Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Audi e-tron / Sv: Erfaringer med Ionity og e-tron så langt
« Nyeste innlegg av Helidoc I dag kl. 01:49 »
Ionity Nordic har lagt ut dette på sin Facebook-side:

LADETIPS TIL e-tron EIERE 👍
Trykk ladekontakten godt inn i bilen og hold den der til du hører et klikk. Den væskekjølte kabelen er litt tung og for å sikre kommunikasjon mellom bilen og laderen er det nødvendig å holde ladekontakten godt inne til den låses til bilen.

Når laderen leser ditt e-tron ladekort tar det litt tid før ladingen starter opp, det er helt normalt. Lykke til 😊

Kan være forklaringen når det tufser seg til..
2
Model 3 / Sv: Måtte selge ny TM3 - fikk ikke solgt min fossilbil
« Nyeste innlegg av E_S I dag kl. 01:38 »
Solgte 2014 Model S (pre-AP) med 155kkm for 370k i oktober i fjor. Godt fornøyd med den!

Kjøpte Fiat 500e som "ventebil" - liker bilen og tror den er greit omsettelig den dagen den skal erstattes. Rekkevidden er ikke all verden, men til det bruksområdet den er beregnet på tilstrekkelig, den er billig, og kulhetsfaktoren er ca. 1000 ganger høyere enn det meste annet av elektriske småbiler.
3
Model S / Sv: Takstativ for glasstak (ikke pano) nå tilgjengelig
« Nyeste innlegg av Sense I dag kl. 01:23 »
Synes ikke jeg kan ha en gigantisk takboks, når man har en svært aerodynamisk bil. Vil tro det reduserer rekkevidden unødig også.
Har brukt en svært lav, men bred glassfiber takboks fra Packline, som har holdt i mange år. Den lager veldig lite vindsus også. Synes den passer best til Teslaen form.   

Er ikke tilhenger av plast heller egentlig, og skulle man være uheldig og oppleve en kollisjon er jeg redd plasten ikke tåler belastningene så godt som glassfiber.

Kan ikke si jeg er overbevist over festeordningene Tesla tilbyr nå heller på model S med kun glasstak. Vil hele glasstaket knuse hvis man har en takboks festet til den under en kollisjon?

4
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
« Nyeste innlegg av Dag K I dag kl. 00:45 »
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=255801580

båt på tur til trondheim :) noen som vet om det var model 3 som ble lasset av i bergen?

Er vel denne som nettopp var i Ålesund, som nevnt lengre opp i tråden. Ser ut til å ha Model 3 ombord.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299723/mmsi:255801580/imo:9190157/vessel:AUTOPRESTIGE
5
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
« Nyeste innlegg av Vikan88 I dag kl. 00:38 »
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=255801580

båt på tur til trondheim :) noen som vet om det var model 3 som ble lasset av i bergen?
6
Model 3 / Sv: Ønske: Stedsbasert låsing av ladeport
« Nyeste innlegg av Line K I dag kl. 00:07 »
Spørs hvor prioritert noe slik blir (?). De har jo løst dette med ganske så greit i sitt eget ladeprodukt... Ikke det at det hjelper deg, men :-/

Har du Tesla Wall Connector trykker du bare på knappen på laderen når du skal ta den ut. Kombiner dette med mobilnøkkel, så legger du ikke en gang merke til at den er låst.
7
Kia Niro EV / Til Spania med E-Niro
« Nyeste innlegg av Bjoris I dag kl. 00:05 »
29.5 får vi E-Niro og om ikke TM3 blir levert før ferien så blir det E-Niroen som må ta oss til Spania og tilbake.

Noen som planlegger samme tur? Tenker at det kommer til å gå ganske greit, men er redd forbruket blir høyt på Autobahn og ja, det blir lengre ladetider, men samtidig kjørte vi ned med X60 til Kroatia i 2017 uten noen som helst probelm så tror rekkevidden blir ok, mer spent på lading utenfor Superchargers... Ser det blir ett annet prosjekt, men med litt planlegging går det vel fint. Ble litt overrasket nå ifht Ionity, ikke rare dekningen sør for Hamburg.

Liker godt www.abetterrouteplanner.com, den gir oss 13 timer med lading ved bruk av Kia og 6 timer med TM3. Det skyldes selvsagt at TM3 lader mye fortere, men også at det sør i Tyskland og nedover bare er 50 kw uttak. Ser også at mange av stasjonene denne ruteplanleggeren anbefaler bare har ett uttak så her er det vel større muilgheter for kø. Nå har vi ikke det så travelt, med 8 hele dager nedover men hjemover hadde vi tenker å holde større tempo...
8
Audi e-tron / Erfaringer med Ionity og e-tron så langt
« Nyeste innlegg av elektro I dag kl. 00:01 »
Min bedre halvdel skulle lynlade e-tron for første gang forleden, på Ionity Dal, og måtte ringe support for å få startet sesjonen etter tre forsøk med RFID kortet. Vet ikke helt hva som gikk galt, men virker som det er flere som har problemer på Ionity. Om det gjelder f.eks. I-Pace også vet jeg ikke. Eller om det er kun på en bestemt type ladere/kabler, hvis det er flere typer i Norge.

På Fortum og Grønn Kontakt fungerer det upåklagelig, synes jeg. Noen sier at HPC kabelen til Ionity er for tung, alternativt at lederne er for korte (uvisst om det er i bil eller lader de mener), slik at kontakten brytes hvis den dras noen millimeter ned/ut av vekten. Bruk altså litt kraft og dytt den helt inn, og hold den gjerne til ladingen startes, er tipset.

Vet ikke om dette stemmer. Har ikke hatt problemet på HPC’en til Fortum på Skøyen eller Circle K på Økern. De er også væskekjølt, men mulig jeg ubevisst gjør noe riktig. Tanker/erfaringer rundt dette?

(For de som bruker Ionity sin app, ikke gjør det. Men hvis dere gjør det, må man koble til før man betaler og starter ladingen. Ellers timer den visstnok ut.)
9
Model 3 / Sv: Mjuk gummi på MICHELIN Pilot 4S?
« Nyeste innlegg av E_S I går kl. 23:52 »
Helt normalt. Detter av nesten umiddelbart.
10
Model 3 / Ønske: Stedsbasert låsing av ladeport
« Nyeste innlegg av RuneW I går kl. 23:45 »
Jeg trenger så godt som aldri å låse ladeporten. Når jeg i tillegg tidvis må sloss for å få den oppåst, så er mitt store ønske en mulighet for enten å skru av hele låse-driten, eller kanskje ha en "location based charge port lock" som det heter på svensk. Altså at jeg kan sette min egen adresse som et sted der den ikke skal låses.

Er det noen som vet om dette allerede er foreslått og/eller på trappene?
Sider: [1] 2 3 ... 10