Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading er et ran!

Startet av Bondeknøl, mandag 17. juli 2023, klokken 21:53

« forrige - neste »

geear

Tenk at det var Ionity som måtte være nummer to her (etter Tesla), for å få prisraset i gang. Trist at selv statseide bedrifter skal sitte på gjerdet helt til de må, i stedet for å levere en konkurransedyktig tjeneste.

Gazer75

Sitat fra: Vix på mandag 21. august 2023, klokken 15:47Da har også Eviny satt ned prisene og lagt seg på 10 øre under Recharge (5,89)
Nja, registrert i Fortum appen kostar det 5,87 for 150kW+

Spennande å sjå kva CK, Kople og Uno-X gjer no. Uno-X har vore 6,50 bortsett frå den i Oslo (Maritim).

Har og sett på hurtiglading i Cloudcharge, men der er det priskaos.
Ein del tek per minutt... Møller bil punkt som skal ha 10kr/minutt :O
Så har du nokre som skal ha ein start pris + minuttpris +kWh pris :S
Men ein kan vere heldig å finne ein og anna som er gratis. Ofte Type2 AC punkt.
2020 e-Golf (2023-)

Orbit

Sitat fra: Gazer75 på mandag 21. august 2023, klokken 19:38Har og sett på hurtiglading i Cloudcharge, men der er det priskaos.
Hos Cloudcharge kan selv identiske ladere som står side ved side ha forskjellige priser! Pass på å starte riktig lader.

Sitat fra: geear på mandag 21. august 2023, klokken 18:12Tenk at det var Ionity som måtte være nummer to her (etter Tesla), for å få prisraset i gang. Trist at selv statseide bedrifter skal sitte på gjerdet helt til de må, i stedet for å levere en konkurransedyktig tjeneste.
Det er enda tristere at Elbilforeningens egen "Ladeklubb" ikke er med på å drive prisene nedover. De er dyrest de stedene jeg har sjekket (både før og etter siste prisnedgang).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

RJK

Sitat fra: Orbit på mandag 21. august 2023, klokken 20:07
Sitat fra: Gazer75 på mandag 21. august 2023, klokken 19:38Har og sett på hurtiglading i Cloudcharge, men der er det priskaos.
Hos Cloudcharge kan selv identiske ladere som står side ved side ha forskjellige priser! Pass på å starte riktig lader.

Sitat fra: geear på mandag 21. august 2023, klokken 18:12Tenk at det var Ionity som måtte være nummer to her (etter Tesla), for å få prisraset i gang. Trist at selv statseide bedrifter skal sitte på gjerdet helt til de må, i stedet for å levere en konkurransedyktig tjeneste.
Det er enda tristere at Elbilforeningens egen "Ladeklubb" ikke er med på å drive prisene nedover. De er dyrest de stedene jeg har sjekket (både før og etter siste prisnedgang).
Man skulle tro bilprodusentene fulgte opp med nye og reduserte priser, men ihvertfall CMH (ChargeMyHyundai) har jo innført minuttpris, som alle andre (så godt som) har gått bort fra nå. Men har ikke hørt noe ennå.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

Sitat fra: Orbit på mandag 21. august 2023, klokken 20:07Det er enda tristere at Elbilforeningens egen "Ladeklubb" ikke er med på å drive prisene nedover. De er dyrest de stedene jeg har sjekket (både før og etter siste prisnedgang).

Hvor er ladeklubben dyrest? Jeg har foreløpig bare funnet eksempler i appen på at ladeklubben kan gi overraskelser over grensen. Finner OKQ8 ladere over 10kr/kWh, og en Virta som koster 382 kr timen etter 30 minutter. Men de operatørene Ladeklubben har avtale med (i Norge) som Recharge, Kople, Ionity, e-on drive & clever og ishavsveien virker vel innenfor?

I øyeblikket finner jeg ikke prisene for Recharge i app'en, kan hende de oppdateres eller noe.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Orbit

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 22. august 2023, klokken 04:54
Sitat fra: Orbit på mandag 21. august 2023, klokken 20:07Det er enda tristere at Elbilforeningens egen "Ladeklubb" ikke er med på å drive prisene nedover. De er dyrest de stedene jeg har sjekket (både før og etter siste prisnedgang).
I øyeblikket finner jeg ikke prisene for Recharge i app'en, kan hende de oppdateres eller noe.

Jeg sammelignet Recharge-prisene (mest aktuelt for meg) på Elbilforeningens egne nettsider (oppdatert per 21/8), og der ligger Ladeklubben klart over. Men de har kanskje glemt å oppdatere sine egne priser der? Ladeklubb-app'en har som du sier ingen priser å vise.

Sjekket nå også lynlading hos de andre, og der er Ladeklubben på (nesten) samme pris som operatørenes priser for registrerte kunder, unntatt E-on der Ladeklubben har 5,50 kr/kWh mot 6,00 for registrete kunder. Så da Ladeklubben ikke dyrest likevel (men heller ikke rimeligere enn standardprisene).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vinterdekk

Sitat fra: Orbit på tirsdag 22. august 2023, klokken 08:13
Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 22. august 2023, klokken 04:54

Jeg sammelignet Recharge-prisene (mest aktuelt for meg) på Elbilforeningens egne nettsider (oppdatert per 21/8), og der ligger Ladeklubben klart over. Men de har kanskje glemt å oppdatere sine egne priser der? Ladeklubb-app'en har som du sier ingen priser å vise.

Sjekket nå også lynlading hos de andre, og der er Ladeklubben på (nesten) samme pris som operatørenes priser for registrerte kunder, unntatt E-on der Ladeklubben har 5,50 kr/kWh mot 6,00 for registrete kunder. Så da Ladeklubben ikke dyrest likevel (men heller ikke rimeligere enn standardprisene).

Recharge lynlader er noen øre billigere i Ladeklubben enn Fortum Charge & Drive akkurat nå, i alle fall sammenlignet på en nordnorsk ladestasjon.  :+1:

Egil S

Min lokale Recharge (ved en McDonalds) koster 50kW 7,26kr med ladeklubben
5 min unna på Bryne koster det 5,32kr (50kW) og 5,81kr (150kW) med ladeklubben
Recharge Sola har 5,81kr (225kW).

Ser ut som det kan lønne seg å sjekke litt før man lader nå.

Bilkraft tar 6,99kr på Jæren, så her har ikke prisene endret seg noe enda.

MER ligger på 5,99kr.

Vi får håpe det skjer noe mer snart og at dette ikke er en "høstkampanje" og prisene stiger igjen i oktober/november.

Det er iallfall blitt uoversiktlig nå.

2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Gazer75

Sitat fra: Egil S på onsdag 23. august 2023, klokken 20:03Ser ut som det kan lønne seg å sjekke litt før man lader nå.
Heilt klart. Sjekka litt med Fortum appen og Recharge McD Klepp visar 5,38. Same på Shell Bryne, der er det også 150kW til 5,87.

Kan virke som at Eviny(Bilkraft) ikkje har redusert prisen på alle i prisområde NO2.

Ein skal hurtiglade mykje for å dekke inn 535kr i året med kun få øre rabatt med Ladeklubben.
2020 e-Golf (2023-)

vinterdekk

Sitat fra: Gazer75 på onsdag 23. august 2023, klokken 22:30Ein skal hurtiglade mykje for å dekke inn 535kr i året med kun få øre rabatt med Ladeklubben.
Man får spe på med bilxtra fordelen innimellom, gratis frakt over 499 (før rabatt) og 25% rabatt.

vinterdekk

Sitat fra: Egil S på onsdag 23. august 2023, klokken 20:03Min lokale Recharge (ved en McDonalds) koster 50kW 7,26kr med ladeklubben
5 min unna på Bryne koster det 5,32kr (50kW) og 5,81kr (150kW) med ladeklubben
Recharge Sola har 5,81kr (225kW).

Ser ut som det kan lønne seg å sjekke litt før man lader nå.

Se på nytt på den på Klepp. Det er en ladekontakt som har feil pris (7,26kr/kWh), men det ser ut å gjelde for en ladekontakt som ikke finnes. Når du velger en av de tre hurtigladekontaktene som er grønn er prisen 5,32kr/kWh. Jeg så det samme ett annet sted og ble skikkelig forvirret men man kan sannsynligvis ikke lade på de fantom ladekontaktene med feil pris.

Egil S

Sitat fra: Gazer75 på onsdag 23. august 2023, klokken 22:30
Sitat fra: Egil S på onsdag 23. august 2023, klokken 20:03Ser ut som det kan lønne seg å sjekke litt før man lader nå.
Heilt klart. Sjekka litt med Fortum appen og Recharge McD Klepp visar 5,38. Same på Shell Bryne, der er det også 150kW til 5,87.

McDonalds Klepp hadde 7,26kr når jeg skrev innlegget over.

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 24. august 2023, klokken 05:21Se på nytt på den på Klepp. Det er en ladekontakt som har feil pris (7,26kr/kWh), men det ser ut å gjelde for en ladekontakt som ikke finnes. Når du velger en av de tre hurtigladekontaktene som er grønn er prisen 5,32kr/kWh. Jeg så det samme ett annet sted og ble skikkelig forvirret men man kan sannsynligvis ikke lade på de fantom ladekontaktene med feil pris.

Jeg så i ladeklubben appen ser det ligger èn til 7,26kr og èn til 5,32kr nå, da er det nok som du sier feil på den ene tydeligvis og når jeg skrev innlegget over så jeg bare den øverste som er den med feil på.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

vinterdekk

Sitat fra: Egil S på torsdag 24. august 2023, klokken 20:55Jeg så i ladeklubben appen ser det ligger èn til 7,26kr og èn til 5,32kr nå, da er det nok som du sier feil på den ene tydeligvis og når jeg skrev innlegget over så jeg bare den øverste som er den med feil på.
Den som har feil pris har ladenummer "NO*CHA*E461*B" og den eksisterer ikke når jeg sjekker samme ladested i ChargeFinder. De tre andre har ladenummer "NO*CHA*E324*B", "NO*CHA*E3772*B" og "NO*CHA*E900*B" og er listet med 5,32 kr/kWh i Ladeklubben, og er synlige i ChargeFinder. Det er åpenbart en feil i Ladeklubben eller feil i datagrunnlaget som gjør at Ladeklubben viser ladenummer som tilsynelatende ikke er i bruk.

RJK

Wow, Eviny for the win!

De har tydeligvis droppet prisen for lyn/hurtiglading til 4,99. Det er jo fantastisk! Da er de plutselig veldig aktuelle å bruke igjen!

https://elbil.no/dette-koster-hurtiglading/

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

sjokomelk

Uno-X i Haugesund tar 4,50kr/kWh så jeg på skiltet i dag.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA