Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Jeg har ikke sett noen klare svar på dette. Her er en oversikt over M3 som kan hjelpe noe: https://www.blogtesla.fr/forum/viewtopic.php?t=2280. For MYP Tyskland sier denne artikkelen 82kwh https://driveteslacanada.ca/model-y/tesla-model-y-gets-range-increase-in-germany-performance-deliveries-begin-in-march/. Her refererer de til 77kwh som forrige utgave. Min antagelse er at det er 78.8 batteriet som sitter i 2022 Y LR MIC, men kanskje noen vet dette?
2
Lade hjemme / Sv: Hvordan møte den nye nettleien smartest mulig?
« Nyeste innlegg av Vidar_S I dag kl. 13:56 »
For Tibberkunder, og de tror jeg er mange her inne: Tibber jobber med en løsning der en kan sette maks ønsket effekt for anlegget i appen, ( feks 10 kw, evt 15 kw om vinteren og 5kw, evt 10 om sommeren) om det er optimalt i forhold til nettleietariffene din. Billadinga blir da formodentlig bufferen som senkes når maks nærmer seg. Det er mulig en kan oppnå dette allerede idag ved å justere verdien på hovedsikringa i Pulse, men jeg har ikke nok kunnskap om dette. Venter derfor i spenning på en enkel løsning.

What! Er ikke dette standard funksjonsiden "tidenes morgen" ?

Vi har i alle fall kunnet tilby slik regulering siden 2018 med vår serie ladestasjoner fra Myenergi

Tibber / Easee tilbyr en variant av dette per i dag ettersom man kan stille inn antall ampere som skal gjøres tilgjengelig for elbillading, men for 3 fas-anlegg kan det potensielt være litt knotete og det er den biten som løses ved å gi mulighet til å sette grenseverdier i watt istedenfor.

MyEnergi / Zappi har vel også kun muligheter for å sette denne begrensningen i ampere (gjorde kun et enkelt googlesøk, så jeg kan ha gått glipp av info her :) )?
3
Tesla / Sv: Hva er det med autopiloten mellom Hamar og Lillehammer?
« Nyeste innlegg av RubberDucky I dag kl. 13:50 »
Det gir mening, men hvem har ansvaret? Ikke Tesla vil jeg tro?
Er det samme problem på disse stedene for andre biler enn Tesla?

4
Tesla / Sv: Hva er det med autopiloten mellom Hamar og Lillehammer?
« Nyeste innlegg av Motorwatt I dag kl. 13:47 »
Feil i Navdatabasen. Dessverre slik på flere nye (og noen gamle) veier. Lite å gjøre med annet enn å håpe på oppdatering.
5
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
« Nyeste innlegg av Rævedilter I dag kl. 13:46 »
Reduserte inntekter for staten er ikkje inntekter, det er reint tap.
Det koster minst kr. 13/kWh + driftskostnader å bygge ut dette.
Havvind er alt for dyrt å bygge ut slik som det, og sannsynligvis i ein 10 år periode det desiderte dyreste me kan bygge ut.
Dette er rein grønvasking av oljesektoren.

6
Tesla / Hva er det med autopiloten mellom Hamar og Lillehammer?
« Nyeste innlegg av RubberDucky I dag kl. 13:45 »
Det er kllin umulig å bruke autopilot og cruisekontroll på E6 mellom Hamar og Rudshøgda pluss deler av strekningen mellom Moelven og Lillehammer. Bilen bråbremser hele tiden. Veldig farlig.
Sånn har det vært i minst 2 år.

Noen som vet noe mer om dette?


7
Bestilling og levering / Sv: Oppgradering fra Mod 3 til Y
« Nyeste innlegg av RubberDucky I dag kl. 13:37 »
Estimert levering i Tesla-appen: 27.november -> 11.januar.

Det er lov å håpe.

8
Bestilling og levering / Sv: Endre fra Y LR til YP?
« Nyeste innlegg av ndrsone I dag kl. 13:37 »
En ansatt hos Tesla Stavanger sa at dersom man gjorde en slik endring så ville det ikke være slik at du "mistet plassen i køen", og at det var bestillingsdato som gjaldt uansett. Stemmer det? Han sa også at det var sikkert at YP ville komme fra Berlin, men ikke nødvendigvis Y LR, men usikker på hvor oppdatert han var på Berlin..

Jeg bestilte for bare 1 uke siden, og ønsker helst tysk bil, og gjerne at den skal komme i 2022. Så vurderer å bytte til P, dersom det er større sannsynlighet for at den blir tysk og kommer i 2022.

Noen tanker?

Jeg tror det er feil at du beholder din plass i køen om du bytter fra LR til P, da tar du jo plassen til noen andre - noe som ville være ganske urettferdig.
Har hørt at P har kortere leveringstid, men det blir bare spekulasjon. Det er mye tilfeldigheter inne i bildet også, f.eks når jeg bestilte min LR så var det 20" som hadde kortest leveringstid. Så var det gemini felgene som hadde kortest, og nå er det 20" igjen.

Er noen som vurderer P over LR nå fordi det å få P i år er ikke så mye dyrere enn å få LR i Januar. Men det er ganske mye dyrere å få P i Januar enn LR i Desember. Jeg ville bare bestilt bilen du har lyst på, med mindre noen andre sitter på noe sikker info, noe som jeg tviler sterkt på. Med litt flaks får du den i år, etter hva jeg hører gjør Tesla sitt ytterste til å levere til Norge på denne siden av året.
9
Skoda ENYAQ / Sv: Okay, Laura... Hva kan hun faktisk gjøre?
« Nyeste innlegg av Helgetur I dag kl. 13:18 »
Laura kan i alle fall stille varmen i bilen.
Ellers er det slik at ved å halde inne knappen fornstemmestyring litt lenger, kjem eg i kontakt med Siri via Apple CarPlay. Ho kan styre musikken, navigasjon osv integrert. Det funkar i alle fall bra. 
10
ID.4 / Sv: OBDEleven / Travel Assist
« Nyeste innlegg av unik42 I dag kl. 13:18 »
Man tar backup først, så er det jo bare å laste inn den om du lager noen feilmeldinger.
Sider: [1] 2 3 ... 10