Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyeste innlegg

#1
Bestilling og levering / Sv: Model Y - angrerett
Siste innlegg av Yamakazi - I dag kl. 23:19
Sitat fra: RJK på I dag kl. 23:13
Sitat fra: Yamakazi på I dag kl. 23:11
Sitat fra: RJK på I dag kl. 22:58
Sitat fra: Yamakazi på I dag kl. 22:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 09:07Vi har vel ikke helt fått vite sluttregningen på dette, verken hvor mye de skal ha siden han kjørte over 100km, eller hvordan det går med innbyttebilen. Hadde vært interessant å vite.

Uten å gå nærmere detaljer, valgte vi å beholde bilen.

Når der gjelder inbyttebilen var det bare å glemme.
Det spørsmålet som vel alle venter et svar på, er om Tesla var villige til å akseptere angreretten, eller stod på det om at den var "kjøpt i butikk".

Håper du kan avklare denne! :)

Uansett, håper du blir fornøyd med bilen!

Jaja, han sa det var ikke noe problem og henviste til angrerett skjema som kom med bestillingen:) Derimot var det ikke mulig å få tilbake innbyttebilen.
Takker for avklaring.

Da var det stort sett akkurat som jeg forventet og har skrevet i tråden her, og måtte argumentere hardt for!

Godt å få det avklart en gang for alle!

;)

Bare hyggelig, og takk for hjelpen! Tenkte akkurat som deg men ble bare i tvil..

Syns også det er rart at ingen her på forumet har vært i en lignende situasjon..

Uansett er det jo fint med råd og tips fra forumet, men man har også et eget ansvar.. jeg stoler mye på det som skrives her inne men er alltid skeptisk på hva folk sier. Da må man sørge for å finne ut om ting selv😀
#2
Bestilling og levering / Sv: Model Y - angrerett
Siste innlegg av RJK - I dag kl. 23:13
Sitat fra: Yamakazi på I dag kl. 23:11
Sitat fra: RJK på I dag kl. 22:58
Sitat fra: Yamakazi på I dag kl. 22:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 09:07Vi har vel ikke helt fått vite sluttregningen på dette, verken hvor mye de skal ha siden han kjørte over 100km, eller hvordan det går med innbyttebilen. Hadde vært interessant å vite.

Uten å gå nærmere detaljer, valgte vi å beholde bilen.

Når der gjelder inbyttebilen var det bare å glemme.
Det spørsmålet som vel alle venter et svar på, er om Tesla var villige til å akseptere angreretten, eller stod på det om at den var "kjøpt i butikk".

Håper du kan avklare denne! :)

Uansett, håper du blir fornøyd med bilen!

Jaja, han sa det var ikke noe problem og henviste til angrerett skjema som kom med bestillingen:) Derimot var det ikke mulig å få tilbake innbyttebilen.
Takker for avklaring.

Da var det stort sett akkurat som jeg forventet og har skrevet i tråden her, og måtte argumentere hardt for!

Godt å få det avklart en gang for alle!

;)
#3
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 09:36En kan jo bli helt gal når en leser tester. Leser f.eks. at i Auto Build und Motor-testen så gjør Falken Azenis FK520 helt topp (91%) på støy. Og så leser en Motor sin dekktest, og så får den 3 av 5 på støy, med kommentar "middelmådig komfort". Er vanskelig å vite hva en skal tro på. Kan sikkert være ulike lydfrekvenser som bryter inn i ulike biler, og at ulik asfalt-grovhet fører til ulikt resultat.
Alt for mange variabler til å stole på slike tester.
#4
Bestilling og levering / Sv: Model Y - angrerett
Siste innlegg av Yamakazi - I dag kl. 23:11
Sitat fra: RJK på I dag kl. 22:58
Sitat fra: Yamakazi på I dag kl. 22:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 09:07Vi har vel ikke helt fått vite sluttregningen på dette, verken hvor mye de skal ha siden han kjørte over 100km, eller hvordan det går med innbyttebilen. Hadde vært interessant å vite.

Uten å gå nærmere detaljer, valgte vi å beholde bilen.

Når der gjelder inbyttebilen var det bare å glemme.
Det spørsmålet som vel alle venter et svar på, er om Tesla var villige til å akseptere angreretten, eller stod på det om at den var "kjøpt i butikk".

Håper du kan avklare denne! :)

Uansett, håper du blir fornøyd med bilen!

Jaja, han sa det var ikke noe problem og henviste til angrerett skjema som kom med bestillingen:) Derimot var det ikke mulig å få tilbake innbyttebilen.
#5
Tesla / Sv: Tesla aksjer
Siste innlegg av emurof - I dag kl. 23:10
Kvartalsresutatet er klart. Tallene er en ting, men de sier nå at de vil akselerere utviklingen av en kompaktmodell, og bare bruke "Unboxed"-metoden delvis. Det skal fremskyndes fra andre halvdel av 2025. Med andre ord kan vi se "Model 2" allerede om ett år?

Det blir spennende å se hva de sier under kvartalspresentasjonen.

Og ja, Reuters løy visst som Elon påstod.

https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q1-2024-Update.pdf

"We have updated our future vehicle line-up to accelerate the launch of new models ahead of our previously communicated start of production in the second half of 2025.

These new vehicles, including more affordable models, will utilize aspects of the next generation platform as well as
aspects of our current platforms, and will be able to be produced on the same manufacturing lines as our current vehicle
line-up.

This update may result in achieving less cost reduction than previously expected but enables us to prudently grow our
vehicle volumes in a more capex efficient manner during uncertain times. This would help us fully utilize our current
expected maximum capacity of close to three million vehicles, enabling more than 50% growth over 2023 production
before investing in new manufacturing lines."
#6
Tesla / Sv: Tesla aksjer
Siste innlegg av emurof - I dag kl. 23:09
Sitat fra: What-a-watt på I dag kl. 18:32
SitatNokia: Men de hadde ikke programvare- og teknologifokuset i bunn som Apple (og nå Tesla) hadde

Litt inkompetanse her?

Nokia har vært i forkant av kommersielle 5G-distribusjoner over hele verden, og har samarbeidet med telekommunikasjonsoperatører for å rulle ut 5G-nettverk i ulike markeder. Selskapet har sikret en rekke kontrakter for å levere utstyr og tjenester for 5G-distribusjoner, inkludert forsøk, pilotprosjekter og fullskala nettverksutbygginger. Nokias 5G-løsninger er designet for å levere høyhastighetstilkobling, ultralav ventetid og massiv kapasitet for å støtte et bredt spekter av brukstilfeller og applikasjoner.

9 april 2024:

Nokia has a total of 56945 patents globally, out of which 26281 have been granted. Of these 56945 patents, more than 59% patents are active. Europe is where Nokia has filed the maximum number of patents, followed by United States of America and China.
Nei, vi ser hvordan det gikk med Nokia, som hang igjen i den gamle mobilverdenen. De fulgte ikke med inn i fremtiden som Apple skapte.

Eller påstår du at Nokia gjorde det bra etter at iPhone kom?
#7
Bestilling og levering / Sv: Model Y - angrerett
Siste innlegg av RJK - I dag kl. 22:58
Sitat fra: Yamakazi på I dag kl. 22:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 09:07Vi har vel ikke helt fått vite sluttregningen på dette, verken hvor mye de skal ha siden han kjørte over 100km, eller hvordan det går med innbyttebilen. Hadde vært interessant å vite.

Uten å gå nærmere detaljer, valgte vi å beholde bilen.

Når der gjelder inbyttebilen var det bare å glemme.
Det spørsmålet som vel alle venter et svar på, er om Tesla var villige til å akseptere angreretten, eller stod på det om at den var "kjøpt i butikk".

Håper du kan avklare denne! :)

Uansett, håper du blir fornøyd med bilen!
#9
Bestilling og levering / Sv: Model Y - angrerett
Siste innlegg av Yamakazi - I dag kl. 22:42
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I dag kl. 09:07Vi har vel ikke helt fått vite sluttregningen på dette, verken hvor mye de skal ha siden han kjørte over 100km, eller hvordan det går med innbyttebilen. Hadde vært interessant å vite.

Uten å gå nærmere detaljer, valgte vi å beholde bilen.

Når der gjelder inbyttebilen var det bare å glemme.
#10
Model 3 / Sv: 580 vs 614 modellene
Siste innlegg av OlaM - I dag kl. 21:57
Sitat fra: filtvet på I dag kl. 19:45Jeg har 614, men mener den viste 580 km ved 100% når den var ny.


614 i markedsføringen er WLTP, mens 580 på skjermen er EPA. Eller 560-noe er det vel.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA