Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

OlaM

Herlig! Spesielt denne:

Sitat– Dette er jo noe bransjen burde ha fikset selv. Når det ikke skjer så får vi sikre dette gjennom forbrukerpolitikk, varslet Barth Eide.
'21 3LR

Vidar_S

Sitat fra: overskyet på torsdag 18. august 2022, klokken 21:27
Kortbetaling kommer, enten dere vil ha det eller ei :)

Elbilforeningen er enige, politikerene er enige og flere av ladeselskapene selv er enige:
https://elbil.no/to-store-ladeselskaper-tester-ut-kortbetaling-for-lading/

Etter det jeg så fra debatten på arendalsuka, var det relativt bred enighet om at det er kort som gjelder.

Det kommer nok, men tidsaspektet er jeg litt mer usikker på.
Sitat
https://elbil.no/stortinget-vil-ha-kortbetaling-og-enklere-prising-av-hurtiglading/

"Nå peker flertallet i transportkomiteen på at det må bli mulig å betale med bankkort direkte ved hurtigladeren."
Denne artikkelen fra juni 2021 sier jo omtrent det samme, dvs at kortbetaling må på plass, og det har ikke skjedd ekstremt mye på den fronten det siste drøye året. Men kWt-prising som også nevnes har kommet på plass, det skal de ha.

geear

Sitat fra: overskyet på tirsdag 16. august 2022, klokken 20:56
Man trenger ikke å ha et suboptimalisert lademarked fordi noen forhandlere skal gnukke med noen kroner i rabatt. Det er bare tull.
Og overordnede rabatter kommer også, så blir det mindre relevant. Jeg får eksempel 16% rabatt på elbillading med DNB SAGA Mastercard, uavhengig av operatør..

Ingeniøren

#108
Ref Arendal sitatet. Om det blir kort på hurtiglading blir det et par kr ekstra på kwt for å dekke det inn.. Er vel det politikerne vil slik at vi kjører mindre....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

overskyet

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 22. august 2022, klokken 11:32
Ref Arendal sitatet. Om det blir kort på hurtiglading blir det et par kr ekstra på kwt for å dekke det inn.. Er vel det politikerne vil slik at vi kjører mindre....

Hva med å holde våset på nyhetsspeilet?

jlan

#110
Nå fikk jeg melding om å laste inn ny Circle K app, da den gamle skulle slutte å virke. Men det er ikke mulig å logge inn i den nye appen med gammel login. Så en må opprette en ny konto og legge inn kredittkort på nytt. Jeg lurte først på om det var spam, men siden de gamle brikkene plutselig kom over på den nye kontoen, så er det i tilfelle avansert spam.

Jeg tror egentlig det er en klønete overgang fra Circle K Norge til Circle K Europe. Jeg har nå en konto på:
https://customer.circlekcharge.no/  og en annen på   https://extra.circlekeurope.com

På den siste står det "Du kan logge inn med din eksisterende konto som benyttes for alle tjenester fra Circle K". Men det stemmer altså ikke.

Jeg venter nå uansett litt med å legge inn kredittkort.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Orbit

I den nye app'en skal du bruke samme innlogging som for andre CK-tjenester som CK Extra, CK Easy Fuel, CK strøm etc (dersom du har dette fra tidligere).

Innlogging fra den gamle lade-appen (nå "CK hjem- og jobblading") er en innlogging i Virta sitt system, og vil ikke virke med den nye app'en. Så dette er klønete formulert fra CK, da du kan bruke innlogging fra alle andre systemer de har - utenom den gamle ladeappen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

#112
Sitat fra: jlan på mandag 17. oktober 2022, klokken 10:39
Nå fikk jeg melding om å laste inn ny Circle K app, da den gamle skulle slutte å virke. Men det er ikke mulig å logge inn i den nye appen med gammel login. Så en må opprette en ny konto og legge inn kredittkort på nytt. Jeg lurte først på om det var spam, men siden de gamle brikkene plutselig kom over på den nye kontoen, så er det i tilfelle avansert spam.

Jeg tror egentlig det er en klønete overgang fra Circle K Norge til Circle K Europe. Jeg har nå en konto på:
https://customer.circlekcharge.no/  og en annen på   https://extra.circlekeurope.com

På den siste står det "Du kan logge inn med din eksisterende konto som benyttes for alle tjenester fra Circle K". Men det stemmer altså ikke.

Jeg venter nå uansett litt med å legge inn kredittkort.

Fungerte fint for meg, har iPhone i den grad det har noe å si.. Fikk logget inn med gammel login og spørsmål om jeg ville overføre mine RFID brikker. Det var flott! Har ikke testet enda, men regner med at dette fungerer. :+1:

EDIT: Fikk nettopp en aha-opplevelse da jeg leste @Orbit sitt innlegg.. Da var det muligens CK Extra login jeg brukte.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

geear

Tipper det stemmer med Extra-brukeren din, for jeg har også iPhone og hadde kun bruker i Circle K Charge, som nå heter "Hjem&Jobblading", og den brukeren fungerte ikke i den nye Circle K Charge, prøvde også "Glemt passord" bare for å se om adressen lå registrert, men fikk beskjed om at den ikke fantes på noen bruker. Med en gang jeg registrerte ny bruker så kom den opp med forslag om å overføre brikkene som lå i den gamle appen.

Uansett, er det f... rart folk blir sprø av alle disse j.... appene, brukerne, brikkene, kortene og navnebyttene. Selv for folk som er tålig unge og oppegående på dingser og teknologi, så er det såvidt man henger med i svingene. At dette ender opp med kredittkort på alt har bransjen selv sørget for helt på egenhånd.

Orbit

Sitat fra: elektro på mandag 17. oktober 2022, klokken 11:05
EDIT: Fikk nettopp en aha-opplevelse da jeg leste @Orbit sitt innlegg.. Da var det muligens CK Extra login jeg brukte.
Det kan jo fort skje dersom en bruker samme epostadresse og passord flere steder......  ;)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jlan

Sitat fra: Orbit på mandag 17. oktober 2022, klokken 11:04
Innlogging fra den gamle lade-appen (nå "CK hjem- og jobblading") er en innlogging i Virta sitt system, og vil ikke virke med den nye app'en. Så dette er klønete formulert fra CK, da du kan bruke innlogging fra alle andre systemer de har - utenom den gamle ladeappen.
Ja, det hadde jo ikke skadet om de informerte om dette på login siden. Det er sikkert mange som tar den unødvendige runden innom "glemt passord".  Og de som er Extra brukere vil gjerne ikke merke at de legger igjen en sovende brukerkonto med kredittkortinfo hos Virta. Er det noen som vet hvordan den kan slettes?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

hanche

Sitat fra: jlan på mandag 17. oktober 2022, klokken 10:39
Nå fikk jeg melding om å laste inn ny Circle K app, da den gamle skulle slutte å virke. Men det er ikke mulig å logge inn i den nye appen med gammel login.
Hmm, jeg har ikke fått noen slik melding, enda jeg har appen og en konto. Jeg har ikke ladet mye hos CK, rett nok, men likevel?

Så jeg begynte å grave. Fant ikke noe relevant på nettsidene til CK, men noen ga en én-stjernes karakter til (den gamle) appen i App Store (iOS), og en utvikler svarte slik:

Sitat
Hei! Vi vet at det har vært problemer med denne appen - derfor har vi akkurat lansert en helt ny app som vi håper er mye bedre. Den er tilgjengelig for nedlasting allerede hvis du vil forberede deg til vår store migreringsdato den 19. Oktober. Fra og med den 19. vil alle laderne i hele skandinavia være tilgjengelig i en enkel app!
Du kan finne den nye appen her: https://apps.apple.com/no/app/circle-k-charge/id1495777592

19. oktober, det er jo onsdag i denne uken, det. Svaret over skal være fra fredag. Så jeg har sjekket den nye appen. Den har vært ute i et helt år allerede, om man skal tro versjonshistorien i app store.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Orbit

CK har tidligere bekreftet at denne nye appen har vært i bruk i Sverige (og Danmark), og at den etterhvert også skulle komme til Norge (som er hva som nok skjer nå)

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 17. september 2020, klokken 11:57
Til Sverige utvikles det en ny app, som da blir tilgjengelig i Sverige. Inntil den svenske appen er på plass er hurtiglading på Circle K sine egne hurtigladere i Sverige gratis.

Lars
Circle K
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

geear

Sitat fra: hanche på mandag 17. oktober 2022, klokken 20:35
Sitat fra: jlan på mandag 17. oktober 2022, klokken 10:39
Nå fikk jeg melding om å laste inn ny Circle K app, da den gamle skulle slutte å virke. Men det er ikke mulig å logge inn i den nye appen med gammel login.
Hmm, jeg har ikke fått noen slik melding, enda jeg har appen og en konto. Jeg har ikke ladet mye hos CK, rett nok, men likevel?

Så jeg begynte å grave. Fant ikke noe relevant på nettsidene til CK, men noen ga en én-stjernes karakter til (den gamle) appen i App Store (iOS), og en utvikler svarte slik:

Sitat
Hei! Vi vet at det har vært problemer med denne appen - derfor har vi akkurat lansert en helt ny app som vi håper er mye bedre. Den er tilgjengelig for nedlasting allerede hvis du vil forberede deg til vår store migreringsdato den 19. Oktober. Fra og med den 19. vil alle laderne i hele skandinavia være tilgjengelig i en enkel app!
Du kan finne den nye appen her: https://apps.apple.com/no/app/circle-k-charge/id1495777592

19. oktober, det er jo onsdag i denne uken, det. Svaret over skal være fra fredag. Så jeg har sjekket den nye appen. Den har vært ute i et helt år allerede, om man skal tro versjonshistorien i app store.
Samme erfaring her, har heller ikke registrert noe varsel. I app-store står det nå at den gamle kun virker til og med 18.10 og den nye gjelder fra 19, som du sier.. så jeg konverterte nå, men for et kaos.

Rollep

Fikk melding på SMS i går, så lastet ned den nye appen og logget inn uten problemer. La inn kredittkort og knyttet brikkene til den nye appen.

Etterpå gikk jeg inn på den gamle appen og slettet kredittkortet før jeg avinstallerte den appen.

Ser at Circle K har langt flere ladere enn jeg var klar over, både i Danmark og Sverige. Prisene er dog like hinsides som i Norge, hadde i det minste regnet med en god del lavere priser i Sverige ettersom strømprisene der borte hele tiden ligger på et betydelig lavere nivå enn i Norge.

Regner med at de norske laderne dukker opp i appen om en dag eller to. Ikke for det spiller noen rolle, med prisene de opererer med kommer jeg uansett ikke å bruke dem.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA