Har fått svar fra dem nå (19.11.20), men i all hovedtrekk virker det som priser på de to billigste abonnementene, er samme som man får med egen avtale direkte, med de påslag som Hyundai ønsker seg, og det er kun enkelheten som tilsier at man bruker tjenesten dems, fremfor direkte avtale med de enkelte.
Det kan selvsagt være et poeng for de som er nye elbilister, å ta vekk jobben med å registrere seg hos andre. Dog sliter jeg med å se hvorfor man skal velge noe annet enn Flex (aktiveringsgebyr 24,37 NOK ingen månedsavgift, men øktgebyr på 4,99 NOK) over Smart (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 38,94 NOK) om man ikke lader minst 8 ganger i måneden, noe som er ganske mye, selv for de som lader aktivt på AC-ladere.
Easy (Ingen aktiveringsgebyr eller øktgebyr, men månedsavgift på 70,67 NOK) gir foreløpig noe rabatt sammenlignet med å være registrert hos de andre, før man nyter godt av rabatter som tilbys hos noen.
Har dog ikke regnet ut hvor mye man må lade før dette lønner seg, men siden det er tidsavgift som en del av prisen, kan tallene variere endel, selv om jeg oppfatter at tilnærmet 0-80 % tar ca like lang tid om vinteren, selv om man ikke får toppfarten. Virker som tidsanslaget likevel ikke skiller stort, med mindre man ankommer med kaldt batteri.
Usikkert på om man nyter godt av rabattordningene som finnes hos de enkelte operatørene, så det har jeg inkludert som spørsmål i svaret mitt, som heller ikke svarte på flere av de andre punktene jeg bemerket. Tviler dog på at man personlig oppnår disse, så her vil nok Hyundai dra til seg ekstrakroner i fortjeneste.
Ionity-prisen får jeg vite er foreløpig ikke endret på, men ser ut som det kun vil bli endring på den dyreste avtalen. Er bare å prøve å følg opp, for å se om det blir priser som gjør løsningen verdt kostnaden. Foreløpig synes jeg rabatten er latterlig liten sett opp mot månedsavgiften, men en god pris her, kan selvsagt endre min vurdering på dette.