Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt av WLTP rekkevidder m.m. oppdatert mar 2024

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), onsdag 09. august 2017, klokken 23:38

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#166
Sitat fra: PBL på torsdag 03. januar 2019, klokken 11:26
Tesla har gjort endringer i sin konfigurator:

For Model 3 er MR RWD satt opp til 264 miles EPA.
I Europa er LR AWD satt opp til 560 WLTP
. ..

Takk for tips!

Dette samsvarer egentlig bedre med at det burde være større forskjell mellom P modell med 20" hjul som std og LR AWD med 18" som standard. Kanskje 544 er rekkevidden med 19"?

Post 1 er oppdatert.

Linker:
________________________________________
- Alle WLTP tall + EPA tall for biler i salg. Nye oppdateringer mhp rekkevidde etter WLTP/EPA kommer etter hvert som de lanseres.

Offisielt energiforbruk for elbiler ligger i post 3

- Lanseringskalender for kommende elbiler (når de er forventet å komme på norske veier) er her.
- Priser i Norge vs Nederland; gir en indikasjon på importørs avanse i Norge.

magenuss

Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Finnøy (Arne Johan Larsen)


Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mazzbot på fredag 18. januar 2019, klokken 14:03
https://www.tesla.com/no_NO/blog/tesla-company-update?redirect=no

Tesla model 3 MR kommer i mai , 264 miles rekkevidde . 460km WLTP ?
Kan stemme det. En WLTP rekkevidde på ca 460km for Model 3 MR er veldig sannsynlig:)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#171
I tiden rundt Geneve Motor Show vi pleier å få veldig mange elbilnyhetene på løpende bånd.

Renault har lettet litt på sløret med kommende Zoe "Face lift", offisielle EPA tall for Kia e-Soul 64 er publisert. Regner med at det ellers kommer mange nyheter de neste ukene.

Post 1 er oppdatert.

Linker:
________________________________________
- Alle WLTP tall + EPA tall for biler i salg. Nye oppdateringer mhp rekkevidde etter WLTP/EPA kommer etter hvert som de lanseres.

Offisielt energiforbruk for elbiler ligger i post 3

- Lanseringskalender for kommende elbiler (når de er forventet å komme på norske veier) er her.
- Priser i Norge vs Nederland; gir en indikasjon på importørs avanse i Norge.

1317142119

Peugeot e208 har fått offisielle tall:
50kWt batteri og 340 km etter WLTP

Finnøy (Arne Johan Larsen)


Counterpointer

Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:56
Peugeot e208 har fått offisielle tall:
50kWt batteri og 340 km etter WLTP
Det var da moderat rekkevidde på 50 kWh ?

Speeder

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. februar 2019, klokken 11:26
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:56
Peugeot e208 har fått offisielle tall:
50kWt batteri og 340 km etter WLTP
Det var da moderat rekkevidde på 50 kWh ?
Tja, Zoe har vel 300km med 41kWh tilgjengelig for bruk? Hvis 208 har 45-46kWh tilgjengelig  kan vel 340km stemme bra.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Counterpointer

Sitat fra: Speeder på tirsdag 26. februar 2019, klokken 12:53
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. februar 2019, klokken 11:26
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:56
Peugeot e208 har fått offisielle tall:
50kWt batteri og 340 km etter WLTP
Det var da moderat rekkevidde på 50 kWh ?
Tja, Zoe har vel 300km med 41kWh tilgjengelig for bruk? Hvis 208 har 45-46kWh tilgjengelig  kan vel 340km stemme bra.
Ikke misforstå meg, det er utrolig bra om produsentene blir mer redelige med rekkevidde.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#177
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. februar 2019, klokken 16:14
..Ikke misforstå meg, det er utrolig bra om produsentene blir mer redelige med rekkevidde.

Veldig enig! Etter at NEDC skrytekonkurransen løp helt løpsk ser det ut til at det er blitt mye mer edruelighet rundt WLTP tallene  :+1:

Bare en britisk villkatt som fortsatt virker til å ha tatt litt for mye Møllers Tran når det gjelder beregning av WLTP :) Flott bil som er god å kjøre, den går bare ikke fullt så langt

Amatøren

Idioti at EU ikke implementerte EPA standarden her også. Den er mer nøyaktig.

Bilfabrikantenes forbannede makt over EU byråkratiet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Amatøren på onsdag 27. februar 2019, klokken 11:08
Idioti at EU ikke implementerte EPA standarden her også. Den er mer nøyaktig.

Bilfabrikantenes forbannede makt over EU byråkratiet.
Veldig enig. Ser på høringsnotatet fra EU kommisjonen at det var spriket mellom EPA og NEDC som førte til arbeidet med WLTP, men spesielt de tyske bilprodusentene fikk mye innflytelse på sluttresultatet.
Men 1 positiv ting kom med WLTP; man må vise konsekvenser av ulike utstyrsvarianter som ulike dekk/felg kombinasjoner.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA