Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Charge myHyundai  (Lest 7639 ganger)

Vidar_S

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Charge myHyundai
« Svar #45 på: Fredag 19. November 2021, klokken 15:42 »
i sverige koster SMART 45kr/mnd .... så rart de har gått vekk fra grunnpris og ikke nevner noe om minste ladning for norge. Er dette CMH styrt fra Berlin/Tyskland mon tror ..... der har de bare FLEX eller EASY ABO.

Jepp, det tror jeg du har rett i. Svar fra CMH kundeservice kommer med tysk adresse under signaturen og det er i alle fall ikke norskspråklige som svarer på henvendelser.

Jeg ser Frankrike og Polen fremdeles har modellen med månedskostnad for Smart-pakken mens eksempelvis Østerrike har samme variant som Norge nå har fått. Ellers varierer det veldig fra land til land hvilke pakker det er mulig å bestille. UK har eksempelvis kun Flex som alternativ, så det er nok "noen" som styrer pakkeutvalget og prisstruktur lokalt per land. At de har 100% kontroll på hva de gjør skal jeg imidelrtid ikke påstå :)

jansa

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #46 på: Tirsdag 26. April 2022, klokken 07:40 »
Bare pass på å ikke bruk Charge myHyundai med Flex på normalladere (4kWh) operert av Kople!
Ladet på en offentlig parkeringsplass uten parkeringsavgift, i ca 8 timer, fikk 30 kWh, og ble belastet nesten 900 kroner - dvs ca 30 kroner per kWh.
Mellom kl 8 og 20 koster det 91,20 per time + strømprisen på 4,73 kr/kWh +  4,99 per ladeøkt.
Tilsvarende ladeøkt, men med Kople sin App (eller f.eks. Elbilforeningens Ladeklubb), ville kostet ca 100 kroner...
Dette er ladestolper som ble satt opp for å gi lademulighet til ansatte og besøkende, og er delvis subsidierte av kommunen - om man bruker Kople eller Recharge brikke/app.
Fullading av batteriet på dagtid vil kostet nesten 2000 kroner, og gi en rekkevidde på knapt 45 mil - skulle tilsvare en bensinpris på 80 kr/liter...

ca119

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #47 på: Tirsdag 26. April 2022, klokken 14:23 »
Her må du klage til ChargeMyHyundai .....
90kr/timen - har det klikket for dem?
Står på "koble" at det skal koste 3,3/kWh (Etter 8 timer: 0,5 kr/min). Det er jo ikke hurtiglading.

Er nok ikke første gang de har regnefeil.

Moas

• Sr. Member
    • Vis profil