opplever feil og mangler og til slutt synes jeg Tesla får svare på om dette er som forventet utenfor eller innenfor.
Glad jeg har kjøpt bil i Norge hvor vi har sterke forbrukerbeskyttelser.


8
Model X / Sv: Realistisk rekkevidde X75D
« Nyeste innlegg av Vhagar I dag kl. 22:44 »
Flya er stengt ja og med det været som er i fjellet for tiden vil det nok ta litt tid tenker jeg.
https://www.vegvesen.no/trafikkbeta

Trondheim til Hardanger på denne årstiden er litt av en kinareise, mange av småveiene en kan ta som snarveier over fra øst til vest som er stengt nå.
9
Kjøpe elbil? / Sv: Valg av elbil 350 000 NOK, kun hurtiglading mulig?
« Nyeste innlegg av Electrix I dag kl. 22:43 »
Mange ting å vurdere ja, vi har vært gjennom ganske mye vurdering selv de siste åra. Vi hadde en Ford Mondeo stasjonsvogn som har veldig god plass, da vi måtte over til to biler i 2012 valgte vi en Leaf. Den har vi vært fornøyd med, og ettersom det kom opp hurtigladere har vi også brukt den på litt lengre turer.

Men Mondeoen begynte å få en god del reparasjoner og kostet mye i forhold til kjørte km, vi kjørte ca 18 000 med Leaf i året og 5 000 med Mondeoen. Nå som vi har større barn har vi ikke like stort behov av to biler så vi byttet ut Mondeoen med en elsykkel. Det fungerer ganske bra, men vi drar stadig på flere og lengre turer så det ble en del byttelåning av bil. Vi har nå bestillt en Tesla Model 3 og vil se an om det er lønnsomt å beholde Leafen og leie den ut en del eller om vi skal selge den og klare oss med en bil. Vi trenger ikke lenger barnevogn så tror vi skal klare oss med Model 3 og en skiboks de gangene med mye bagasje.

Vi har alle forskjellige regnestykker, men skulle vi kjørt alt med Mondeoen ville det kostet oss mellom 25 og 30 000 ekstra hvert år bare i drivstoff, bompenger, årsavgift og oljeskift, da snakker vi 100 000 ekstra i dass hvert 3-4 år...

Vi har også vurdert PHEV, men vurderingen er kort da disse bilene i stor familiestørrelse koster nesten det samme som en Tesla, bare med mindre besparelser og mindre glede  :D

Hydrogen kan du jo vurdere ja, du får biler som kostet samme som Model X da den var ny til samme bruktpris som en leaf, så det er jo et kupp, bare vær obs på at bruktprisen kommer til å fortsette å rase nedover. I tillegg må du slite med dyrt drivstoff og få fylleplasser, og i tillegg følge med på hvor du kan fylle for disse går som regel konkurs kort etter den offentlige støtten er brukt opp.
10
Model Y / Sv: Ønskeliste ekstrautstyr model Y (please tell Elon..)
« Nyeste innlegg av DeepFu I dag kl. 22:42 »
Rails, eller en hvilken som helst annen form for fungerende takstativfeste...
Sider: [1] 2 3 ... 10