Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Leaf_2014 på lørdag 10. mai 2025, klokken 08:10Da fikk min 2021 sr+ 77000km en tur på planet av redningsbilen i går. Ulike feilmeldinger som rullerte.

Iflg Tesla ad-hoc diagnostikk er det ulik spenning i cellene på hovedbatteriet.

Verkstedtime på Rud mandag. Kjenner jeg er litt glad bilen er under garanti fremdeles ...

En ekstra trygghet for Tesla eiere er at det er uhorvelig mange brukte hovedbatteri på Finndeler osv, til 40.000.
Tesla Model Y                         2021-

Leaf_2014

Sitat fra: Leaf_2014 på lørdag 10. mai 2025, klokken 08:10Da fikk min 2021 sr+ 77000km en tur på planet av redningsbilen i går. Ulike feilmeldinger som rullerte.

Iflg Tesla ad-hoc diagnostikk er det ulik spenning i cellene på hovedbatteriet.

Verkstedtime på Rud mandag. Kjenner jeg er litt glad bilen er under garanti fremdeles ...

Ny inverter ble fasiten. Dette er Kina-produsert bil.
Leaf 2014
Tesla Model 3 sr+ 2021

Anderspanders

Jeg skal ha ha eu kontroll. Øvre bærebru bli skiftet på garanti på 70'km. Har kjørt 140'km nå, og har nettopp bestilt Meyle sin forbedrede del. Har funnet et sted som gjør jobben for meg til 5000kr inkl mva.

Men jeg lurer på om det er flere foringer som antageligvis er slitt. Har lest at foringer bak er en kjent feil. Har dere noen råd til hva jeg kan sjekke selv på forhånd, slik at jeg kan kjøpe delene før verkstedbesøk?

Er det noen som har byttet tilhengerkontakten? Den er blitt rusten/irr så mye at jeg ikke får koblet på ledningen. Litt usikker om det hjelper å bruke rundfil/eddik rustfjerner. Er det dyrt å få byttet selve kontakten? Lurte litt på å kjøpe denne, og prøve bytte selv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA