Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mer informasjon og litt testing av noen journalister.

Startet av Vw e up, søndag 02. juni 2019, klokken 15:33

« forrige - neste »

sveander

Det ser ut til å bli en fantastisk bil. Jeg bare gleder meg.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Guleböj

"ŠKODA Norge forventer mer pågang etter at den produksjonsklare bilen er vist, noe som altså skjer for aller første gang i Norge. Før-premieren skjer på et eksklusivt arrangement søndag 12. januar, hvor bare kunder som har forhåndsbestilt bilen blir invitert. Arrangementet finner sted på Gardermoen."

Gardermoen ja.. tror ikke jeg hadde dratt selv om jeg hadde hatt muligheten.

telcontar


gekko300

Får håpe man får se innvendig også (kanskje til og med prøvesitte?) ikke bare sitte på tribune og kikke på eksteriøret.

Sunhome

Gleder meg til å sjekke den ut, bare til å bestille flybilletter!
Jeg gjorde det samme med Mustang Mach-E, det var veldig nyttig.

batterimannen

"ŠKODAs elektriske familie-SUV lanseres neste år... kan nå bli en av de første i verden som får se den produksjonsklare utgaven."
Vil det si en SUV-utgave som ikke er vist som konsept, eller har de begynt å kalle den utgaven som er vist frem som Vision iV som familie-SUV?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

telcontar

Har lest at de skal lansere vanlig suv først og den lik konseptet kommer senere. Jeg håper de har endret planene, ellers går jeg for Polestar2 eller Mach-e

batterimannen

Sitat fra: telcontar på mandag 25. november 2019, klokken 16:47
Har lest at de skal lansere vanlig suv først og den lik konseptet kommer senere. Jeg håper de har endret planene, ellers går jeg for Polestar2 eller Mach-e

Da vil jeg informere Dem at De er i mindretall  :P

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


Bigdrago

Sitat fra: telcontar på mandag 25. november 2019, klokken 16:47
Har lest at de skal lansere vanlig suv først og den lik konseptet kommer senere. Jeg håper de har endret planene, ellers går jeg for Polestar2 eller Mach-e

Hvor har du lest det?
Jeg har lest at SUV kommer nå og personbilstørrelse kommer senere.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

batterimannen

Sitat fra: Bigdrago på mandag 25. november 2019, klokken 20:39
Sitat fra: telcontar på mandag 25. november 2019, klokken 16:47
Har lest at de skal lansere vanlig suv først og den lik konseptet kommer senere. Jeg håper de har endret planene, ellers går jeg for Polestar2 eller Mach-e

Hvor har du lest det?
Jeg har lest at SUV kommer nå og personbilstørrelse kommer senere.

Dere skriver det samme  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

telcontar

Sitat fra: batterimannen på mandag 25. november 2019, klokken 21:42
Sitat fra: Bigdrago på mandag 25. november 2019, klokken 20:39
Sitat fra: telcontar på mandag 25. november 2019, klokken 16:47
Har lest at de skal lansere vanlig suv først og den lik konseptet kommer senere. Jeg håper de har endret planene, ellers går jeg for Polestar2 eller Mach-e

Hvor har du lest det?
Jeg har lest at SUV kommer nå og personbilstørrelse kommer senere.

Dere skriver det samme  :P

Jepp, suv først, konsept coupe saken senere

Como

Jepp! Blir tur til Gardermoen i januar.
Jeg droppet ID3 grunnet 3 mangler. Takstativ, hengefeste og stort nok bagasjerom.
Skoda får trolig alle 3. Bilen som vises på Gardermoen er 40 cm lenger enn ID3. 466 cm vs 426 cm Hvis 25 av disse centimeterne tilfaller bagasjerommet og taklinjen ikke blir helt gal så kan dette bli bra.
Rart det skal være så vanskelig å gi bilen et navn. De skal vise en produksjonsklar bil i januar, men noe annet enn konseptnavnet kan de ikke gi. Hmm... El-Kodiaq-ish :P
Tror instrumentpanelet blir tatt fra ID3, slik Seat har gjort. Det jeg liker med dette er å slippe ^girspak^ i midtkonsollen. Her har nemlig koppholdere første pri ;)
Det jeg frykter mest er at Skoda gjør som VW og først tilbyr 58 kWt batteriet ved lansering. Det ville være skuffende. Hva tror dere?
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

telcontar

Sitat fra: Como på torsdag 28. november 2019, klokken 10:29
Jepp! Blir tur til Gardermoen i januar.
Jeg droppet ID3 grunnet 3 mangler. Takstativ, hengefeste og stort nok bagasjerom.
Skoda får trolig alle 3. Bilen som vises på Gardermoen er 40 cm lenger enn ID3. 466 cm vs 426 cm Hvis 25 av disse centimeterne tilfaller bagasjerommet og taklinjen ikke blir helt gal så kan dette bli bra.
Rart det skal være så vanskelig å gi bilen et navn. De skal vise en produksjonsklar bil i januar, men noe annet enn konseptnavnet kan de ikke gi. Hmm... El-Kodiaq-ish :P
Tror instrumentpanelet blir tatt fra ID3, slik Seat har gjort. Det jeg liker med dette er å slippe ^girspak^ i midtkonsollen. Her har nemlig koppholdere første pri ;)
Det jeg frykter mest er at Skoda gjør som VW og først tilbyr 58 kWt batteriet ved lansering. Det ville være skuffende. Hva tror dere?

Tipper de er nødt til å levere det største batteriet her, spesielt i konkurranse med Mach-E som har hele 98.9kWh batteri.

torlie

Har troen på at Skoda kan innfri på det meste her, men eneste bakdelen jeg ser per i dag er batteriet på antydet 77kWt. Det blir tilsvarende Volvo XC-40, som forøvrig med sin firkantede fasong vil nok greie maks 20 mil vinterstid.

Skoda kommer nok bedre ut på aerodynamikk, men likevel føler batteriet burde vært nærmere 100kWt for å kunne konkurrere på rekkevidde også.

Praktisk rekkevidde blir vel da ikke mer enn 25 mil vinter og 30-35 mil sommer.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA