Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Model 3 / Sv: Hvor stor telefon passer i den trådløse laderen?
« Nyeste innlegg av Thomas Longva I dag kl. 12:57 »
Den er vell omtrent like høy som iPhone 12 Pro Max og den passer
2
Audi e-tron / Tilkobling myaudi app
« Nyeste innlegg av hybrid88 I dag kl. 12:50 »
Er det krav til type telefon for å koble seg til bilen via myaudi appen?

Jeg skulle hjelpe min far med å legge inn bilen hans my audi appen. Opprettet bruker i appen og alt det der også når vi skulle ut i bilen å koble sammen dette her så virket det som at bilen ikke hadde dataforbindelse. Fikk opp feilmelding da vi la inn den 10 sifrede koden

Er det krav til instillinger/ type mobiltelefon? Får opp melding om at den ikke er tilkoblet data og da får den vel heller ikke kontakt.

Det eneste han ønsker er å kunne starte oppvarming og se data på bilen fra appen. 

Jeg har også etron og har koblet meg opp uten eget simkort. Men det fikk vi ikke til i hans bil.

Setter stor pris på hjelp:)
3
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
« Nyeste innlegg av lars667 I dag kl. 12:46 »
Får tro det ikke fører til så store forsinkelser nå, da får de jo ikke salgene på q4...
4
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
« Nyeste innlegg av Contango I dag kl. 12:44 »
Jeg betalte ogs 16k for FSD - og solgte bilen seks måneder senere uten å få noe igjen for det. Nå betaler jeg heller det det koster om funksjonaliteten en eller annen gang i fremtiden er så fantastisk at det er verdt prisen. Men realistisk sett- jeg strever med å forstå hva det er som skal komme jeg kommer til å verdsette så høyt at jeg bare må ha det. Dessuten har jeg antagelig solgt en eller begge bilene innen den tid.
5
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
« Nyeste innlegg av Vertigo I dag kl. 12:42 »
ENDELIG!!

Den er i Belgia og den kom med Grand Aurora! Så, da er jo bare spørsmålet: Hvor lang tid bruker den fra Belgia til Bergen?

Hvis den kommer med båt tar det 16 dager fra ankomst Belgia til utlevering i Drammen. Hvis vi tar utgangspunkt i bilene som kom med RCC antwerp

Jeg vet ikke helt om du kan sammenligne med Antwerp. Det ser ikke ut til å ha vært veldig store mengder med til Norge på Antwerp, det er helt andre mengder som skal leveres ut i desember enn nå på tampen av november. Er vel bare et par hundre som er registrert til nå, inkludert S3X. Selv fikk jeg melding i dag, utlevering 14.12. Min bil sto på Triton, som var i Zeebrugge 20.11. Altså ca 24 dager i mitt tilfelle.

Hvor henter du bilen?

Brumunddal. Så det er sikkert noen dager ekstra i forhold til de som har valgt Drammen.

Alle utleveringer Drammen blir omdirigert til Norges Varemesse tydeligvis, som tidligere. Så det er nok ikke noe vesentlig forskjell på Drammen kontra Brummundal. Denne omdirigeringen ga meg 5-6 uker ekstra forrige gang jeg var offer for dette.
6
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
« Nyeste innlegg av GeirHM I dag kl. 12:35 »
I riktig gode gamle dager gikk det et skille mellom EAP (enhanched auto pilot) og FSD. Da nøyde de fleste seg med EAP. Det var strengt tatt ikke annet du ble tilbudt enn Matrix sin blå pille for en (mulig) reise inn i fremtiden om du gikk for FSD. Så en eller annen gang høsten 2018 fikk blårussen internt i Tesla balletak på Elon og EAP ble nedlagt. Selv fikk jeg FSD på billigsalg til 16k. Det var det nok mange andre som også gjorde.

Siden er AP blitt en trist sak mens Elon har fylt FSD med alle drømmene sine. Strengt tatt er det bare noen sære nerder som i lukkede nettverk har fått små smakebiter av hva disse svermeriene hans (FSD altså) kanskje kan bli. Vi andre ser på dårlige YouTube videoer og ergrer oss over at vi ikke får være med. Men, vi betaler likevel. Hvorfor?

FSD er sjela i Teslaen din. Hvem pokker vil ha en så dyr bil uten åndsliv? Ikke jeg i et hvert fall. Så jeg betalte blårussen nettopp 60k. For en dust.
7
I dag er jeg langt ut i Sund, bomtur etter lader (var den som står fremme/under bilen, gitt). Skal ringe Hanøytangen senere, men kanskje en ny del, men Black Friday rabatt, er tingen nå...hehe. Synes det er vanskelig å finne de dog. Er det ikke "on-board charger" disse skal hete?
Alle ladere som sitter i bilen er "onboard". Så du må finne en som er fra 2011-2012.
Det er jo flere delebiler liggende på NBF sien side. Har du spurt på https://www.bruktdel.no/nbf/Inquiry/  ?
8
Tidlige elbiler: Think / Sv: Th!nk CoC (Certificate of Conformity)
« Nyeste innlegg av Damir I dag kl. 12:32 »
Thank you very much for your help.

I already have the COC document, however it is issued by an Austrian company. The customs are asking for the official certificate issued by a manufacturer in Norway.

The CE letters that you are referring to (UN ECE R101) seems to be an EU-approved carbon dioxide emission rating.

I'm still not sure how to obtain this document from a factory that has stopped working for almost a decade.
9
Model 3 / Hvor stor telefon passer i den trådløse laderen?
« Nyeste innlegg av krister461 I dag kl. 12:31 »
2021-modellene av Model 3 kommer jo med integrert lader. Noen som har vet hvilke/om noen telefoner er for store for denne?

Er spesielt interessert i om Samsung Galaxy Note10+ (6,8'') passer med og uten deksel. :)
10
Tesla / Sv: Hva vil Tesla aksjen være verdt ved slutten av året 2020?
« Nyeste innlegg av bmw2002 I dag kl. 12:24 »
Kan legge til at waymo har startet med robottaxi i arizona. Med svindyre biler siden de bruker lidar.

Det Waymo gjør nå er dyrt av mange årsaker, Lidar er ikke spesielt dyrt lenger.

Hver Waymo bil har nå 3 personer som følger med.  En som sitter på en sentral og overvåker bilen, han kan endre på rute og få bilen til å stoppe.

I tillegg er det en følgebil med to personer, der en av dem kan overta taxien og kjøre når det går helt galt.

Waymo må også lage ekstremt nøyaktige "HD"/3D kart alle steder der bilene skal kjøre.

Tesla sin tilnærming er bedre på den måten at de kun skal være avhengig av kamera (+ litt radar) for å kjøre overalt.  Men dette betyr også at Tesla i dag kjører dårligere enn Waymo gjorde for 10 år siden.

Dette i seg selv gjør at jeg ikke tror Tesla kommer med noen robotaxier som gjør det Elon har lovt de nærmeste 20 årene, dette er nok først og fremst lovnader for å selge biler og drive opp aksjekursen.
Sider: [1] 2 3 ... 10