Synes det er en merkelig prispolitikk de har lagt seg opp til.
Bor man slik til og reiser slik at Ionity-ladere er narturlig valg, så kan man altså ta "gratispakken" og legge til Ionity-pakken til 135,- NOK per måned. Sammenlignet med lading hos Circle K (lynlading til 4,99 per kWh) uten MyHyundai-avtale, må man altså lade 40,42 kWh per måned for å gå i null (altså like dyrt).
Lader man relativt ofte på langturer der man lader forskjellige plasser men sjeldent hos Ionity, kan man f.eks. ta Easy til 72,50, som gir en endel mere i rabatt. Dog pris hos Mer ser ut til å være høyere (1,25 per minutt + 3,20 per kWh mot 1,25 per minutt + 2,90 per kWh for registrerte Mer-kunder), altså 0.30 kr mer per kWh for MyHyundai-kunder, og taper da på å benytte.
Man må likevel betale like mye for Ionity-avtale i tillegg, så vil man ha gode priser hos "alle", blir det da 135 + 73.50 = 207,50 Per måned bare i medlemskap. Det blir temmelig dyr avtale.
Nei, dette så veldig rotete og uoversiktlig ut.
Dog, må se om jeg kanskje ender opp med en form for avtale før sommerferien, men må regne veldig på om det er lønnsomt nok, spesielt siden jeg tenker Nord-Norge og da helt opp til Finnmark i sommer.
Etterhvert vil nok kanskje gratis-medlemskapet + Ionity-avtale se mest fristende ut.