Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

kjølholdt

mest sannsynlig en SC rundt skei i jølster kommune
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

cstromme

Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. april 2014, klokken 22:50
Da har jeg fått innsyn i dokumentet vedr. Lier.

Tesla ønsker å etablere 4 ladeplasser på nordsiden, ved Max, ved siden av Grønn Kontakt sine eksisterende ladeplasser. Det settes av 2 ekstra plasser som Grønn Kontakt kan utvide til.

I tillegg vil Tesla etablere 8 ladeplasser utenfor Marché på sørsiden.

Alt ser ut til å være i orden så langt og byggesøknad er straks på vei. Strømtilkobling er alt avklart med Lier e-verk og kommunen er positiv til etableringen.

Supercharger-kartet er oppdatert: https://www.zeemaps.com/group=571752#

Tror vi disse kan være oppe og gå i løpet av den neste måneden?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

jkirkebo

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 29. april 2014, klokken 09:25
Helt enig med Øyvind her. Jeg håper folk forstår at de reduserer kapasiteten til batteriet over tid ved å utsette det for supercharging på nærmest daglig basis. Det er virkelig ikke verdt det å spare noen få kroner på å lade fast hver dag på Supercharger.

For ikke å snakke om å bruke tiden sin til å tjene en femtilapp i timen på gratis strøm. Min tid er ihvertfall verdt rimelig mye mer enn det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

#858
Sitat fra: cstromme på tirsdag 29. april 2014, klokken 10:34
Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. april 2014, klokken 22:50
Da har jeg fått innsyn i dokumentet vedr. Lier.

Tror vi disse kan være oppe og gå i løpet av den neste måneden?

Nei, det tror jeg ikke. Før fellesferien ja, men neppe i løpet av mai.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 29. april 2014, klokken 10:06
mest sannsynlig en SC rundt skei i jølster kommune

Ble oppringt fra Tesla i Nederland i går, en såkalt "curtesy call" der de lurte på om jeg hadde noen spørsmål ang. bieln eller annet. Spurte da om status på superlader i dette området, og han bekreftet at de jobbet med det, men hadde ingen detaljer angående lokasjon eller tidspunkt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OleJA

Sitat fra: cstromme på tirsdag 29. april 2014, klokken 10:34
Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. april 2014, klokken 22:50
Da har jeg fått innsyn i dokumentet vedr. Lier.

Tesla ønsker å etablere 4 ladeplasser på nordsiden, ved Max, ved siden av Grønn Kontakt sine eksisterende ladeplasser. Det settes av 2 ekstra plasser som Grønn Kontakt kan utvide til.

I tillegg vil Tesla etablere 8 ladeplasser utenfor Marché på sørsiden.

Alt ser ut til å være i orden så langt og byggesøknad er straks på vei. Strømtilkobling er alt avklart med Lier e-verk og kommunen er positiv til etableringen.

Supercharger-kartet er oppdatert: https://www.zeemaps.com/group=571752#

Tror vi disse kan være oppe og gå i løpet av den neste måneden?
Det tok vel ca 3 mnd. fra de første sporene i kommunale postjournaler til SC'ene var operative ifjor sommer. Nå er de vel litt mer innkjørte, så det er lov å håpe at det går fortere.
Trekker man fra at det var fellesferie i dette 3 mnd intervallet ifjor, så skulle det tilsi 2 mnd.

Muffinman

Det betyr sannsynligvis at vi kan forvente åpning av lader nr 7 i Norge i løpet av få uker. Spennende!

Amoss

Sitat fra: OleJA på tirsdag 29. april 2014, klokken 14:54
Det tok vel ca 3 mnd. fra de første sporene i kommunale postjournaler til SC'ene var operative ifjor sommer. Nå er de vel litt mer innkjørte, så det er lov å håpe at det går fortere.
Trekker man fra at det var fellesferie i dette 3 mnd intervallet ifjor, så skulle det tilsi 2 mnd.

En annen erfaring i fra i fjor er vel at de bygget flere stasjoner mer eller mindre parallelt. Rett nok var vel dette for å ha stasjonene klare mer eller mindre når de første bilene ble levert, men tror nok det skjer mye de neste ukene i div. postjournaler....
Model S 85D

bb

Kanskje de som ferdes på veiene forbi de nye punktene i https://www.zeemaps.com/group=571752# kan se om det er noe byggeaktivitet der? :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Trustno1

Sitat fra: bb på tirsdag 29. april 2014, klokken 17:04
Kanskje de som ferdes på veiene forbi de nye punktene i https://www.zeemaps.com/group=571752# kan se om det er noe byggeaktivitet der? :)

Jeg passerer kjellstad to-tre ganger i uka, så jeg kan rapportere når jeg ser noe skjer der.


sigurdi

At pendlere giddet stoppe i Drammen for å bruke 10-20 min på å lade tror jeg ikke.
De fleste bruker minst mulig tid på reisen til og fra jobb, skulle de bli fristet til å ta seg en matbit mens de venter går vinninga opp i spinninga for å si det slik.

Men flott det skjer noe.
Horten
Model X90D (18.03.17)

janmb

Sitat fra: bjoris på tirsdag 29. april 2014, klokken 09:53
2. Liertoppen, rimelig avklart

Kjellstad (Lier), ikke Liertoppen. Riktignok snakk om at du bommer med svimlende 3 km, men like fullt, det er altså ikke snakk om Liertoppen.

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Johnny

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 29. april 2014, klokken 12:05
Sitat fra: Henning76 på tirsdag 29. april 2014, klokken 09:25
Helt enig med Øyvind her. Jeg håper folk forstår at de reduserer kapasiteten til batteriet over tid ved å utsette det for supercharging på nærmest daglig basis. Det er virkelig ikke verdt det å spare noen få kroner på å lade fast hver dag på Supercharger.

For ikke å snakke om å bruke tiden sin til å tjene en femtilapp i timen på gratis strøm. Min tid er ihvertfall verdt rimelig mye mer enn det.

Min erfaring er at ganske mange stryker på "vaneforbrytertesten" når det gjelder :)
TMS og eGolf.

Avh

Regensburg Tyskland neste. Planlagt nordøst for München: Euro Rastpark Regensburg langs E56
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

arnehelge

Tesla setter også opp SC i Sarpsborg. søknader sendt denne uken.
Ellers kan jo nevnes at Tesla ikke holder samme "hemmelige" profil denne gangen som forrige runde. Mye mer åpenhet siden det er dansker som holder i trådene denne gangen.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA