Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

elektro

#120
Det koster 8,49/kWt for registrerte kunder å lynlade hos CK. Men hvis man gidder å registrere seg som Extra medlem og legge inn OBOS medlemskap eller lignende får man 5+5% rabatt. Da er prisen 7,64/kWt.

Har man f.eks. et NAF Xtra VISA eller DNB Saga MasterCard, får man hhv. 15 eller 16% rabatt. Det får man riktig nok hos alle operatører, men med dette blir prisen 6,42/kWt. Neppe nok til å velte familieøkonomien, og helt greit en gang i blant. Særlig dersom CK er de som har det beste ladetilbudet, mht. utforming, antall ladere, beliggenhet osv. Og der er de langt fremme.

Når det er sagt, bør man likevel boikotte Circle K fordi de A) prøver å låse kundene med div. medlemskap og rabatter og B) som eneste store operatør i Norge ikke samarbeider med noen om roaming.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hanche

Sitat fra: Rollep på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 12:59
Fikk melding på SMS i går, så lastet ned den nye appen og logget inn uten problemer. La inn kredittkort og knyttet brikkene til den nye appen.

Etterpå gikk jeg inn på den gamle appen og slettet kredittkortet før jeg avinstallerte den appen.

Så langt jeg kan se, er det ikke mulig å slette et betalingskort, bare erstatte det med et nytt. Hvordan gjorde du det? (Jeg har iPhone. Kanskje du har android-telefon?)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

jlan

Sitat fra: hanche på onsdag 19. oktober 2022, klokken 08:28
Sitat fra: Rollep på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 12:59
Fikk melding på SMS i går, så lastet ned den nye appen og logget inn uten problemer. La inn kredittkort og knyttet brikkene til den nye appen.

Etterpå gikk jeg inn på den gamle appen og slettet kredittkortet før jeg avinstallerte den appen.

Så langt jeg kan se, er det ikke mulig å slette et betalingskort, bare erstatte det med et nytt. Hvordan gjorde du det? (Jeg har iPhone. Kanskje du har android-telefon?)
Du kan logge på her.  Så selv om appen avinstalleres ligger det en brukerkonto hos Virta der (Jeg har bedt om at min slettes) https://customer.circlekcharge.no/?login=true.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Slet med det samme. Takk for link og info! Kredittkort og RFIDer slettet.

ElectroJuice

Takker for link jeg også. Slettet kort og RFID  :+1:

goggo

#125
Den nye APPen ser jo ryddig og grei ut.

Vet ikke om dette er rette tråden, men jeg sjekket ladeprisene for oss som er NAF medlem.

Jeg har jo en saktehurtigladende :) Ioniq så jeg kopler meg til 50 kWh ladere der disse finnes for ikke å oppta unødig kapasitet på lynladerne, og får jo da samtidig litt lavere pris hos Circle K.

Vedlagt er NAF medlemmer sine ladepriser hos Circle K i Norge pr nå. Litt usikker på om vi får 25% rabatt i Norge og Sverige også.

Jeg ser at EVINY prisene på både lynlader og hurtiglader er de samme som Circle K 50kWh prisene på 6,11 kr/kWh, mens Fortum og MER blir dyrere. Da regner jeg med 10% ladebonus på EVINY.

Dette passer meg i det store og hele fint, da Circle K og EVINY har best dekning på de stedene jeg kjører.

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

overskyet

Du må lade en del for at det skal lønne seg å være NAF medlem.

goggo

Sitat fra: overskyet på torsdag 20. oktober 2022, klokken 10:35
Du må lade en del for at det skal lønne seg å være NAF medlem.

Ja, helt enig :)
Men når jeg summerer opp medlemsfordelene hos NAF så kommer jeg bedre ut der enn hos Elbilforeningen.
En av hovedårsakene til NAF medlemskap for min del er rimelig og «no hassel» leie av bil hos Hertz med NAF inkludert egenandelsforsikring noen uker i Spania hver vinter. 

Mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Rollep

Sitat fra: overskyet på torsdag 20. oktober 2022, klokken 10:35
Du må lade en del for at det skal lønne seg å være NAF medlem.
I mitt tilfelle trenger jeg ikke å lade i det hele tatt ettersom NAF rabatten hos Talkmore omtrent tilsvarer medlemsavgiften :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

overskyet

Sitat fra: goggo på torsdag 20. oktober 2022, klokken 11:21
Sitat fra: overskyet på torsdag 20. oktober 2022, klokken 10:35
Du må lade en del for at det skal lønne seg å være NAF medlem.

Ja, helt enig :)
Men når jeg summerer opp medlemsfordelene hos NAF så kommer jeg bedre ut der enn hos Elbilforeningen.
En av hovedårsakene til NAF medlemskap for min del er rimelig og «no hassel» leie av bil hos Hertz med NAF inkludert egenandelsforsikring noen uker i Spania hver vinter. 

Mvh
Hugo

Har ikke omtrent alle kundeprogram i bankene nå leiebilforsikringer? Reiseforsikringene pleier også å ha det inkludert.  Hva er det som gjør det så mye smoothere med NAF?

Personlig klarer jeg ikke se noe som helst hos NAF som ikke allerede er inkludert i kundeprogrammet i banken eller i forsikringene.

OlaM

Har lurt litt på den Dekkmann-rabatten. Du får 17% i rabatt med kredittkortet. Si dekksettene koster 8000 hver og du skifter begge hvert femte år.

16 000 * 0,17 = 2720

2720 / 5 = 544 per år. Kontigenten er 630 kr uten veihjelp, nøkkel- og egenandelsforsikring. Litt i pluss, gitt at Dekkmann hadde de dekkene du ville ha i utgangspunktet. Morsomt hvis testvinneren i NAF-bladet ikke føres av dem.

Så er det 2% rabatt på dagligvarer hver fredag (varer kanskje ikke evig) og div annet som Tusenfryd og Sommarland. Det lønner seg kanskje på sikt hvis du gå virkelig inn for det, kanskje får du noe ut av bladet Motor også. Men det er så mange kundeprogrammer rundt omkring som gir deg rabatter i bytte mot kundedata at det nok ikke er særlig vits å betale for å være med i et rabattprogram.

En liten avsporing dette, men Circle K har jo også et sånt programselv med bonusburgere osv.
'21 3LR

RJK

Sitat fra: goggo på torsdag 20. oktober 2022, klokken 10:23
Den nye APPen ser jo ryddig og grei ut.

Vet ikke om dette er rette tråden, men jeg sjekket ladeprisene for oss som er NAF medlem.

Jeg har jo en saktehurtigladende :) Ioniq så jeg kopler meg til 50 kWh ladere der disse finnes for ikke å oppta unødig kapasitet på lynladerne, og får jo da samtidig litt lavere pris hos Circle K.

Vedlagt er NAF medlemmer sine ladepriser hos Circle K i Norge pr nå. Litt usikker på om vi får 25% rabatt i Norge og Sverige også.

Jeg ser at EVINY prisene på både lynlader og hurtiglader er de samme som Circle K 50kWh prisene på 6,11 kr/kWh, mens Fortum og MER blir dyrere. Da regner jeg med 10% ladebonus på EVINY.

Dette passer meg i det store og hele fint, da Circle K og EVINY har best dekning på de stedene jeg kjører.

mvh
Hugo


Skal dette ha noe for seg å sammenligne, så må du jo beregne alle ladeprisene med NAF-rabatten, da den gis uansett hvem du lader hos, så lenge du bruker NAF Kredittkort til å trekke betalingen fra.

Det kan selvsagt være et poeng å lage et eget regneark der man tar med alle typer rabatter man får hos de enkelte, ut fra hva man er med på som gir rabatt. Og da må man ta hensyn til at noen rabatter ikke kan kombineres. Da ser man først reelt hva som lønner seg for deg.

Sitat fra: OlaM på torsdag 20. oktober 2022, klokken 20:16
Har lurt litt på den Dekkmann-rabatten. Du får 17% i rabatt med kredittkortet. Si dekksettene koster 8000 hver og du skifter begge hvert femte år.

16 000 * 0,17 = 2720

2720 / 5 = 544 per år. Kontigenten er 630 kr uten veihjelp, nøkkel- og egenandelsforsikring. Litt i pluss, gitt at Dekkmann hadde de dekkene du ville ha i utgangspunktet. Morsomt hvis testvinneren i NAF-bladet ikke føres av dem.

Så er det 2% rabatt på dagligvarer hver fredag (varer kanskje ikke evig) og div annet som Tusenfryd og Sommarland. Det lønner seg kanskje på sikt hvis du gå virkelig inn for det, kanskje får du noe ut av bladet Motor også. Men det er så mange kundeprogrammer rundt omkring som gir deg rabatter i bytte mot kundedata at det nok ikke er særlig vits å betale for å være med i et rabattprogram.

En liten avsporing dette, men Circle K har jo også et sånt programselv med bonusburgere osv.
Jeg håper du skjønner at poenget med NAF-medlemsskap ikke er disse rabattene, de er bare ekstrabonuser som gjør kosten minimal i praksis.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

overskyet

Om ikke rabattene er poenget, hva er poenget da? Det er jo nesten alt de snakker om.

RJK

Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:10
Om ikke rabattene er poenget, hva er poenget da? Det er jo nesten alt de snakker om.
Om du får 15 % hos alle ladeoperatørene pga at du betaler med NAF kredittkort, så senkes prisen altså hos alle. Da kan man ikke bare beregne hvordan det senkes hos Circle K, og "glemme" å gjøre det hos alle de andre.

Du fikk med deg hva jeg mente nå, eller er det enda uklart?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

overskyet

Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:24
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:10
Om ikke rabattene er poenget, hva er poenget da? Det er jo nesten alt de snakker om.
Om du får 15 % hos alle ladeoperatørene pga at du betaler med NAF kredittkort, så senkes prisen altså hos alle. Da kan man ikke bare beregne hvordan det senkes hos Circle K, og "glemme" å gjøre det hos alle de andre.

Du fikk med deg hva jeg mente nå, eller er det enda uklart?

Vanskelig å se økonomien i dette, da man får like bra/bedre rabatt med mastercard fra banken, som man gjerne har uansett. Da kan man ikke bruke det som argument om at kostnaden blir lav.

Men du skrev at dette bare var bonuser. Du gir inntrykk av at NAF har noe annet for seg, hva er det?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA