Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Charge myHyundai

Startet av automat, onsdag 30. september 2020, klokken 19:08

« forrige - neste »

RJK

Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.


Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

#16
Sitat fra: RJK på mandag 09. november 2020, klokken 13:14
Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.


Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.

Bra. Skal gjøre det samme. Har erfaring at de svarer på facebook.

Og her er svaret:

Hei, Vi har dessverre ikke mer informasjon om priser eller andre detaljer rundt IONITY-samarbeidet per nå, men vil oppdatere våre kanaler med informasjon så snart dette er kjent. Vi forventer å ha flere detaljer tidlig i 2021. Hilsen Hyundai Norge


Tjomsas

Krysser fingrene for at det kommer oss forbrukere til gode. Har til nå sett på Ionity som et veldig lite fornuftig alternativ på langtur.

Kan vi håpe at det ikke blir dyrere enn eksisterende avtaler hos f. eks VAG?

Tjomsas

Googla litt om KiaCharge, og litt rart at jeg ikke har fått med meg dette, men BOS sier at KiaCharge kommer til Norge i løpet av 2021.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kia-lanserer-ny-ladetjeneste-i-europa?publisherId=17847239&releaseId=17892951

RJK

Sitat fra: HelEl på mandag 09. november 2020, klokken 14:17
Sitat fra: RJK på mandag 09. november 2020, klokken 13:14
Har ihvertfall fyrt av en epost med spørsmål om denne avtalen, og spurt hva det betyr for oss kunder at de nå er fullverdig kunde.


Kanskje man får litt fortgang, ihvertfall på kommunikasjonen, ved å bli litt mere aggressiv med spørsmål og henvendelser om dette.

Bra. Skal gjøre det samme. Har erfaring at de svarer på facebook.

Og her er svaret:

Hei, Vi har dessverre ikke mer informasjon om priser eller andre detaljer rundt IONITY-samarbeidet per nå, men vil oppdatere våre kanaler med informasjon så snart dette er kjent. Vi forventer å ha flere detaljer tidlig i 2021. Hilsen Hyundai Norge


Har enda ikke fått svar på min mailhenvendelse, så sendte en "reminder" til dem nå nettopp.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Har fått svar fra dem nå (19.11.20), men i all hovedtrekk virker det som priser på de to billigste abonnementene, er samme som man får med egen avtale direkte, med de påslag som Hyundai ønsker seg, og det er kun enkelheten som tilsier at man bruker tjenesten dems, fremfor direkte avtale med de enkelte.

Det kan selvsagt være et poeng for de som er nye elbilister, å ta vekk jobben med å registrere seg hos andre. Dog sliter jeg med å se hvorfor man skal velge noe annet enn Flex (aktiveringsgebyr 24,37 NOK ingen månedsavgift, men øktgebyr på 4,99 NOK) over Smart (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 38,94 NOK) om man ikke lader minst 8 ganger i måneden, noe som er ganske mye, selv for de som lader aktivt på AC-ladere.

Easy (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 70,67 NOK) gir foreløpig noe rabatt sammenlignet med å være registrert hos de andre, før man nyter godt av rabatter som tilbys hos noen.

Har dog ikke regnet ut hvor mye man må lade før dette lønner seg, men siden det er tidsavgift som en del av prisen, kan tallene variere endel, selv om jeg oppfatter at tilnærmet 0-80 % tar ca like lang tid om vinteren, selv om man ikke får toppfarten. Virker som tidsanslaget likevel ikke skiller stort, med mindre man ankommer med kaldt batteri.

Usikkert på om man nyter godt av rabattordningene som finnes hos de enkelte operatørene, så det har jeg inkludert som spørsmål i svaret mitt, som heller ikke svarte på flere av de andre punktene jeg bemerket. Tviler dog på at man personlig oppnår disse, så her vil nok Hyundai dra til seg ekstrakroner i fortjeneste.

Ionity-prisen får jeg vite er foreløpig ikke endret på, men ser ut som det kun vil bli endring på den dyreste avtalen. Er bare å prøve å følg opp, for å se om det blir priser som gjør løsningen verdt kostnaden. Foreløpig synes jeg rabatten er latterlig liten sett opp mot månedsavgiften, men en god pris her, kan selvsagt endre min vurdering på dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kamuflars

#21
I følge Tek.no gir det "gratis" Ionity-abonnementet (jeg trodde ikke Ionity leverte abonnementer?) som følger med ved kjøp av IONIC 5 Project 45 en kilowattpris på 1,65 kr/kWh hos Ionity. Jeg er spent på om dette blir prisen også på et eller flere av de andre ladeabonnementene til Hyundai, eller om dette kun gjelder lanseringsversjonen. Jeg har hele tiden mistenkt at det vil gjelde egne priser for E-GMP bilene, som vi med eldre biler ikke vil få tilbud om. Kan tenke meg at Ionity ikke ønsker en masse trege Ioniq er og Konaer på laderne sine. VW har jo også langt høyere priser for sine "legacy" elbiler, sammenlignet med hva de tilbyr ID-eiere.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/oA7gPR/firehjulsdrift-og-nesten-500-km-rekkevidde-her-er-hyundai-ioniq-5
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

RJK

De lover 2 års gratis abonnement med Ioniq 5, men det viste ikke priser.

Om dette er priser ved lynlading, så er jeg temmelig spent på hva det vil koste for selve abonnementet, og om de virkelig vil utelukke oss med gammel Ioniq eller Kona. Ser jo ut som alle vil kunne kjøpe MyHyundai-abonnement, så tror det blir vanskelig å utelukke oss.

Tross alt er dette biler som har mulighet til å utnytte ihvertfall deler av den høyere hastigheten, dog tydeligvis ikke Ioniq 38 kWh, som ikke kommer over 50 kW effekt. Det kan man jo ikke si om E-Golf, så der ser jeg faktisk et poeng med å skille.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

På face lover en av Hyundai sjefene at det skal komme mulighet til å månedsavtale på 139, og 1.65 pr kW for Kona eiere. Dette skal komme i mai.

Kamuflars

#24
Sitat fra: HelEl på torsdag 29. april 2021, klokken 19:08
På face lover en av Hyundai sjefene at det skal komme mulighet til å månedsavtale på 139, og 1.65 pr kW for Kona eiere. Dette skal komme i mai.

Håper virkelig at de kommer med noe slikt snart. Jeg har en Hyundai Kona i dag, som jeg vurderer å etterhvert bytte ut med en EV6, IONIQ5, Enyaq eller Q4. EV6 og IONIQ 5 er overlegne på ladehastighet, men uten levelige priser hos Ionity fremstår Enyaq og Q4 likevel som mer fristende, til tross for lavere ladehastighet, siden de gir mulighet for å lade hos Ionity til overkommelige priser. Jeg kommer derfor ikke til å kjøpe ny bil fra Hyundai eller Kia før en slik avtale er på plass.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Vidar_S

Ionity-avtalen ligger nå som mulig tilleggspakke på alle abonnementene hos Chargemyhyundai.

Kamuflars

Sitat fra: Vidar_S på onsdag 05. mai 2021, klokken 13:45
Ionity-avtalen ligger nå som mulig tilleggspakke på alle abonnementene hos Chargemyhyundai.

Se der, ja! Takk for info! =)
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

stogdan

#27
Sitat fra: Kamuflars på onsdag 05. mai 2021, klokken 16:11
Sitat fra: Vidar_S på onsdag 05. mai 2021, klokken 13:45
Ionity-avtalen ligger nå som mulig tilleggspakke på alle abonnementene hos Chargemyhyundai.

Se der, ja! Takk for info! =)

Har du gjort noen formening om det kan lønne seg å ha chargemyhyundai medlemskap evt. også med ionity? Er medlemskapet lønnsomt uten ionity, ser de eks. ikke har avtale med Recharge (tidl. Fortum) eller Circle K, og det står heller ikke så mye om prisene som tilbys av de ulike aktørene. Er det samme eller dårligere? Lader mest hjemme, men i gjennomsnitt blir det vel 1-2 langturer i måneden for min del med DC langs veien.

Styr med lading langs veien er holdt til et minimum for min del, har universalbrikke som er koblet til 4 leverandører. Prøver bare å gjøre opp en mening om chargemyhyundai kan lønne seg kontra det jeg har idag.
2020 Hyundai Kona Electric

Vidar_S

Sitat fra: stogdan på mandag 10. mai 2021, klokken 18:22

Har du gjort noen formening om det kan lønne seg å ha chargemyhyundai medlemskap evt. også med ionity? Er medlemskapet lønnsomt uten ionity, ser de eks. ikke har avtale med Recharge (tidl. Fortum) eller Circle K, og det står heller ikke så mye om prisene som tilbys av de ulike aktørene. Er det samme eller dårligere? Lader mest hjemme, men i gjennomsnitt blir det vel 1-2 langturer i måneden for min del med DC langs veien.


Gitt ladehastighet som man får på Kona kan jeg ikke se noen fordeler på hurtig-/lynlading i Norge med prisene som de tre vanlige abonnementene gir. Om man derimot har en del langturer og ferdes forbi ionity-ladere er det med ett litt å spare, så da blir det et regnestykke på antall kWh man har bruk for i løpet av et år opp mot abonnementskostnaden.

Ser man veldig enkelt på det kan man sette snittpris på 4,65kr/kWh (muligens litt høyt) ved ordinær hurtiglading og da en besparelse på 3kr/kWh ved bruk av ionity med avtale. Velger man den billigste chargemyhyundai-varianten blir årskost på 1620kr og om man lader mer enn 540 kWh på ionity i løpet av et år kan det lønne seg med ionity-avtalen. (Ser da bort fra oppstartskost på 4,99kr per sesjon)

Kamuflars

Jeg regnet ut at hvis jeg lader 45 kWh på lynlader hver måned, så lønner abonnementet seg. (Sammenlignet med Circle Ks egne ladere, da det som oftest er de jeg bruker utenomIonity, samt at de har den letteste prisen å sammenligne med. Det eneste jeg ikke liker er oppstartsgebyret på Flex-abonnementet; det er greit nok hvis alt funker som det skal, men i dag opplevde jeg at den første laderen jeg koblet til var veldig treg, så jeg måtte flytte meg til en annen lader. Blir nok belastet to oppstatsgebyrer for dette, noe som jo er litt irriterende.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA