Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Ikke du selvfølgelig, @Contango. Du ser ingen grunn til å pirke i dette.. :laugh:
Hva med å slutte å sutre over at TB ikke forklarer deg alt du ikke forstår og heller gjøre noe med det selv? Inviter en X eier ut og kjør Norge på kryss og tvers til du får de resultatene du ser etter.
2
Porsche / Sv: Porsche Taycan
« Nyeste innlegg av Electric cars in Norway I dag kl. 23:38 »
Ja utviklingen går raskt. 350 kW. :+1:

Kopi:
Foreløpig er det ingen elbiler som støtter 350 kW lading, men Porsche skal være den første. Da kan du teoretisk kunne lade i under 20 minutter for å kjøre 50 nye mil.

https://elbil.no/ionity-apner-forste-lynlader-med-350-kw/
3
Audi e-tron / Sv: Ulyder i 55 e-tron
« Nyeste innlegg av 2re I dag kl. 23:34 »
Har ikke prøvd bilen, så ta dette med noen klyper salt. Men e-tron leveres jo ofte med store dekk. Dekkstøy?

Nja.. Jo da, det kan være det som er «romlelyden», men det er 19 toms hjul på den nå. Altså de minste den leveres med. Den værste lyden er imidlertid den hvinende lyse lyden.
4
Audi e-tron / Sv: Ulyder i 55 e-tron
« Nyeste innlegg av Jambo I dag kl. 23:27 »
Har ikke prøvd bilen, så ta dette med noen klyper salt. Men e-tron leveres jo ofte med store dekk. Dekkstøy?
5
Model X / Sv: Tesla X75 på finn, ok pris?
« Nyeste innlegg av tornaldo I dag kl. 23:22 »
Det er jo en del som ikke er helt fastlåst til Tesla, så da finnes det jo også biler i løpet av det neste året som kan løse plassbehovet for en storfamilie på fire  ;)

Tilgangen til nye og flere alternativer vil være med på å normalisere bruktprisene, og det gjelder alle merker/modeller. Det er jo på tide, og egentlig veldig bra. Frem til nå har det jo vært fullstendig bingo når man skal kalkulere kostnaden av bilholdet. Noen sitter med gevinst etter et år eie, andre får påført verditap på 100000 over natta når produsent kutter nybilprisene.
6
Audi e-tron / Ulyder i 55 e-tron
« Nyeste innlegg av 2re I dag kl. 23:20 »
Hei,

Vi var i dag og prøvekjørte en e-tron 55. Det som var overraskende og samtidig skuffende, var at vi opplevde en konstant «romlelyd» inne i bilen. Det var også en lys/tynn hvining som endret seg i takt med hastigheten. Kanskje en «naturlig» el-lyd, men ganske så tydelig, og ikke minst irriterende. Med lyd fra musikkanlegget ble det overdøvet, men allikevel... skal det være slik? Vi har fra før en i3 og en Nissan EVO 200, og det er ikke slike lyder fra de. Kan det være en feil på bilen? Noen som opplever det samme, eller har en «fornuftig» forklaring på dette?

2re
7
BMW i3 / Sv: Conti 7 vs Blizzak
« Nyeste innlegg av reitsma I dag kl. 23:12 »
Hvordan er regen og rullemotstand på conti 7?
8
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Ionity slutter med fastpris
« Nyeste innlegg av gr I dag kl. 23:10 »
Når jeg har fått grunnet litt på dette, så tenker jeg at dette er en pris for å skremme vekk eiere av biler som ikke eier nettverket. Bilfabrikantene med avtale får derimot en heftig rabatt, men der det er opp til bilmerket å sette prisen. Dette åpner for salg av flerårige ladepakker både mtp mengde strøm og avgift. Rabatter kan gis i form av slike pakker også.

Jeg tror du har ret. Synes dog abonnementsprisen er høj hos Audi taget i betragtning af, at man er 1st mover på eTron. Der burde man vel netop give mere end 1 års gratis abonnement. Over 12.000km for at nå break-even med TM3 på SuC er jo mange kilometer for mange med hjemmelader.

Ionity har tidligere givet udtryk for (på FB), at de ønsker langsomt ladende skal bruge 50kw hurtigladere i stedet for lynladere....
Da burde de priset dyrt per minutt i stedet for per kWh, så hadde det automatisk blitt veldig dyrt og lite attraktivt å lade med 30-50 kW hos Ionity, men greit med biler som ladet raskere.

Ironisk nok er det to av eierne som står bak de tregest ladende bilene i litt volum, for eksempel e-Up, i3 og e-Golf, så det er nok derfor de ikke ønsker å "tvinge" bort tregtladende biler.
9
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« Nyeste innlegg av tornaldo I dag kl. 23:09 »
F. eks FSD er jo verdt tilnærmet nada som bruktbil, kontra kostnaden som ny. Og det gjelder veldig nye bruktbiler. Og det har jeg full forståelse for. Fullstendig bortkastet i lang tid, og høyst usikkert hva man får ut av det. Oppdatert akselerasjon er i det minste noe håndfast.
10
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
« Nyeste innlegg av GOS I dag kl. 23:08 »
Opplever noe snodig med batteri kapasitet / beregnings formel for LR AWD. Ladet til 95%, kjørt 301.5km med forbruk 159 Wh/km og med 13% rest på batteriet. Dette blir et totalt forbruk på 48 kWh som også vises i display. Men disse tallene stemmer utrolig dårlig med max batteri kapasitet på ~ 70 kWh..
Jeg har siste SW versjon og har ikke opplevd noe lignende tidligere. Noen som har erfart det samme eller har en god forklaring?

Er de 301 km kjørt mer eller mindre i ett strekk? Om det har vært  lengre stopp i mellom turene så har du mye vampire drain, spesielt om du har hatt sentry mode på. Om bilen har stått i park med varme på kabin/og eller batteri (f.eks. DogMode) så renner kwh ut og det telles ikke på skjermen. Bilen oppgir bare forbruket du har mens bilen er i Drive eller Reverse. 

Edit: Sjokomelk hadde vist alt gitt mer eller mindre samme svar.
Sider: [1] 2 3 ... 10