Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Charge myHyundai

Startet av automat, onsdag 30. september 2020, klokken 19:08

« forrige - neste »

RJK

Synes det er en merkelig prispolitikk de har lagt seg opp til.

Bor man slik til og reiser slik at Ionity-ladere er narturlig valg, så kan man altså ta "gratispakken" og legge til Ionity-pakken til 135,- NOK per måned. Sammenlignet med lading hos Circle K (lynlading til 4,99 per kWh) uten MyHyundai-avtale, må man altså lade 40,42 kWh per måned for å gå i null (altså like dyrt).

Lader man relativt ofte på langturer der man lader forskjellige plasser men sjeldent hos Ionity, kan man f.eks. ta Easy til 72,50, som gir en endel mere i rabatt. Dog pris hos Mer ser ut til å være høyere (1,25 per minutt + 3,20 per kWh mot 1,25 per minutt + 2,90 per kWh for registrerte Mer-kunder), altså 0.30 kr mer per kWh for MyHyundai-kunder, og taper da på å benytte.

Man må likevel betale like mye for Ionity-avtale i tillegg, så vil man ha gode priser hos "alle", blir det da 135 + 73.50 = 207,50 Per måned bare i medlemskap. Det blir temmelig dyr avtale.

Nei, dette så veldig rotete og uoversiktlig ut.

Dog, må se om jeg kanskje ender opp med en form for avtale før sommerferien, men må regne veldig på om det er lønnsomt nok, spesielt siden jeg tenker Nord-Norge og da helt opp til Finnmark i sommer.

Etterhvert vil nok kanskje gratis-medlemskapet + Ionity-avtale se mest fristende ut.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

I dag fikk jeg epost fra ChargeMyHyundai om økte priser fra og med 15. desember.

Se vedlegg for mer info.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

For de som har fått bonuskuponger på grunn av batteribytte i bilen - vær obs på at disse kun er gyldige ved lading i Norge så ikke planlegg å bruke disse på Europaturen til våren...
Jeg så nå at ladingen jeg gjorde hos SPERTO i Hjørring/Danmark ble trukket rett fra mitt kredittkort og ikke fra   kupongene som ligger inne på kontoen.

Den DC-ladingen hos SPERTO var forresten ganske billig til å være i Danmark; 48 NOK inkl MVA for 11 KWh.
Dette er mindre pr KWh enn jeg betaler for AC-lading hos MER med ChargeMyHyundai her i Norge.
Jeg testet nylig i Lillesand og betalte 62 NOK for 13 KWh, men dette ble trukket fra kupongene da, så det var jo "gratis" penger :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

haraldjo

Jeg fikk også belastning på kredittkort da jeg ladet på E.ON ved Ica i Strømstad med CMH kortet. Litt kjipt synes jeg, når det er rikelig saldo på CMH kort.
2020 Hyundai Ioniq solgt mars 2022
TM3 2022 mars 2022

RJK

Sitat fra: goggo på tirsdag 16. november 2021, klokken 09:21
For de som har fått bonuskuponger på grunn av batteribytte i bilen - vær obs på at disse kun er gyldige ved lading i Norge så ikke planlegg å bruke disse på Europaturen til våren...
Jeg så nå at ladingen jeg gjorde hos SPERTO i Hjørring/Danmark ble trukket rett fra mitt kredittkort og ikke fra   kupongene som ligger inne på kontoen.

Den DC-ladingen hos SPERTO var forresten ganske billig til å være i Danmark; 48 NOK inkl MVA for 11 KWh.
Dette er mindre pr KWh enn jeg betaler for AC-lading hos MER med ChargeMyHyundai her i Norge.
Jeg testet nylig i Lillesand og betalte 62 NOK for 13 KWh, men dette ble trukket fra kupongene da, så det var jo "gratis" penger :)

mvh
Hugo
Har du sett dette vært nevnt noen steder, skriftlig? Har ikke sett dette hos meg, og hadde krevd at de trakk fra kreditten.

Jeg fikk en reminder på faktura, til tross for tilgjengelig kredit (bare ladet i Norge, så vidt jeg vet om ikke lading ved Charlottenberg kom på, noe jeg tviler), så sendte en henvendelse til CMH der jeg spurte hvorfor jeg får dette når de skal trekke fra saldoen.

De beklaget, og siden har jeg ikke hørt noe mere enn som sagt den meldinga om økte priser.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Sitat fra: RJK på onsdag 17. november 2021, klokken 00:52
Sitat fra: goggo på tirsdag 16. november 2021, klokken 09:21
For de som har fått bonuskuponger på grunn av batteribytte i bilen - vær obs på at disse kun er gyldige ved lading i Norge så ikke planlegg å bruke disse på Europaturen til våren...
Jeg så nå at ladingen jeg gjorde hos SPERTO i Hjørring/Danmark ble trukket rett fra mitt kredittkort og ikke fra   kupongene som ligger inne på kontoen.

Den DC-ladingen hos SPERTO var forresten ganske billig til å være i Danmark; 48 NOK inkl MVA for 11 KWh.
Dette er mindre pr KWh enn jeg betaler for AC-lading hos MER med ChargeMyHyundai her i Norge.
Jeg testet nylig i Lillesand og betalte 62 NOK for 13 KWh, men dette ble trukket fra kupongene da, så det var jo "gratis" penger :)

mvh
Hugo
Har du sett dette vært nevnt noen steder, skriftlig? Har ikke sett dette hos meg, og hadde krevd at de trakk fra kreditten.

Jeg fikk en reminder på faktura, til tross for tilgjengelig kredit (bare ladet i Norge, så vidt jeg vet om ikke lading ved Charlottenberg kom på, noe jeg tviler), så sendte en henvendelse til CMH der jeg spurte hvorfor jeg får dette når de skal trekke fra saldoen.

De beklaget, og siden har jeg ikke hørt noe mere enn som sagt den meldinga om økte priser.

Nei jeg har ikke sett dette skriftlig noe sted.
Tror ikke jeg gidder å klage da jeg planlegger å bruke resten av saldoen her i Norge, men hvis noen her har planlagt utenlandsturer med mye lading så kunne dere jo spørre dem på vegne av oss alle :)


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

TB

SitatTo: HYUNDAI NO <no@chargemyhyundai.com>;
Subject: SV: Viktig oppdatering av Charge myHyundai tariffen din

Hei
Leser at Flex nå har aktiveringsgebyr på 25 kr og økt gebyr på 4,99 kr
Men, Smart har ikke aktiveringsgebyr, og ikke noe grunngebyr.

Da det ikke er noen kostnad pr måned for Flex og Smart, er det da noen hensikt å benytte Flex, når Smart er rimeligere og tilbyr det samme?

Eller, er det noen forskjell jeg overser her?

--
TB


SitatKjære TB

Du har rett, flexen er oppdatert med 4,99 som startøktbeløp og den Smart-pakken har ikke det, og prisene vil variere avhengig av hvilken stasjon du er på

Med vennlig hilsen,
Natalie

Digital Charging Solutions GmbH
Brunnenstraße 19-21, 10119 Berlin, Tyskland
E-post: no@chargemyhyundai.com
Telefon: +47 63 79 18 04
Man-fre fra 8:00 til 20:00
Kontor og registerinstans: Berlin HRB 211155 B
MVA-registreringsnummer: NO921575297MVA
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Vidar_S

Jeg reagerte også på Flex vs Smart, men etter å ha sendt inn spørsmål fikk et google-oversatt svar fra 'Natalie' som omhandlet forskjellen på "The Easy"-pakken og Flex-pakken.

Mener å huske at det tidligere var to abonnement med månedskostnad, men det virker å være problematisk å få noe mer enn en setning i svar fra chargemyhyundai og da kommer det veldig lite detaljer i retur. Muligens også fordi google translate ikke er så god på å oversette fra norsk til det språket kundeservice på chargemyhyundai behersker og at mye da blir uforståelig.

For meg ser det ut som at Flex primært er for kunder som ikke leser prislister mens Smart er for de som har satt seg inn i hva ting koster.

TB

Sitat fra: Vidar_S på torsdag 18. november 2021, klokken 14:58
For meg ser det ut som at Flex primært er for kunder som ikke leser prislister mens Smart er for de som har satt seg inn i hva ting koster.
En god oppsummert, jeg har byttet til "Smart" - vi får se om det var smart eller ikke.  :D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

ca119

Jeg blir litt klink kokos av deres ABO - hvilket skal jeg velge? FLEX - SMART - EASY???
Vel easy har 72kr/mnd gebyr - bye bye!
SMART står gratis ... men det krever vel at man skal lade minst 8x per mnd ellers blir det 3-50kr ekstra i mnd?
Og FLEX må jeg betale 25 kr for aktivisering? Ellers gratis eie - bare betale per bruk +++

Super ... da får vi som har KONA hvor batteriet skal skiftes LADEKODER men må betale for ladekort???

Jeg tok dieseldyret til tyskland sist fordi jeg tørr ikke stole helt på lading i utlandet enda.
Derfor tenkte jeg dette CMH-kortet kunne være en bra forsikkring slik at man få ladet i utlandet.
Kia Sportagen er solgt, så neste gang blir det EL-bil på tur!
Noen tips hvor det er billigst/enkelst å lade på vei fra Hirtshals til Flensburg og hvilket kort?
I Tyskland skal det vist bli påkreved at man kan betale med kort fra neste år!

RJK

Jeg fikk kortet gratis. Tror det bare er betaling for ekstrakort og/eller erstatningskort. Kan ikke se at jeg har fått noe aktiveringsgebyr heller, men det er uansett en liten engangskostnad. Eneste er øktgebyret på 4,99 som kommer til for hver lading, og eventuelt Ionity-pakken.

Og skal du til utlandet, er vel Ionity-pakken så godt som "obligatorisk"... I Sverige lader jeg på Ionity for 3,10 SEK per kWh mot 8,70 SEK ved drop-in. I Danmark er det 2,20 DKK mot 6,20 DKK. Det er ltså ganske store besparelser for en ferietur med endel lynlading med den pakken. Såpass at man kanskje heller lynlader enn destinasjonslader...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vidar_S

Sitat fra: ca119 på fredag 19. november 2021, klokken 12:33
Jeg blir litt klink kokos av deres ABO - hvilket skal jeg velge? FLEX - SMART - EASY???
Vel easy har 72kr/mnd gebyr - bye bye!
SMART står gratis ... men det krever vel at man skal lade minst 8x per mnd ellers blir det 3-50kr ekstra i mnd?

Hvor fant du det med krav om et antall ladeøkter per måned for at det skal forbli gratis månedspris? Om det stemmer er det jo definitivt noe 'Natalie' skulle ha nevnt. 

Jeg har per nå tegnet abonnement på Flex og Ionity-pakken for å gjøre bruk av "gavekortene". Planen er å kun lade på Ionity ettersom det faktisk er en veldig bra pris per kWh og man slipper øktgebyret på kr 4,99. Jeg tegnet riktignok abonnement før ny prisliste ble lansert, så det oppstartsgebyret har jeg ikke sett noe til heller.

Mtp lading i Danmark og Tyskland finner du flere tips her på elbilforum:
https://elbilforum.no/index.php?topic=45419.0
https://elbilforum.no/index.php?topic=52390.0

Om du klarer deg med Ionity hele veien ned kan det trolig være gunstig å abonnere på ionity-pakken via chargemyhyundai. Såvidt jeg kan se koster det da DKK 2,20/kWh og det høres meget billig ut til å være Danmark. I Tyskland er prisen etter hva jeg kan se 0,29 euro/kWh

ca119

#42
Skal du registrere deg nå, står det at det koster 25kr om du vil AKTIVISERE FLEX.

Men det står ingen sted på Hyundai at du må lade minst x8 mnd!!! Ved bruka av SMART-ABO!!!
Så egendlig bør man velge SMART og KLAGE om de krever penger i etterkant om du ikke lader ofte nok!

Bare €0.29 eller 3DKr er jo overkommlig om det er sant (Ah, ved IONITY-pakka til 135kr/mnd Men klar det kan lønne se om man trenger 150KWH for en ferietur). Leste noe om 6DDK på Easypark ladestasjonen langs E45.

Som sagt ønsker jeg kortet slik at jeg kan lade neste gang jeg tar en Harrytur til Flensburg ;)
Blir litt dumt å stå et sted i danmark med tomt batterie fordi man ikke har riktig ladekort!

Smart må du lade 8x mnd .... det står i msg #21 fra RJK 22nov2020
Sitat fra: RJK på søndag 22. november 2020, klokken 03:36
Smart (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 38,94 NOK) om man ikke lader minst 8 ganger i måneden, noe som er ganske mye, selv for de som lader aktivt på AC-ladere.

Vidar_S

Sitat fra: ca119 på fredag 19. november 2021, klokken 14:00

Smart må du lade 8x mnd .... det står i msg #21 fra RJK 22nov2020
Sitat fra: RJK på søndag 22. november 2020, klokken 03:36
Smart (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 38,94 NOK) om man ikke lader minst 8 ganger i måneden, noe som er ganske mye, selv for de som lader aktivt på AC-ladere.

Ah.. Da er jeg med. I november 2020 var det en annen prisliste/andre vilkår og da var denne månedsprisen oppgitt for Smart-abonnementet i prislisten. Nå står det imidlertid til kr 0,- uten noen merknad etter hva jeg kan se, så jeg ser ikke bort fra at de har gått bort fra kravet om minst 8 ladinger i måneden.

Jeg venter på en tilbakemelding fra Chargemyhyundai vedrørende forskjellen på Flex og Smart, så skal oppdatere her om jeg får noe fornuftig svar fra dem.

ca119

i sverige koster SMART 45kr/mnd .... så rart de har gått vekk fra grunnpris og ikke nevner noe om minste ladning for norge. Er dette CMH styrt fra Berlin/Tyskland mon tror ..... der har de bare FLEX eller EASY ABO.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA