Elbilforum.no

Bilmerker => Hyundai => Emne startet av: automat på Onsdag 30. ſeptember 2020, klokken 19:08

Tittel: Charge myHyundai
Skrevet av: automatOnsdag 30. ſeptember 2020, klokken 19:08
Hyundai har lansert ladekort for Hyundaieiere. Tre forskjellige abonnement er mulig. Ser ut som fornuftige alternativer, selv om det ikke blir særilg rimelig hos Ionity. Andre norske ladeparnere ser ut til å være Grønn Kontakt, BKK og eOn.


https://www.hyundai.no/magasinet/charge-myhyundai-ladebrikke/?fbclid=IwAR3Xuyf14IWS3hwXi3zDIp0LyIkhvAmvrI0JdcfgQf9B6YibaCKKcpBPICs


https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: HelElOnsdag 30. ſeptember 2020, klokken 19:20
Må si at disse prisene mildt sagt er vanskelig å forstå. Ikke lett å se hva du får for de forskjellige pakkene.

Skuffende at Ionity bare gir samme pris som du alikevell vil få uten noe abo.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: automatOnsdag 30. ſeptember 2020, klokken 19:41
1. Ingen månedskostand. Startavgift pr lading. Lokale priser.
2. Lav månedskostnad. Ingen startavgift. Lokale priser.
3. Høy månedskostnad. Ingen startavgift. Avtalepriser.

Jeg tenker den største fordelen med dette er at man får samlet mange hurtigladeavtaler ned til en. Særlig på utenlandsturer vil jo det være gull.
Om de klarer å skaffe noen rabatt på de lokale prisene vet jeg ikke. Kan jo hende det kommer.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: TjomsasOnsdag 30. ſeptember 2020, klokken 21:21
Dette burde jo konsernsøster Kia klare å få til også!
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKOnsdag 30. ſeptember 2020, klokken 22:42
Først og fremst irriterer jeg meg over at jeg må finne ut av dette via forumet her. Hvorfor har ikke Hyundai sendt ut informasjon til sine eksisterende kunder?

Er det fordi dette var rett og slett rævva dårlig og veldig dårlig forklart hva man egentlig betaler for, og ikke minst hva det dette faktisk vil koste?

Det at det fremdeles er dropin-priser hos Ionity som de inngikk partnerskap med, er faktisk litt provoserende.


Så til de mer direkte spørsmålene.

1. Hva definerer de aktiveringskostnad til å være for noe, og er dette en årvis sum, eller et engangbeløp? Eller hvor ofte blir det fakturert?

2. Grunngebyr? Dette fremstår som månedsprisen, men sabla klønete uttrykk. Kall en spade for en spade, og ikke finn på navn som bare er egnet til å forvirre.

3. Oppstartsgebyr? Skal det koste penger utenom ladeprisene for å sette igang en lading? Det blir jo fordyrende, og hvor interessert er jeg i å gå for dette, når ladeprisene er skjulte? PS! Har ikke lastet ned appen ennå, så usikker på om man får sett priser før man har registrert en avtale. Men det er tåpelig at de skal skjule dette for oss i utgangspunktet.

3. Hvem er partnerne? Noen mangler helt tydeligvis, siden det ikke fremkommer en eneste av laderne som eksisterer i Finnmark. Sjekket der fordi det er lett å avsløre om kartet er tilnærmet oppdatert og avtalene inbefatter det meste av operatører.

4. Hvorfor ikke lavere priser hos Ionity? Det er jo det som ville vært den store gulroten.

Her ser det ut som det bare er Hyundai som faktisk vil tjene på det. Det eneste positive her, er at jeg får samlede fakturaer fra en part, men jeg må jo fremdeles orientere meg blant mange ladeoperatører/faktureringsoperatører, for å se om jeg tjener på prisene.

Føler for å sende en epost til min lokale forhandler, og eventuelt Hyundai Norge med denne kommentaren.

Dette burde føltes som en gladnyhet, men jeg sliter med å se at jeg får noe igjen for dette. Dette virker faktisk veldig skuffende ut.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKOnsdag 30. ſeptember 2020, klokken 23:08
Registrerte meg for å få logget inn på appen og sett prisene, men er nødt til å velge avtale først. Sorry, Hyundai. Men det kommer ikke på tale...!

Skjerp dere! Dette er ikke kundevennlig i det hele tatt.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: goggoTorsdag 01. Oktober 2020, klokken 09:46
Vel vel, kan ikke si at dette overrasker meg. Dette er jo bare mer Hyundai svada på linje med saken om den 3.je parts APPen.
Hyundai har tydeligvis absolutt ingen ønsker om å lage gode og rimelige systemer for sine kunder.
Håper Elbilforeningen og andre skriver om idiotien i dette.

Personlig så har jeg en kjempefin lade-avtale i dag, der jeg kan lade på alle (tror jeg) norske ladestasjoner med en felles RFID og der jeg kan få rabatt på 15 - 25 prosent i tillegg til hver ladeoperatør sine volumrabatter og annet.
En felles regning på all lading får jeg også, en gang i måneden.
Denne ladeavtalen - som jeg tør påstå er Norges beste for de aller fleste av oss - tilbys av NAF.
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/naf-ladebrikke/

mvh
HUgo
 
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: automatTorsdag 01. Oktober 2020, klokken 10:43

Personlig så har jeg en kjempefin lade-avtale i dag, der jeg kan lade på alle (tror jeg) norske ladestasjoner med en felles RFID og der jeg kan få rabatt på 15 - 25 prosent i tillegg til hver ladeoperatør sine volumrabatter og annet.
En felles regning på all lading får jeg også, en gang i måneden.
Denne ladeavtalen - som jeg tør påstå er Norges beste for de aller fleste av oss - tilbys av NAF.
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/naf-ladebrikke/


Dette er jo ikke en ladeavtale. Men en ladebrikke som du selv må opprette kundeforhold og registrere hos de ulike operatørene. Også tilbyr de et kredittkort i tillegg.

Jeg mener man må bort fra løsninger der man må registrere kundeforhold hos mange operatører man kanskje kommer til å bruke. Særlig når man skal på utenlandstur. Og slik sett er Hyundai sin løsning et skritt i riktig retning.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: HelElTorsdag 01. Oktober 2020, klokken 10:51

4. Hvorfor ikke lavere priser hos Ionity? Det er jo det som ville vært den store gulroten.

Grunnen er at partnerskapet ikke er godkjent av EUs konkurransemyndigheter. Når dette er på plass (om det kommer på plass, så stiller det seg anderledes).

Men sliter å se at dette er et godt tilbud.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKTorsdag 01. Oktober 2020, klokken 14:09
Men hvor lang tid skal det ta? Nyheten om at Hyundai/Kia skulle bli partnere hos Ionity begynner å bli gammel nå. Faktisk mer enn ett år siden nå.

Det eneste jeg ser, felles faktura og kun en registrering hos Charge myHyundai, og bittelitt rabatt med det dyreste abonnementet, men tydeligvis med noen forbehold som ikke fremkommer før man har valgt avtale.

DC-lading ²2,76 NOK / kWh+1,19 NOK / min
Hos GK er prisene nå 3,20/kWh + 1,25/minutt
Hos BKK er prisene nå 2,90/kWh + 1,25/minutt

Med Kona så vil altså en fullading 0-80 % SoC (50 av 64 kWh, på hhv 54/75 minutter) komme på følgende pris:

GK: 160 + 67,5/93,75 = 227,50/253,75
BKK: 145 + 67,5/93,75 = 212,50/238,75
CmH Easy: 138 + 64,26/89,25 = 202,26/227,25

Altså snakker vi om en besparelse på alt fra 10,24 til 25,24 ved lynlading, og 11,50 til 26,50 ved hurtiglading.
Ved lynlading trengs da 7 hurtigladinger/måned hos BKK eller 3 ladinger/måned hos GK før månedsgebyret er dekket inn.

Kort oppsummert, dette var skikkelig elendig.

https://ionity.eu/en/news-storage/hyundai-on-board.html (https://ionity.eu/en/news-storage/hyundai-on-board.html)
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKTorsdag 01. Oktober 2020, klokken 14:13
For de som vil studere priser uten å lete:

https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no/tariffs (https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-no/tariffs)

https://chargemyhyundai.com/o/dcs-api/customer/groupIds/3066376/tariffs/pdf?locale=nb_NO (https://chargemyhyundai.com/o/dcs-api/customer/groupIds/3066376/tariffs/pdf?locale=nb_NO)
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: Vidar_SFredag 02. Oktober 2020, klokken 19:59
Må si at disse prisene mildt sagt er vanskelig å forstå. Ikke lett å se hva du får for de forskjellige pakkene.

Jeg er av samme oppfatning som deg og sendte først en henvendelse til Hyundai Norge og spurte hvilke priser man fikk hos andre operatører enn Ionity med Flex-abonnementet ettersom appen krever at man tegner abonnement for å se priser. De henviste meg videre til kontaktskjema hos Chargemyhyundai og i dag fikk jeg et ikke helt betryggende svar fra dem:

Sitat
Takk for din henvendelse!
Jeg forstår at det kan være litt knudrete å finne fram til prise før man signerer kontrakt å kan logge inn i appen.
 
Jeg kan heller ikke svare deg på hvilke priser som gjelder hos de aktuelle ladestasjonene, da jeg heller ikke har tilgang til denne appen.
Jeg vil legge ved vår veiledende prisliste som en pdf i denne mailen så kan du vætfall få en innsettende oversikt over pris.

De glemte også å legge ved den veiledende prislisten, men jeg regner med det er den de har ute på sidene side som slett ikke sier noe som helst konkret om ladepriser på andre stasjoner enn Ionity (om man ser bort fra Easy-varianten).

Jeg begynner å få en følelse av at dette produktet egentlig ikke var helt klart for lansering...
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: HelElLørdag 03. Oktober 2020, klokken 11:01
Må si at disse prisene mildt sagt er vanskelig å forstå. Ikke lett å se hva du får for de forskjellige pakkene.

Jeg begynner å få en følelse av at dette produktet egentlig ikke var helt klart for lansering...

Ja ser ut som en hastelansering for å kompensere for at vw, audi og ford nå har fått slike tilbud på plass

Ser på face, at de bekrefter at avtalen med Ionity ikke er på plass.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKTorsdag 05. November 2020, klokken 21:49
Og da ser det endelig ut til at Hyundai og Kia er blitt fullverdige medlemmer i Ionity. Da er det bare å vente og se hvordan dette viser seg i de hemmelige prisene prisene og vilkårene i denne avtalen.


https://www.tu.no/artikler/hyundai-kjoper-seg-inn-i-ionity/502183 (https://www.tu.no/artikler/hyundai-kjoper-seg-inn-i-ionity/502183)
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: HelElMandag 09. November 2020, klokken 09:37
Og da ser det endelig ut til at Hyundai og Kia er blitt fullverdige medlemmer i Ionity. Da er det bare å vente og se hvordan dette viser seg i de hemmelige prisene prisene og vilkårene i denne avtalen.


https://www.tu.no/artikler/hyundai-kjoper-seg-inn-i-ionity/502183 (https://www.tu.no/artikler/hyundai-kjoper-seg-inn-i-ionity/502183)


Ja, nå forventer jeg at det blir andre priser på Ionity. Men de bruker sikkert et halvt år eller mer for å få det på plass.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKMandag 09. November 2020, klokken 13:14
Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.


Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: HelElMandag 09. November 2020, klokken 14:17
Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.


Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.

Bra. Skal gjøre det samme. Har erfaring at de svarer på facebook.

Og her er svaret:

Hei, Vi har dessverre ikke mer informasjon om priser eller andre detaljer rundt IONITY-samarbeidet per nå, men vil oppdatere våre kanaler med informasjon så snart dette er kjent. Vi forventer å ha flere detaljer tidlig i 2021. Hilsen Hyundai Norge

Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: TjomsasMandag 09. November 2020, klokken 18:05
Krysser fingrene for at det kommer oss forbrukere til gode. Har til nå sett på Ionity som et veldig lite fornuftig alternativ på langtur.

Kan vi håpe at det ikke blir dyrere enn eksisterende avtaler hos f. eks VAG?
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: TjomsasTorsdag 12. November 2020, klokken 23:49
Googla litt om KiaCharge, og litt rart at jeg ikke har fått med meg dette, men BOS sier at KiaCharge kommer til Norge i løpet av 2021.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kia-lanserer-ny-ladetjeneste-i-europa?publisherId=17847239&releaseId=17892951 (https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kia-lanserer-ny-ladetjeneste-i-europa?publisherId=17847239&releaseId=17892951)
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKFredag 13. November 2020, klokken 00:16
Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.


Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.

Bra. Skal gjøre det samme. Har erfaring at de svarer på facebook.

Og her er svaret:

Hei, Vi har dessverre ikke mer informasjon om priser eller andre detaljer rundt IONITY-samarbeidet per nå, men vil oppdatere våre kanaler med informasjon så snart dette er kjent. Vi forventer å ha flere detaljer tidlig i 2021. Hilsen Hyundai Norge


Har enda ikke fått svar på min mailhenvendelse, så sendte en "reminder" til dem nå nettopp.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKſøndag 22. November 2020, klokken 03:36
Har fått svar fra dem nå (19.11.20), men i all hovedtrekk virker det som priser på de to billigste abonnementene, er samme som man får med egen avtale direkte, med de påslag som Hyundai ønsker seg, og det er kun enkelheten som tilsier at man bruker tjenesten dems, fremfor direkte avtale med de enkelte.

Det kan selvsagt være et poeng for de som er nye elbilister, å ta vekk jobben med å registrere seg hos andre. Dog sliter jeg med å se hvorfor man skal velge noe annet enn Flex (aktiveringsgebyr 24,37 NOK ingen månedsavgift, men øktgebyr på 4,99 NOK) over Smart (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 38,94 NOK) om man ikke lader minst 8 ganger i måneden, noe som er ganske mye, selv for de som lader aktivt på AC-ladere.

Easy (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 70,67 NOK) gir foreløpig noe rabatt sammenlignet med å være registrert hos de andre, før man nyter godt av rabatter som tilbys hos noen.

Har dog ikke regnet ut hvor mye man må lade før dette lønner seg, men siden det er tidsavgift som en del av prisen, kan tallene variere endel, selv om jeg oppfatter at tilnærmet 0-80 % tar ca like lang tid om vinteren, selv om man ikke får toppfarten. Virker som tidsanslaget likevel ikke skiller stort, med mindre man ankommer med kaldt batteri.

Usikkert på om man nyter godt av rabattordningene som finnes hos de enkelte operatørene, så det har jeg inkludert som spørsmål i svaret mitt, som heller ikke svarte på flere av de andre punktene jeg bemerket. Tviler dog på at man personlig oppnår disse, så her vil nok Hyundai dra til seg ekstrakroner i fortjeneste.

Ionity-prisen får jeg vite er foreløpig ikke endret på, men ser ut som det kun vil bli endring på den dyreste avtalen. Er bare å prøve å følg opp, for å se om det blir priser som gjør løsningen verdt kostnaden. Foreløpig synes jeg rabatten er latterlig liten sett opp mot månedsavgiften, men en god pris her, kan selvsagt endre min vurdering på dette.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: KamuflarsOnsdag 24. Februar 2021, klokken 16:00
I følge Tek.no gir det "gratis" Ionity-abonnementet (jeg trodde ikke Ionity leverte abonnementer?) som følger med ved kjøp av IONIC 5 Project 45 en kilowattpris på 1,65 kr/kWh hos Ionity. Jeg er spent på om dette blir prisen også på et eller flere av de andre ladeabonnementene til Hyundai, eller om dette kun gjelder lanseringsversjonen. Jeg har hele tiden mistenkt at det vil gjelde egne priser for E-GMP bilene, som vi med eldre biler ikke vil få tilbud om. Kan tenke meg at Ionity ikke ønsker en masse trege Ioniq er og Konaer på laderne sine. VW har jo også langt høyere priser for sine "legacy" elbiler, sammenlignet med hva de tilbyr ID-eiere.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/oA7gPR/firehjulsdrift-og-nesten-500-km-rekkevidde-her-er-hyundai-ioniq-5
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKTorsdag 25. Februar 2021, klokken 02:28
De lover 2 års gratis abonnement med Ioniq 5, men det viste ikke priser.

Om dette er priser ved lynlading, så er jeg temmelig spent på hva det vil koste for selve abonnementet, og om de virkelig vil utelukke oss med gammel Ioniq eller Kona. Ser jo ut som alle vil kunne kjøpe MyHyundai-abonnement, så tror det blir vanskelig å utelukke oss.

Tross alt er dette biler som har mulighet til å utnytte ihvertfall deler av den høyere hastigheten, dog tydeligvis ikke Ioniq 38 kWh, som ikke kommer over 50 kW effekt. Det kan man jo ikke si om E-Golf, så der ser jeg faktisk et poeng med å skille.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: HelElTorsdag 29. April 2021, klokken 19:08
På face lover en av Hyundai sjefene at det skal komme mulighet til å månedsavtale på 139, og 1.65 pr kW for Kona eiere. Dette skal komme i mai.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: Kamuflarsſøndag 02. Mai 2021, klokken 11:03
På face lover en av Hyundai sjefene at det skal komme mulighet til å månedsavtale på 139, og 1.65 pr kW for Kona eiere. Dette skal komme i mai.

Håper virkelig at de kommer med noe slikt snart. Jeg har en Hyundai Kona i dag, som jeg vurderer å etterhvert bytte ut med en EV6, IONIQ5, Enyaq eller Q4. EV6 og IONIQ 5 er overlegne på ladehastighet, men uten levelige priser hos Ionity fremstår Enyaq og Q4 likevel som mer fristende, til tross for lavere ladehastighet, siden de gir mulighet for å lade hos Ionity til overkommelige priser. Jeg kommer derfor ikke til å kjøpe ny bil fra Hyundai eller Kia før en slik avtale er på plass.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: Vidar_SOnsdag 05. Mai 2021, klokken 13:45
Ionity-avtalen ligger nå som mulig tilleggspakke på alle abonnementene hos Chargemyhyundai.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: KamuflarsOnsdag 05. Mai 2021, klokken 16:11
Ionity-avtalen ligger nå som mulig tilleggspakke på alle abonnementene hos Chargemyhyundai.

Se der, ja! Takk for info! =)
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: stogdanMandag 10. Mai 2021, klokken 18:22
Ionity-avtalen ligger nå som mulig tilleggspakke på alle abonnementene hos Chargemyhyundai.

Se der, ja! Takk for info! =)

Har du gjort noen formening om det kan lønne seg å ha chargemyhyundai medlemskap evt. også med ionity? Er medlemskapet lønnsomt uten ionity, ser de eks. ikke har avtale med Recharge (tidl. Fortum) eller Circle K, og det står heller ikke så mye om prisene som tilbys av de ulike aktørene. Er det samme eller dårligere? Lader mest hjemme, men i gjennomsnitt blir det vel 1-2 langturer i måneden for min del med DC langs veien.

Styr med lading langs veien er holdt til et minimum for min del, har universalbrikke som er koblet til 4 leverandører. Prøver bare å gjøre opp en mening om chargemyhyundai kan lønne seg kontra det jeg har idag.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: Vidar_STirsdag 11. Mai 2021, klokken 02:06

Har du gjort noen formening om det kan lønne seg å ha chargemyhyundai medlemskap evt. også med ionity? Er medlemskapet lønnsomt uten ionity, ser de eks. ikke har avtale med Recharge (tidl. Fortum) eller Circle K, og det står heller ikke så mye om prisene som tilbys av de ulike aktørene. Er det samme eller dårligere? Lader mest hjemme, men i gjennomsnitt blir det vel 1-2 langturer i måneden for min del med DC langs veien.


Gitt ladehastighet som man får på Kona kan jeg ikke se noen fordeler på hurtig-/lynlading i Norge med prisene som de tre vanlige abonnementene gir. Om man derimot har en del langturer og ferdes forbi ionity-ladere er det med ett litt å spare, så da blir det et regnestykke på antall kWh man har bruk for i løpet av et år opp mot abonnementskostnaden.

Ser man veldig enkelt på det kan man sette snittpris på 4,65kr/kWh (muligens litt høyt) ved ordinær hurtiglading og da en besparelse på 3kr/kWh ved bruk av ionity med avtale. Velger man den billigste chargemyhyundai-varianten blir årskost på 1620kr og om man lader mer enn 540 kWh på ionity i løpet av et år kan det lønne seg med ionity-avtalen. (Ser da bort fra oppstartskost på 4,99kr per sesjon)
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: KamuflarsFredag 14. Mai 2021, klokken 19:28
Jeg regnet ut at hvis jeg lader 45 kWh på lynlader hver måned, så lønner abonnementet seg. (Sammenlignet med Circle Ks egne ladere, da det som oftest er de jeg bruker utenomIonity, samt at de har den letteste prisen å sammenligne med. Det eneste jeg ikke liker er oppstartsgebyret på Flex-abonnementet; det er greit nok hvis alt funker som det skal, men i dag opplevde jeg at den første laderen jeg koblet til var veldig treg, så jeg måtte flytte meg til en annen lader. Blir nok belastet to oppstatsgebyrer for dette, noe som jo er litt irriterende.
Tittel: Sv: Charge myHyundai
Skrevet av: RJKLørdag 22. Mai 2021, klokken 05:04
Synes det er en merkelig prispolitikk de har lagt seg opp til.

Bor man slik til og reiser slik at Ionity-ladere er narturlig valg, så kan man altså ta "gratispakken" og legge til Ionity-pakken til 135,- NOK per måned. Sammenlignet med lading hos Circle K (lynlading til 4,99 per kWh) uten MyHyundai-avtale, må man altså lade 40,42 kWh per måned for å gå i null (altså like dyrt).

Lader man relativt ofte på langturer der man lader forskjellige plasser men sjeldent hos Ionity, kan man f.eks. ta Easy til 72,50, som gir en endel mere i rabatt. Dog pris hos Mer ser ut til å være høyere (1,25 per minutt + 3,20 per kWh mot 1,25 per minutt + 2,90 per kWh for registrerte Mer-kunder), altså 0.30 kr mer per kWh for MyHyundai-kunder, og taper da på å benytte.

Man må likevel betale like mye for Ionity-avtale i tillegg, så vil man ha gode priser hos "alle", blir det da 135 + 73.50 = 207,50 Per måned bare i medlemskap. Det blir temmelig dyr avtale.

Nei, dette så veldig rotete og uoversiktlig ut.

Dog, må se om jeg kanskje ender opp med en form for avtale før sommerferien, men må regne veldig på om det er lønnsomt nok, spesielt siden jeg tenker Nord-Norge og da helt opp til Finnmark i sommer.

Etterhvert vil nok kanskje gratis-medlemskapet + Ionity-avtale se mest fristende ut.