Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken bil som nr 1?
« Nyeste innlegg av Magnus Hansen I dag kl. 19:15 »
Imponert over at dere klarer 370km uten stopp med barn. Eller er det kanskje ikke hurtiglader der dere ønsker å stoppe? Id.4 First virker jo å være klart beste kjøp for familiebil akkurat nå hvis man ikke trenger 4wd. Men 370km på vinterføre er vel kanskje tvilsomt. Kanskje utenom motorvei
2
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« Nyeste innlegg av 1317142119 I dag kl. 19:14 »
Er 27 000 1st-modeller totalt, ifølge Broom.
3

Har en 2016 30 kWh Tekna. Null problemer så langt. Liker skinn seter på Tekna. Tror det viktigste du bør tenke på er om du trenger den økte rekkevidden med 40 kWh eller ikke. Har du ikke behov for det ville jeg gått for 30 kWh Tekna når du får denne rimeligere.
4
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« Nyeste innlegg av arthur I dag kl. 19:11 »
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/62163
Hva er poenget med denne linken? Er det ment å vise noe folk ikke har fått med seg?

Hva folk har, eller ikke har, fått med seg er ofte vanskelig å vite, men trolig var ikke dette en viktig link for deg og et par andre her, ser den. Hva med å prøve å la person ikke være saken?

Jeg diskuterer ikke person her, men spør deg hvorfor du la ut denne linken.

Og jeg har svart.
5
Tesla / Sv: Battery Day. Alle nyheter?
« Nyeste innlegg av stefse I dag kl. 19:07 »
Batteriproduksjon frem til nå har kunnet nyte av stordriftsfordeler for å få ned prisen pr kWh. Men nå må man gå mer drastisk til verks for å få ned prisen ytterligere. Da må man gripe til roten av problemet, bla. utfordre konservative produsenter av råmaterialer.
Bottom line er at nei, desverre kommer det ikke noe mirakelbatteri med det første, men det jobbes på flere hold for å forbedre dem vi har. Slik er det med det meste av innovasjon på industrinivå, den kommer i små drypp, som resultat av langsiktig og målrettet arbeid. De som tror at det skal dukke opp et vidunderbatteri fra en eller annen produsent, vennligst ta et google søk på snake-oil først.
6
Jaguar i-Pace / Sv: Remote app
« Nyeste innlegg av Bøvelen I dag kl. 18:47 »
Viste seg at bilen fremdeles var registrert på incontrol hos forhandler. Har holdt på 2 uker nå for å få tilgang til app-funksjoner på min egen bil. Endelig kan jeg bruke appstyring.
Når jeg setter stopp @ 80% på mypace-appen, vil den da stoppe på nøyaktig 80% eller vil easee-appen «overstyre» mypace-appen?
Er ganske ny på dette med el-bil og appstyring, forrige bilen var en 2007-mod honda diesel.  8) takknemlig for svar
7
Polestar 2 / Sv: Feil og mangler
« Nyeste innlegg av Ingeniøren I dag kl. 18:40 »












Selvfølgelig:
"Med Bil Pluss får du leiebil tilsvarende din egen bil, inntil VW Passat-størrelse. Leiebilen har du
i hele reparasjons­tiden når skaden skjer i Norge og du lar oss ordne reparasjon hos et av våre avtaleverksteder. Ønsker du å velge verksted selv får du leiebil i inntil 30 dager når skaden skjer i Norden, uansett teknisk problem, så lenge bilen må på verksted"

De skiller selvfølgelig mellom erstatningsmessig skade og ikke, men i utgangspunktet får man leiebil uansett årsak, uten unntak. Syntes vilkårene er formulert litt misvisende, men jeg vet at det fungerer slik i praksis da jeg indirekte jobber med det

Selvfølgelig skal du ha leiebil dekket om du har betalt for det gjennom forsikring, men ved garanti rep så stiller saken seg litt annerledes om bilen blir stående lenge på verksted.
8
Kjøpe elbil? / Hvilken bil som nr 1?
« Nyeste innlegg av OleBrummen I dag kl. 18:39 »

Behov: Familie på 4 med 2 barn som enda trenger barnevogn. Bosted med lite snø vinter, korte kjøreavstander på 10-20 km i det daglige. Må klare 370 km alle årstider til svigers. Bør være ok til hyttetur vidde med bilvei helt til hytte. (250 km) Tenkt som 1. bil/eneste bil. Tilhengerfeste ønskes, og mulighet skiboks.

Trenger den til neste påske.

Så langt tenkt på mach-e, enyaq, Id4 eller model y. Sistnevnte vet man jo ikke helt når kommer, kanskje sensommer? Den blir sannsynligvis skrudd sammen av fulle sjømenn, men vanskelig å slå ytelsen. Mach-e kulest, men minst bagasjeplass og usikkert med takstativ. ID 4 virker bra, kanskje litt kjedelig? Skinn hadde vært flott med tanke på søl barn uvegerlig sørger for.

Noen som har noen anbefalinger? Vurderer å se an kjøp til neste år, men usikker på om det blir ventelistehelvete eller om det blir såpass mye konkurranse i det segmentet nå at det alltid vil være bil å få. Fristende å få se anmeldelser, tester og prøvekjøre flere før kjøp.

Har per nå Nissan leaf 30kwh, Tekna. Ikke skjønt verken autopilot eller andre dippedutter, kjøres som om den er uten. Eneste som settes pris på og som brukes er bedre musikkanlegg. Grei plass til barn i baksetet, funker fint i det daglige.
9
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« Nyeste innlegg av batterimannen I dag kl. 18:36 »
Volkswagen USA announced that the ID.4 First Edition was sold out within 8 hours of opening orders:

https://electrek.co/2020/09/25/vw-id-4-electric-suv-sold-out/

Tar sikkert mer tid før de blir utsolgt for 1st i Norge.

10
Mazda MX-30 / Prøvekjørt - og familiemedlem kjøpte MX-30!
« Nyeste innlegg av Tjomsas I dag kl. 18:33 »
Syns det var altfor få tråder om MX-30 her.

Tok med et familiemedlem i dag, egentlig for å se på MG ZS EV. Men det ble heller bestilling av en MX-30  :D

Synes det mørke interiøret, kombinert med svart bil var helt fantastisk flott. Føles mye mer premium enn prislappen skulle tilsi. Veldig god bil å kjøre, god komfort. Likte veldig godt HUDen!

For min del fungerte det å sitte bak meg selv i baksetet også (er 1.80 på strømpelesten, så ikke spesielt høy eller lav). Det er nok en smule mørkt i baksetet, men jeg tror ikke de små vinduene har så mye å si i det daglige. Det er tross alt en bil beregnet for kortere turer.

Bagasjerommet ser også praktisk og fint ut.

Veldig lite negativt å si om denne bilen. Skulle kanskje ønske den hadde litt raskere hurtiglading, og at de hadde utnytter platformen litt bedre. Hadde lett fått plass til en frunk under det massive panseret!
Sider: [1] 2 3 ... 10