Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mer informasjon og litt testing av noen journalister.

Startet av Vw e up, søndag 02. juni 2019, klokken 15:33

« forrige - neste »

Sitcom

Long Range RWD: (1,730 kg)
Long-Range Dual-Motor AWD (including Performance): (1,847 kg)
Så 117 kg mer. Dog enig i at vekt ikke har så mye å si. Lavere luftmotstand slår nok mer ut på forbruk.

Autowinder

Sitat fra: Sandvika på lørdag 02. november 2019, klokken 07:39En ekstra motor, inverter og kabling til dette veier neppe mer en et par titals kilo.
Munroe & Associates listet Tesla model 3, BMW i3 og Ampera e sine motorvekter fra 47 til 52 kg, og kablene er jo grove så det kan bli totalt opp mot 60 kilo. Men jeg er enig i at vekt betyr lite i jevn fart. Det er jo å sette massen i bevegelse fra stillestående eller bremset fart som koster.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Hrklev

#62
Sitat fra: Sandvika på lørdag 02. november 2019, klokken 07:39
Ser ut som om mange her drar med seg logikk fra fosilverden inn i diskusjon angående rekkevidde.min påstand er som følgende;

-4wd betyr i utgangspunktet ingenting. Ikke noe ekstra drivverk som skal dras rundt.På TMS så man at forbruket gikk noe ned med dual motor da de to motorene kunne optimaliseres for forskjellig steder i turtallsregisteret. En ekstra motor, inverter og kabling til dette veier neppe mer en et par titals kilo.


Det er da fortsatt dobbelt opp med drivaksler, diff og reduksjonsgir som ikke er gratis å holde i gang. At man kan optimalisere motorene for forskjellig fart var genialt på Model S. På 3ern som bruker bakmotoren uansett fram til man trykker hardt på gassen så er jo oppgitt rekkevidde en del høyere på rwd vs awd.

Elelel

Her er vel en god indikasjon på hvordan interiøret blir:
https://www.dinside.no/motor/favoritten-blir-ny-og-ladbar/71808648

Ser ut som en neddempet produksjonsvariant av konseptet

Tafsern

Nja, det kan være at de distanserer noe når det gjelder de "vanlige" bilene og Vision E.

tornaldo

Mulig de distanser seg noe, men likevel er det mye likhet i hovedlinjene/design av interiør/dashbord på konseptutgaven av Vision iV og den nye Octavia. Jeg for min del håper de ikke går for noe alt for futuristisk, men forblir middels konservative. Egentlig ikke redd for det.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Sandvika

Sitat fra: tornaldo på lørdag 16. november 2019, klokken 19:49
Mulig de distanser seg noe, men likevel er det mye likhet i hovedlinjene/design av interiør/dashbord på konseptutgaven av Vision iV og den nye Octavia. Jeg for min del håper de ikke går for noe alt for futuristisk, men forblir middels konservative. Egentlig ikke redd for det.
Da kan du få kjøpe Audi e-tron,   ;)

Pingle

Sitat fra: Sandvika på lørdag 16. november 2019, klokken 20:51
Sitat fra: tornaldo på lørdag 16. november 2019, klokken 19:49
Mulig de distanser seg noe, men likevel er det mye likhet i hovedlinjene/design av interiør/dashbord på konseptutgaven av Vision iV og den nye Octavia. Jeg for min del håper de ikke går for noe alt for futuristisk, men forblir middels konservative. Egentlig ikke redd for det.
Da kan du få kjøpe Audi e-tron,   ;)

Etter å ha sett bildene fra Ford, virker det som konseptbildene til Skoda passer rett inn i tidsbildet nå, og er ikke "futuristisk". Når det er sagt, kunne jeg levd godt med "konservativt" interiør, og eksteriøret fra vision-konseptet. Jeg er ikke sikker på at forsikringsselskapet mitt tar regningen om ungene "kommer borti" en stor skjerm slik at den løsner. 
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

EspenFe

Jeg håper virkelig Skoda kommer med noen ny informasjon nå.  Jeg mener jeg har ett ganske så høyt kønummer (23xx), og er redd for at jeg ikke skal få noen bil neste år. Håper de leverer flere biler enn 4000 neste år. Hva tror dere? Med tanke på at VW skal levere 5000 ID.3 neste år, får vi krysse fingrene.

batterimannen

Sitat fra: EspenFe på mandag 18. november 2019, klokken 15:42
Jeg håper virkelig Skoda kommer med noen ny informasjon nå.  Jeg mener jeg har ett ganske så høyt kønummer (23xx), og er redd for at jeg ikke skal få noen bil neste år. Håper de leverer flere biler enn 4000 neste år. Hva tror dere? Med tanke på at VW skal levere 5000 ID.3 neste år, får vi krysse fingrene.

Kanskje de kommer med en ny spørreundersøkelse rundt juletider?  ;D
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

tromsø

Jaha, etter at den seneste nye elbilen, Fords Mach E også viste seg være rimelig ubrukelig som familiebil i Norge så er nå trykket på Vision og ID 4 ennå større! Håper virkelig de leverer på bagasjevolum, taklast, tilhenger, skiluke etc!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Pingle

Sitat fra: tromsø på tirsdag 19. november 2019, klokken 18:03
Jaha, etter at den seneste nye elbilen, Fords Mach E også viste seg være rimelig ubrukelig som familiebil i Norge så er nå trykket på Vision og ID 4 ennå større! Håper virkelig de leverer på bagasjevolum, taklast, tilhenger, skiluke etc!

Ville sagt det motsatt: Om likheten mellom Tesla mod Y og Ford Mach-E er så store som det ser ut til, og Tesla som vanlig leverer med to av tre: bagasjerom, hengerfeste eller mulighet til taklast -
så skal Skoda lytte svært dårlig til sitt største elbilmarked for å kløne det til.

Det er minst et par hundre tusen fra Vision iv opp til (ipace og) etron, som er de eneste som har levert noenlunde på firepunktslisten din (og min).
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Ledam

Er det noen som har sett bilder av hvordan bilen kommer til å se ut? Synes at det er litt rart at tusenvis av mennesker har reservert bilen bare basert på bilder av en konseputgave, en prototype, som det i tillegg er uklart når den kommer. Hvorfor er det så vanskelig å informere om status på produksjonen?

Jeg synes at nye etron Sportback var fin. Hvis Skodaen lar vente på seg, er det fristende å bestille en etron.

Tafsern

Sitat fra: Ledam på søndag 24. november 2019, klokken 22:49
Er det noen som har sett bilder av hvordan bilen kommer til å se ut? Synes at det er litt rart at tusenvis av mennesker har reservert bilen bare basert på bilder av en konseputgave, en prototype, som det i tillegg er uklart når den kommer. Hvorfor er det så vanskelig å informere om status på produksjonen?

Jeg synes at nye etron Sportback var fin. Hvis Skodaen lar vente på seg, er det fristende å bestille en etron.

Nei, fordi produksjonsutgaven ikke er vist frem.

Guleböj

#74
Produksjonsversjonen vises fram 12. Januar i Norge - dog med kameraforbud da det er før verdenspremieren. Synd jeg er bortreist den dagen. Får satse på at noen her tar turen og avlegger skriftlig rapport. :)

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/lAm3PM/denne-bilen-far-norske-kunder-se-fr-verdenspremieren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA