Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade Hyundai-biler på Tesla SuC-ladere

Startet av RJK, lørdag 07. oktober 2023, klokken 18:58

« forrige - neste »

RJK

Har nå, endelig, testet min 19-modell Kona på både V2, V3 og V4 SuC. Dette har gått relativt smooth, der appen er kjapp å komme igang med, og ladingen startes svært lettvint.

Eneste jeg merker, er at bilen aksepterer handshake med lader og går i grønt (lading aktvi) en relativt god stund før appen viser at lading er aktiv.

Appen oppdateres relativt raskt med tall for effekt og SoC-prosenten, og når man trykker "stopp", så skjer dette tilnærmet umiddelbart.
Siden Kona deler så mye av drivlinjen med e-Niro/Niro EV (den nyeste) og e-Soul, så tipper jeg eierne av disse opplever det samme.

Mener å ha lest tråd der endel Ioniq 5-brukere har slitt litt, spesielt mot V3, men er Ioniq 6 noe bedre? Har Ioniq 5 fått løst problemet nå mot SuC-laderne?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

o.b.lix

En del av problemet til Ioniq5 er at den er designet for 800v - og tesla sine ladere er bygget litt annerledes opp så man får ikke mer enn max 90 kW på disse.

Mye bedre å bruke Eviny eller Ionity om en ønsker høy ladefart.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RJK

OK, takker! SÅ problemet er ikke å få ladet, men at man får "dårlig" hastighet på SuC. Satt i "-tegn, da det uansett er kjappere enn Kona lader noen som helst steder... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA