Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Charge myHyundai  (Lest 923 ganger)

RJK

• Gold Member
  • Hyundai Kona -19 Dark Knight, Soltak
    • Vis profil
Sv: Charge myHyundai
« Svar #15 på: Mandag 09. November 2020, klokken 13:14 »
Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.

Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

HelEl

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: Mandag 09. November 2020, klokken 14:17 »
Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.

Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.

Bra. Skal gjøre det samme. Har erfaring at de svarer på facebook.

Og her er svaret:

Hei, Vi har dessverre ikke mer informasjon om priser eller andre detaljer rundt IONITY-samarbeidet per nå, men vil oppdatere våre kanaler med informasjon så snart dette er kjent. Vi forventer å ha flere detaljer tidlig i 2021. Hilsen Hyundai Norge

« Siste redigering: Mandag 09. November 2020, klokken 15:26 av HelEl »
Bestilt ID4
Hyundai Kona 2019

Tjomsas

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: Mandag 09. November 2020, klokken 18:05 »
Krysser fingrene for at det kommer oss forbrukere til gode. Har til nå sett på Ionity som et veldig lite fornuftig alternativ på langtur.

Kan vi håpe at det ikke blir dyrere enn eksisterende avtaler hos f. eks VAG?

Tjomsas

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: Torsdag 12. November 2020, klokken 23:49 »
Googla litt om KiaCharge, og litt rart at jeg ikke har fått med meg dette, men BOS sier at KiaCharge kommer til Norge i løpet av 2021.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kia-lanserer-ny-ladetjeneste-i-europa?publisherId=17847239&releaseId=17892951

RJK

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: Fredag 13. November 2020, klokken 00:16 »

Bra. Skal gjøre det samme. Har erfaring at de svarer på facebook.

Og her er svaret:

Hei, Vi har dessverre ikke mer informasjon om priser eller andre detaljer rundt IONITY-samarbeidet per nå, men vil oppdatere våre kanaler med informasjon så snart dette er kjent. Vi forventer å ha flere detaljer tidlig i 2021. Hilsen Hyundai Norge

Har enda ikke fått svar på min mailhenvendelse, så sendte en "reminder" til dem nå nettopp.
Bosted Oslo

RJK

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: ſøndag 22. November 2020, klokken 03:36 »
Har fått svar fra dem nå (19.11.20), men i all hovedtrekk virker det som priser på de to billigste abonnementene, er samme som man får med egen avtale direkte, med de påslag som Hyundai ønsker seg, og det er kun enkelheten som tilsier at man bruker tjenesten dems, fremfor direkte avtale med de enkelte.

Det kan selvsagt være et poeng for de som er nye elbilister, å ta vekk jobben med å registrere seg hos andre. Dog sliter jeg med å se hvorfor man skal velge noe annet enn Flex (aktiveringsgebyr 24,37 NOK ingen månedsavgift, men øktgebyr på 4,99 NOK) over Smart (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 38,94 NOK) om man ikke lader minst 8 ganger i måneden, noe som er ganske mye, selv for de som lader aktivt på AC-ladere.

Easy (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 70,67 NOK) gir foreløpig noe rabatt sammenlignet med å være registrert hos de andre, før man nyter godt av rabatter som tilbys hos noen.

Har dog ikke regnet ut hvor mye man må lade før dette lønner seg, men siden det er tidsavgift som en del av prisen, kan tallene variere endel, selv om jeg oppfatter at tilnærmet 0-80 % tar ca like lang tid om vinteren, selv om man ikke får toppfarten. Virker som tidsanslaget likevel ikke skiller stort, med mindre man ankommer med kaldt batteri.

Usikkert på om man nyter godt av rabattordningene som finnes hos de enkelte operatørene, så det har jeg inkludert som spørsmål i svaret mitt, som heller ikke svarte på flere av de andre punktene jeg bemerket. Tviler dog på at man personlig oppnår disse, så her vil nok Hyundai dra til seg ekstrakroner i fortjeneste.

Ionity-prisen får jeg vite er foreløpig ikke endret på, men ser ut som det kun vil bli endring på den dyreste avtalen. Er bare å prøve å følg opp, for å se om det blir priser som gjør løsningen verdt kostnaden. Foreløpig synes jeg rabatten er latterlig liten sett opp mot månedsavgiften, men en god pris her, kan selvsagt endre min vurdering på dette.
Bosted Oslo