Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading er et ran!

Startet av Bondeknøl, mandag 17. juli 2023, klokken 21:53

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på tirsdag 20. august 2024, klokken 23:42Hvordan fink du lastet ned svensk merapp? Den dukker ikke opp på min SG22. Ifone?
Nei, har den på både min gamle LG V20 og min nye Google Pixel 7 Pro. 

Vet ikke om jeg gjorde noe mere spesielt, enn at jeg stod ved laderen i SE og installerte den der. Altså at jeg var i SE da jeg gjorde det.

Men om jeg leste rett her oppe, så var det det du og gjorde, forsøkte da du stod ved pumpa!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Eladdin - Elbilfareren

Ja, var på svensk side 50 meter unna laderne ved Nordby.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

RJK

Vet ikke om det burde ha noe å si, men jeg var langt "dypere" inn i SE, så null sjanse for at tlf var "tvangsholdt" i Norge!

Men nå får jeg jo ofte melding om roaming ogsms "Welcome to Sweden" stort sett i det jeg passerer grensa, så sånn sett burde ikke du heller ha det problemet!

Til neste gang, sjekk at du har de siste oppdateringer til tlf før du drar fra Norge (pga kostnader), og har restartet den minst 1 gang etter at den skal være ferdig oppdatert.

Så kan du jo, om du orker og det ikke fungerer ved Svinesund/Nordby, og kanskje ta turen til Tanum Shoppingsenter, for å se om det er anderledes der.

Dog, sjekket nå og ser jeg bare har Mer Norge nå. Så mulig de har endret dette i ettertid. Ser at ladepris ved Nordy (150+ kW) på 5,99 kr/kWh og ved Tanumshede (50 kW) på 4,99 kr/kWh.

Mulig app nå er "skandinavisk/Nordisk", og ikke landsspesifikk. Har ikke sjekket hva Mer skriver om dette!
Bosted Oslo

RJK

Ser ut som priskonkurransen begynner å virke!

De dyreste har senket prisen noe nå, så nå begynner forskjellene å flates ut. Men fremdeles 50 % dyrere å lade hos de fleste, som å lade på dyreste Uno-X-lader, ihvertfall ifølge Elbilforeningens oversikt over ladepriser.

https://elbil.no/sjekk-hvilke-som-senker-ladeprisene/
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på tirsdag 27. august 2024, klokken 13:53Ser ut som priskonkurransen begynner å virke!

De dyreste har senket prisen noe nå, så nå begynner forskjellene å flates ut. Men fremdeles 50 % dyrere å lade hos de fleste, som å lade på dyreste Uno-X-lader, ihvertfall ifølge Elbilforeningens oversikt over ladepriser.

Overskriften burde kanskje vært:
Uno-X knuser nesten alle på pris

I mange tilfeller er de til og med billigere enn Tesla selv når du eier Tesla eller har annet Tesla-abonnement. Billigste tidspunkt og med abonnement på Tesla er 3,25, mens Uno-X har noen stolper med 3 kroner.

Gjennomsnittsprisen til Tesla er 4,05 for de med abonnement mellom kl 16-20, og 3,65 ellers.
Ser en Uno-X stasjon utenfor Stavanger har 4 kr per kWh, mens Tesla Forus (som ligger ikke langt fra) koster 3,75 / 4,15 fordelt på de ulike tidspunktene med abonnement, og 5,05 / 5,60 uten abonnement.

Gratulerer Uno-X!
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

De nyhetene om prisene er veldig gode. Må vel være de mest leste nyhetene  :+1:

Gazer75

Ser at Circle K har redusert prisen til 5,09/5,39 registrert/uregistrert og Mer og Kople er no 5,99kr, men slår fortsatt ikkje Uno-X og Eviny med 4 og 5 kroner drop-in.

Kan virke som at Tesla har roa seg litt med endring av prisar. Dei har vore meir stabile enn i fjor så langt.
Min lokale SuC var nede i 3,85 på hausten i fjor. Tvilar på det skjer i år. Dei virkar å ikkje bry seg om å konkurrere på drop-in pris sidan Uno-X stasjonen rett ved sida av er 3-4kr i sommar og dei har vore på 5,25 drop-in i heile sommar. Den var 5,85 forrige vinter og dermed over Uno-X og Eviny i området. Trur Uno-X var oppe i 5kr på det meste sist vinter og Eviny tok 5,50kr.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Og der kommer Recharge med reduksjon av ladeprisene om natten! Altså fra midnatt til 06:00...

:+1:

https://elbil.no/reduserer-ladeprisen-fra-midnatt-til-0600/
Bosted Oslo

Gazer75

Fekk denne på epost i går...
SitatKjære Fortum Charge & Drive-kunde,

Mellom 3. oktober og 17. oktober 2024 har vi et svært gunstig høsttilbud. Lad elbilen din på Recharge, Kople eller Uno-X stasjoner i Norge for kun 3,99 NOK/kWh* på hurtigladere og lynladere.

For å aktivere høstferiekampanjen, følg trinnene nedenfor:

1. Åpne Fortum Charge & Drive-appen.
2. Klikk "Konto"
3. Klikk "Kampanjekoder"
4. Skriv inn koden: AUTUMN2024 og klikk "Aktiver kampanjekode"
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på lørdag 05. oktober 2024, klokken 11:31Fekk denne på epost i går...
SitatKjære Fortum Charge & Drive-kunde,

Mellom 3. oktober og 17. oktober 2024 har vi et svært gunstig høsttilbud. Lad elbilen din på Recharge, Kople eller Uno-X stasjoner i Norge for kun 3,99 NOK/kWh* på hurtigladere og lynladere.

For å aktivere høstferiekampanjen, følg trinnene nedenfor:

1. Åpne Fortum Charge & Drive-appen.
2. Klikk "Konto"
3. Klikk "Kampanjekoder"
4. Skriv inn koden: AUTUMN2024 og klikk "Aktiver kampanjekode"

Fikk den samme, og har aktivert den. Men spørs om jeg benytter det tilbudet, da jeg har bedre pris hos Ionity. og Uno-X er kun 1 øre dyrere! Men sånn JIC, så ble den aktivert!
Bosted Oslo

RJK

Julekampanje hos Fortum C&D!

Med innløsing av kampanjekoden så får man 4,99 kr/kWh, som er mer på par med de andre, og identisk med Eviny for tiden.

Selv blir det nok å holde meg til Ionity (3,80 med Passport), UNO-X ( 4,80 for tiden) eller hos Tesla Supercharger med mindre den sistnevnte er dyrere på det stedet jeg er da ladebehovet dukker opp, og hverken Ionity eller UNO-X er tilstede!
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

....en må bare huske å ikke bruke Fortum-appen eller andre apper når Uno-X selv har kampanjer, som under Tour de France når en Uno-X-rytter har en ledetrøye...hvis Uno-X kommer med...
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 06. desember 2024, klokken 09:55....en må bare huske å ikke bruke Fortum-appen eller andre apper når Uno-X selv har kampanjer, som under Tour de France når en Uno-X-rytter har en ledetrøye...hvis Uno-X kommer med...
Det burde jo være en selvfølgelighet, beste pris får man jo stort sett kun hos leverandøren direkte!

Men ser faktisk ut som jeg overså et poeng med den fortumkampanjen. Fikk epost nå (ikke bare melding i appen), og der sier de prisen gjelder og ved landing hos Ionity og Kople via Fortum-appen! Det gjør jo dealen bedre!
Bosted Oslo

vinterdekk

Fint at dere gjorde meg oppmerksom på julerabatten. Håper Fortum jobber litt mer for ok priser når det ikke er kampanjedager også, de har ikke vært blant de rimeligste drop-in roaming alternativene. Men dette er bra.

(Sparer ikke noe i nord-troms og finnmark på Ishavsveien/Kople forresten - 4,75kr/kWh standardpris.)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Elektrowagen

Sitat fra: RJK på fredag 06. desember 2024, klokken 00:19Julekampanje hos Fortum C&D!

Med innløsing av kampanjekoden så får man 4,99 kr/kWh, som er mer på par med de andre, og identisk med Eviny for tiden.

Selv blir det nok å holde meg til Ionity (3,80 med Passport), UNO-X ( 4,80 for tiden) eller hos Tesla Supercharger med mindre den sistnevnte er dyrere på det stedet jeg er da ladebehovet dukker opp, og hverken Ionity eller UNO-X er tilstede!

UnoX på Gjelleråsen så er prisen 3,50  8)
BMW i3s - 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA