Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:54
Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:24
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:10
Om ikke rabattene er poenget, hva er poenget da? Det er jo nesten alt de snakker om.
Om du får 15 % hos alle ladeoperatørene pga at du betaler med NAF kredittkort, så senkes prisen altså hos alle. Da kan man ikke bare beregne hvordan det senkes hos Circle K, og "glemme" å gjøre det hos alle de andre.

Du fikk med deg hva jeg mente nå, eller er det enda uklart?

Vanskelig å se økonomien i dette, da man får like bra/bedre rabatt med mastercard fra banken, som man gjerne har uansett. Da kan man ikke bruke det som argument om at kostnaden blir lav.

Men du skrev at dette bare var bonuser. Du gir inntrykk av at NAF har noe annet for seg, hva er det?
Det kan være at man hos noen operatører får en rabatt ved medlemskap i NAF, på samme måte som man får rabatt på bensin og diesel om man er medlem. Dog, jeg kjenner ikke til om man får dette hos Circle K som NAF-medlem.

Tilsvarende rabatt får man hos Mer som COOP-medlem, og andre foreninger har kanskje lignende rabatt-avtaler. Men det er ikke sikkert at man får en slik rabatt ved flere samarbeidspartnere pga rabatt-regler.

Med NAF kredittkort så får man alltid en større rabatt (15 % nevnes over) om man legger det kortet inn som betalingsmiddel hos ladeoperatøren, mer eller mindre uavhengig av hvem disse er. Det kan være noen nye og små operatører som kanskje ikke er gjenkjent som ladeoperatører, og man da ikke får den rabatten før dette er endret hos NAF.

Samme løsning er det vel hos DNB med visse kredittkort.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

overskyet

Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 01:22
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:54
Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:24
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:10
Om ikke rabattene er poenget, hva er poenget da? Det er jo nesten alt de snakker om.
Om du får 15 % hos alle ladeoperatørene pga at du betaler med NAF kredittkort, så senkes prisen altså hos alle. Da kan man ikke bare beregne hvordan det senkes hos Circle K, og "glemme" å gjøre det hos alle de andre.

Du fikk med deg hva jeg mente nå, eller er det enda uklart?

Vanskelig å se økonomien i dette, da man får like bra/bedre rabatt med mastercard fra banken, som man gjerne har uansett. Da kan man ikke bruke det som argument om at kostnaden blir lav.

Men du skrev at dette bare var bonuser. Du gir inntrykk av at NAF har noe annet for seg, hva er det?
Det kan være at man hos noen operatører får en rabatt ved medlemskap i NAF, på samme måte som man får rabatt på bensin og diesel om man er medlem. Dog, jeg kjenner ikke til om man får dette hos Circle K som NAF-medlem.

Tilsvarende rabatt får man hos Mer som COOP-medlem, og andre foreninger har kanskje lignende rabatt-avtaler. Men det er ikke sikkert at man får en slik rabatt ved flere samarbeidspartnere pga rabatt-regler.

Med NAF kredittkort så får man alltid en større rabatt (15 % nevnes over) om man legger det kortet inn som betalingsmiddel hos ladeoperatøren, mer eller mindre uavhengig av hvem disse er. Det kan være noen nye og små operatører som kanskje ikke er gjenkjent som ladeoperatører, og man da ikke får den rabatten før dette er endret hos NAF.

Samme løsning er det vel hos DNB med visse kredittkort.

Hehe, må si at dette fasinerer meg. Du bruker plass på å forklare hvordan dette virker, noe alle her allerede har forstått. Så avslutter du med: "Du får det samme i banken" som er akkurat det jeg sier.

Så er det noen fordeler med NAF? Jeg klarer ikke se en eneste grunn til å betale for medlemskap der.

RJK

Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 01:42
Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 01:22
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:54
Sitat fra: RJK på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:24
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 00:10
Om ikke rabattene er poenget, hva er poenget da? Det er jo nesten alt de snakker om.
Om du får 15 % hos alle ladeoperatørene pga at du betaler med NAF kredittkort, så senkes prisen altså hos alle. Da kan man ikke bare beregne hvordan det senkes hos Circle K, og "glemme" å gjøre det hos alle de andre.

Du fikk med deg hva jeg mente nå, eller er det enda uklart?

Vanskelig å se økonomien i dette, da man får like bra/bedre rabatt med mastercard fra banken, som man gjerne har uansett. Da kan man ikke bruke det som argument om at kostnaden blir lav.

Men du skrev at dette bare var bonuser. Du gir inntrykk av at NAF har noe annet for seg, hva er det?
Det kan være at man hos noen operatører får en rabatt ved medlemskap i NAF, på samme måte som man får rabatt på bensin og diesel om man er medlem. Dog, jeg kjenner ikke til om man får dette hos Circle K som NAF-medlem.

Tilsvarende rabatt får man hos Mer som COOP-medlem, og andre foreninger har kanskje lignende rabatt-avtaler. Men det er ikke sikkert at man får en slik rabatt ved flere samarbeidspartnere pga rabatt-regler.

Med NAF kredittkort så får man alltid en større rabatt (15 % nevnes over) om man legger det kortet inn som betalingsmiddel hos ladeoperatøren, mer eller mindre uavhengig av hvem disse er. Det kan være noen nye og små operatører som kanskje ikke er gjenkjent som ladeoperatører, og man da ikke får den rabatten før dette er endret hos NAF.

Samme løsning er det vel hos DNB med visse kredittkort.

Hehe, må si at dette fasinerer meg. Du bruker plass på å forklare hvordan dette virker, noe alle her allerede har forstått. Så avslutter du med: "Du får det samme i banken" som er akkurat det jeg sier.

Så er det noen fordeler med NAF? Jeg klarer ikke se en eneste grunn til å betale for medlemskap der.
Mitt første innlegg i kveld på dette, var for å argumentere mot at man bare setter opp hva pris med rabatter ved bruk av NAF-kortet blir hos Circle K, men ikke gjør det samme mot Eviny, Mer, Kople og Recharge f.eks, når man får den samme rabatten på NAF-kortet.

Har nå gått flere runder for å prøve å få deg til å skjønne dette, men du har visst liten forståelse, og mer eller mindre bedt om nærmere forklaring.

Når du så avslutter (ihvertfall hittil) på denne måten, så skjønner jeg at du egentlig bare er ute og troller. Jeg stopper derfor denne runden med denne, for jeg tipper du egentlig skjønner hvor dumt dette blir når du holder på sånn. Jeg orker ihvertfall ikke slikt lavmålsnivå, så da tar jeg kvelden. Og orker ikke ta opp diskusjonen videre med deg, om du skulle fortsette med kveruleringen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

syklisten

Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 01:42
Så er det noen fordeler med NAF? Jeg klarer ikke se en eneste grunn til å betale for medlemskap der.

4 gratis bilberginger i året. Knyttet til deg, ikke til bilen. Spiller ingen rolle om du kjører, er passasjer, er i svigermor sin bil, osv.

I tillegg kommer rabatter på ting som garantiutløpstest (du sparer 600,-. Omtrent halvparten av medlemskapet bare der), NAF-test ved kjøp eller salg av bruktbil, leiebil hos Hertz, osv.

Har selv vært medlem i over 30 år, og én NAF-test som gjorde at jeg lot være å kjøpe en bruktbil som viste seg å være ganske elendig har nok tjent inn alle medlemskontingentene mine.

overskyet

Sitat fra: syklisten på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:24
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 01:42
Så er det noen fordeler med NAF? Jeg klarer ikke se en eneste grunn til å betale for medlemskap der.

4 gratis bilberginger i året. Knyttet til deg, ikke til bilen. Spiller ingen rolle om du kjører, er passasjer, er i svigermor sin bil, osv.

I tillegg kommer rabatter på ting som garantiutløpstest (du sparer 600,-. Omtrent halvparten av medlemskapet bare der), NAF-test ved kjøp eller salg av bruktbil, leiebil hos Hertz, osv.

Har selv vært medlem i over 30 år, og én NAF-test som gjorde at jeg lot være å kjøpe en bruktbil som viste seg å være ganske elendig har nok tjent inn alle medlemskontingentene mine.

Ja disse tingene har jo reel verdi, hvis man kjører/kjøper gamle biler og ikke har kaskoforsikring. Ellers er det jo typisk inkludert bilberging i både bilforsikringen og mobilitetsgarantien de fleste har.

goggo

Sorry, kjære elbilister :)

Hver og en får finne ut hvor de ønsker å lade og hvilke medlemskap de ønsker å ha, det var ikke min intensjon å hisse opp noen med å nevne NAF ordet her...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: goggo på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:07
Sorry, kjære elbilister :)

Hver og en får finne ut hvor de ønsker å lade og hvilke medlemskap de ønsker å ha, det var ikke min intensjon å hisse opp noen med å nevne NAF ordet her...

mvh
Hugo
DU hisset ikke meg opp, for å si det sånn. Men jeg mener det blir feil å trekke inn den rabatten og beregne dette bare hos ene leverandøren/operatøren, og sånn sett stille denne i bedre lys enn reelt.

At det er en fordel å bruke NAF Kredittkort, eventuelt andre kredittkort med tilsvarende avtale, er et veldig greit poeng å få frem.

Men da hadde det som sagt vært bedre å vise hvordan "reelle" priser blir hos de forskjellige operatørene, siden rabatten som sagt gjelder uansett operatør man lader hos.

Fremdeles vil da Circle K komme ut værre enn de andre, med mindre man oppnår noen rabatter bare hos de.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

#142
Det er mulig det var jeg som sa NAF-ordet altså.. :) I mitt tilsvar til @Rollep på at det nå er så dyrt hos CK at hen uansett ikke kommer tll å lade der. Det synes ikke jeg, prisen med NAF / DNB rabatt + CK Extra og OBOS rabatt tatt i betraktning. Totalt 25-26%, som gjør at man kommer ned i kr 6,28/kWt. Det tåler man en gang i blant.

Jeg presiserer også at man får 15-16% rabatt hos alle operatører. Nå blir jo rabatten i kroner og øre større jo dyrere utgangspunktet er (jeg sparer 0,30 kr hos IONITY og 1,36 kr. hos CK), men nok om det. Det er alle de ekstra rabattene som tilbys og medlemskapet som kreves for å få beste pris, samt at CK ikke tilbyr roaming, som er min motivasjon for å unngå dem.

Om ladingen koster 5 eller 7 kroner er ikke så farlig for meg. Så lenge laderne er der jeg har behov for dem, servicetilbudet er bra og det aller, aller viktigste; så lenge det ikke er kø. Det siste gjør at jeg som regel unngår IONITY også, selv om det koster bare 1,55/kWt med Audi avtale og DNB Saga.

En ting som er litt fiffig med NAF, i tillegg til gode rabatter på verkstedbesøk, bilberging, overnatting og en rekke andre ting, er selve kortet. NAF Xtra VISA tjener trippelt som medlemsbevis, betalingsmiddel ogs RFID brikke - som du kan registrere hos operatørene. Du kan også få ekstra brikker hvis du har flere biler. Disse tingene var avgjørende for meg, men så kom roaming på plass hos både Recharge, Kople og Mer med flere. Så nå trenger jeg bare Audi kortet. Pluss Tesla appen. Og en egen brikke til CK da.. Sukk!
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

OlaM

Sitat fra: elektro på lørdag 22. oktober 2022, klokken 08:38
Det er mulig det var jeg som sa NAF-ordet altså.. :) I mitt tilsvar til @Rollep på at det nå er så dyrt hos CK at hen uansett ikke kommer tll å lade der. Det synes ikke jeg, prisen med NAF / DNB rabatt + CK Extra og OBOS rabatt tatt i betraktning. Totalt 25-26%, som gjør at man kommer ned i kr 6,28/kWt. Det tåler man en gang i blant.

Absolutt et fornuftig resonnement. Stasjonene er jo ikke helt like eller likt fordelt. Skal du kjøre forbi Circle K og heller tyne rekkevidden til et sted som er litt billigere og ikke har kaffe og gode boller? NAF-medlemskap gjør valget litt lettere.
'21 3LR

overskyet

Sitat fra: OlaM på lørdag 22. oktober 2022, klokken 10:20
Sitat fra: elektro på lørdag 22. oktober 2022, klokken 08:38
Det er mulig det var jeg som sa NAF-ordet altså.. :) I mitt tilsvar til @Rollep på at det nå er så dyrt hos CK at hen uansett ikke kommer tll å lade der. Det synes ikke jeg, prisen med NAF / DNB rabatt + CK Extra og OBOS rabatt tatt i betraktning. Totalt 25-26%, som gjør at man kommer ned i kr 6,28/kWt. Det tåler man en gang i blant.

Absolutt et fornuftig resonnement. Stasjonene er jo ikke helt like eller likt fordelt. Skal du kjøre forbi Circle K og heller tyne rekkevidden til et sted som er litt billigere og ikke har kaffe og gode boller? NAF-medlemskap gjør valget litt lettere.

Du trenger ikke NAF medlemskap for å gjøre det, du får jo samme rabatten i banken. I alle fall hos DNB, det er sikkert noe tilsvarende i andre banker også.

Electric cars in Norway

He he apropo NAF... der melder jeg neg orden inn og ut etter hvilke tilbud jeg trenger. Men når det sagt. Det er lurt å være medlem av el-foreningen, naf og Coop samt ha noen kredittkjøp kort liggende aktive.  Det heter jo «penger spart er penger tjent» og det gjelder også rabatter ift nybil kjøp da er det fagforening og bonde org. Som er de beste.

geear

Sitat fra: syklisten på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:24
Sitat fra: overskyet på fredag 21. oktober 2022, klokken 01:42
Så er det noen fordeler med NAF? Jeg klarer ikke se en eneste grunn til å betale for medlemskap der.

4 gratis bilberginger i året. Knyttet til deg, ikke til bilen. Spiller ingen rolle om du kjører, er passasjer, er i svigermor sin bil, osv.

I tillegg kommer rabatter på ting som garantiutløpstest (du sparer 600,-. Omtrent halvparten av medlemskapet bare der), NAF-test ved kjøp eller salg av bruktbil, leiebil hos Hertz, osv.

Har selv vært medlem i over 30 år, og én NAF-test som gjorde at jeg lot være å kjøpe en bruktbil som viste seg å være ganske elendig har nok tjent inn alle medlemskontingentene mine.
Hvor ofte trenger du berging, egentlig?  :o

Er jammen ikke ofte jeg ser en havarert bil langs veien lenger. Jeg tror jeg har hatt to bilberginger på over 20 år med bil. Den ene var hjemme i garasjen, den andre var tomt startbatteri på fossilbil.

syklisten

Tilbake til Circle-K og den nye appen. Er det andre som også sliter med å få lagt inn bankkort i appen?
Jeg har vært i kontakt med support hos dem to ganger i forrige uke, og det var visstnok et problem med verifisering for kunder hos enkelte banker (jeg har DanskeBank). De mente det skulle være fikset veldig raskt, men jeg får samme feil når jeg prøver igjen nå.

Ingeniøren

#148
Registrerte meg nettopp og gikk greit med kort og, selv om BankId på mobil, som de ber om, er veldig ut - det er bankID app som gjelder nå. Ikke verdens beste app og en lang prosess til tross for at jeg har vært kunde i mange år så måtte alt gjøres på nytt bortsett fra RFID kortet.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektro

Skudd i mørket, men leste at Telenor mobil kunder har hatt problemer med BankID i dag.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA