Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading er et ran!

Startet av Bondeknøl, mandag 17. juli 2023, klokken 21:53

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: RJK på onsdag 20. september 2023, klokken 14:41De har tydeligvis droppet prisen for lyn/hurtiglading til 4,99. Det er jo fantastisk! Da er de plutselig veldig aktuelle å bruke igjen!

E-on er en av de få av disse som har kortterminal på alle sine, og straffes kanskje en del for å ta 7,35kr ved bruk av kort, mens de er blandt de billigere når du er registrert. De prisene som står der for f.eks MER stemmer ikke med deres egne sider, prisen oppgitt her er for registrerte kunder, mens dropin er 8.39kr.

Det er jo litt dumt om de sammenlikner kredittkortbetaling for e-on, med registrert bruker hos andre.

Gazer75

Dei nærmar seg Tesla... Siste oppdatering frå TOCN visar eit snitt 22-18 på 3,66 og 18-22 4,04.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på torsdag 21. september 2023, klokken 11:16Dei nærmar seg Tesla... Siste oppdatering frå TOCN visar eit snitt 22-18 på 3,66 og 18-22 4,04.
Er det priser for Tesla-eiere og ikke-Teslaeiere med abonnement? Er jo litt dyrere uten abonnement, så da kan det se ut som det er enda jevnere, om de kun ser prisen for de førstnevnte.

Jeg antar at det er augustoversikten (trodde du hadde sett septemberoversikten allerede) du mener,så er det vel priser for ikke-abonnerende ikke-teslaer. Ser og at det står at det nå er kun 5 SuC-stasjoner igjen i Norge, som er kun for Tesla:

SitatDe 5 stasjonene som nå er forbeholdt kun Teslaer, er:
Jaren (Spydeberg), Telemarksporten (Porsgrunn), Lillesand, Haukås (Bergen), Leinstrand (Klett, Trondheim).
https://www.tocn.no/2023/08/prisoversikt-for-supercharging-i-norge-august-2023/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Egil S

Jeg får opp 3,85 og 4,25 uten avtale hos Tesla for "annet merke".
2,75 og 3,05 som medlem.
Dette er på den nye tesla ladeparken på Forus ved Stavanger.

Jeg får opp 5,99kr på lokale MER ladere.

Ionity er fremdeles 6,99 eller 4,82 med avtale

Bilkraft ligger på 5,89kr

Ladeklubben for jeg ikke opp priser på de nærmeste laderne på nå, men andre er 5,32 (50kW) og 5,81 (150kW).

Circle K ligger på 6,19/6,49kr (50k/300kW).

Tesla er billigst med god margin, med mindre man har en gammel avtale, slik som min der jeg får Ionity til 2,25kr og 5,05kr på andre DC ladere.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

RJK

Sitat fra: Egil S på torsdag 21. september 2023, klokken 16:46Jeg får opp 3,85 og 4,25 uten avtale hos Tesla for "annet merke".
2,75 og 3,05 som medlem.
Dette er på den nye tesla ladeparken på Forus ved Stavanger.

Jeg får opp 5,99kr på lokale MER ladere.

Ionity er fremdeles 6,99 eller 4,82 med avtale

Bilkraft ligger på 5,89kr

Ladeklubben for jeg ikke opp priser på de nærmeste laderne på nå, men andre er 5,32 (50kW) og 5,81 (150kW).

Circle K ligger på 6,19/6,49kr (50k/300kW).

Tesla er billigst med god margin, med mindre man har en gammel avtale, slik som min der jeg får Ionity til 2,25kr og 5,05kr på andre DC ladere.
Jeg får 4,99 på Kilden Senter, Stavanger, mens Storhaug og Jernbanelokket viser 5,89. Alle i BKK-appen.

Men de som er dyrest, kommer opp som Lyse, mens Kilden Senter har både Lyse og Eviny-logo på seg.

Kan det være fordi Lyse eier de dyrere laderne mens den billige er Eviny sine?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Egil S

Sikker på ikke 4,99 er 22kW? 5,89 er 50kW og opp.

Som Lyse kunde får jeg 10% rabatt så 5,30kr med den, men den er det jo ikke alle som får.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

RJK

Sitat fra: Egil S på torsdag 21. september 2023, klokken 18:09Sikker på ikke 4,99 er 22kW? 5,89 er 50kW og opp.

Som Lyse kunde får jeg 10% rabatt så 5,30kr med den, men den er det jo ikke alle som får.
200 kW "KIL12". Hadde på filter for å utestenge alt under 75 kW. Slo av filteret, så kom AC-laderne frem med 3,99 kr/kWh.

Se det vedlegget jeg hadde over, også Elbilforeningen sier at Eviny nå er 4,99 på lynlading.

De Lyseladerne hadde derfor en "uventet" pris gitt at de var i BKK-appen, men kan som sagt forklares ved at det er Lyse som setter de prisene, men bruker BKK sin app for betalingsløsning.

Litt som at Ishavsveien nå betales via Kople sin app, men da også er tilgjengelig via andre som kan "fremmedlade" (roaming) via dem.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Egil S

 :+1:

av en eller annen grunn har ikke bilkraft appen min internettforbindelse nå (de andre appene fungerer).
Jeg bare spurte fordi jeg så 22kW i den appen på 4,xxkr når jeg skrev innlegget mitt.

Eviny er vel BKK som er gamle Hordalands svar på Lyse, ville tro de sånn sett var det samme.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Gazer75

Sitat fra: RJK på torsdag 21. september 2023, klokken 13:41
Sitat fra: Gazer75 på torsdag 21. september 2023, klokken 11:16Dei nærmar seg Tesla... Siste oppdatering frå TOCN visar eit snitt 22-18 på 3,66 og 18-22 4,04.
Er det priser for Tesla-eiere og ikke-Teslaeiere med abonnement? Er jo litt dyrere uten abonnement, så da kan det se ut som det er enda jevnere, om de kun ser prisen for de førstnevnte.

Jeg antar at det er augustoversikten (trodde du hadde sett septemberoversikten allerede) du mener,så er det vel priser for ikke-abonnerende ikke-teslaer. Ser og at det står at det nå er kun 5 SuC-stasjoner igjen i Norge, som er kun for Tesla:

SitatDe 5 stasjonene som nå er forbeholdt kun Teslaer, er:
Jaren (Spydeberg), Telemarksporten (Porsgrunn), Lillesand, Haukås (Bergen), Leinstrand (Klett, Trondheim).
https://www.tocn.no/2023/08/prisoversikt-for-supercharging-i-norge-august-2023/
Om du ser nederst i tabellen oppdatert 18 september så visar snittpris utan abonnement.
Var denne eg refererte til.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Egil S på torsdag 21. september 2023, klokken 18:29:+1:

av en eller annen grunn har ikke bilkraft appen min internettforbindelse nå (de andre appene fungerer).
Jeg bare spurte fordi jeg så 22kW i den appen på 4,xxkr når jeg skrev innlegget mitt.

Eviny er vel BKK som er gamle Hordalands svar på Lyse, ville tro de sånn sett var det samme.
Nei det er motsatt, BKK er endel av Eviny som visstnok er moderselskapet. Jeg trodde det egentlig var motsatt jeg og, at Eviny var skilt ut som ladeselskapet, men pga koblingen mot BKK, så beholdt de navnet på appen da de gikk i navneendring.

Lyse og BKK er vel ikke sammenslått, så de opererer vel derfor med 2 priser, men bruker samme app for betalingshåndteringen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: Gazer75 på torsdag 21. september 2023, klokken 20:47
Sitat fra: RJK på torsdag 21. september 2023, klokken 13:41
Sitat fra: Gazer75 på torsdag 21. september 2023, klokken 11:16Dei nærmar seg Tesla... Siste oppdatering frå TOCN visar eit snitt 22-18 på 3,66 og 18-22 4,04.
Er det priser for Tesla-eiere og ikke-Teslaeiere med abonnement? Er jo litt dyrere uten abonnement, så da kan det se ut som det er enda jevnere, om de kun ser prisen for de førstnevnte.

Jeg antar at det er augustoversikten (trodde du hadde sett septemberoversikten allerede) du mener,så er det vel priser for ikke-abonnerende ikke-teslaer. Ser og at det står at det nå er kun 5 SuC-stasjoner igjen i Norge, som er kun for Tesla:

SitatDe 5 stasjonene som nå er forbeholdt kun Teslaer, er:
Jaren (Spydeberg), Telemarksporten (Porsgrunn), Lillesand, Haukås (Bergen), Leinstrand (Klett, Trondheim).
https://www.tocn.no/2023/08/prisoversikt-for-supercharging-i-norge-august-2023/
Om du ser nederst i tabellen oppdatert 18 september så visar snittpris utan abonnement.
Var denne eg refererte til.
Ja, det var det jeg oppdaget etterhvert, da jeg sjekket mens jeg skrev innlegget! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Egil S

Sitat fra: RJK på fredag 22. september 2023, klokken 00:15Lyse og BKK er vel ikke sammenslått, så de opererer vel derfor med 2 priser, men bruker samme app for betalingshåndteringen.

Jeg mente at de var strømleverandøren i hvert sitt fylke, ikke sammenslått.
Lyse er i Rogaland det BKK er for Vestland.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

RJK

Sitat fra: Egil S på fredag 22. september 2023, klokken 14:19
Sitat fra: RJK på fredag 22. september 2023, klokken 00:15Lyse og BKK er vel ikke sammenslått, så de opererer vel derfor med 2 priser, men bruker samme app for betalingshåndteringen.

Jeg mente at de var strømleverandøren i hvert sitt fylke, ikke sammenslått.
Lyse er i Rogaland det BKK er for Vestland.
Forstod det, men poengterte det, fordi det forklarer veldig mye på hvorfor Lyse-laderne har en annen, høyere pris enn Eviny-eide ladere. ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gazer75

Om eg har forstått det rett så eig Lyse stasjonane fysisk men brukar Eviny in app Bilkraft mot kunden. Eviny står for den daglege drifta.

Sitat fra: Egil S på fredag 22. september 2023, klokken 14:19Jeg mente at de var strømleverandøren i hvert sitt fylke, ikke sammenslått.
Lyse er i Rogaland det BKK er for Vestland.
Reknar med du meiner netteigar? Leverandøren kan vere frå heile landet.
Lnett er Lyse sitt nettselskap og BKK er Eviny sitt. Litt rotete med alle navn som vart endra etter pålegg om skilje. BKK endra konsern namnet i staden for å endre nettselskapet. Det var ei stund kalla BKK Nett, men er no kun BKK.
2020 e-Golf (2023-)

Egil S

Sitat fra: Gazer75 på fredag 22. september 2023, klokken 14:26Om eg har forstått det rett så eig Lyse stasjonane fysisk men brukar Eviny in app Bilkraft mot kunden. Eviny står for den daglege drifta.

Sitat fra: Egil S på fredag 22. september 2023, klokken 14:19Jeg mente at de var strømleverandøren i hvert sitt fylke, ikke sammenslått.
Lyse er i Rogaland det BKK er for Vestland.
Reknar med du meiner netteigar? Leverandøren kan vere frå heile landet.
Lnett er Lyse sitt nettselskap og BKK er Eviny sitt. Litt rotete med alle navn som vart endra etter pålegg om skilje. BKK endra konsern namnet i staden for å endre nettselskapet. Det var ei stund kalla BKK Nett, men er no kun BKK.


Jeg tenkte på de som faktisk eier og drifter selve kraftverkene, ikke disse som er "strømeglere" som har kjøpt strøm på en børs de selger videre.
Meg bekjent er det Lyse som eier og drifter alle kraftverkene i Rogaland.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA