Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, man 20. mai 2013, kl. 10:39

« forrige - neste »

Otkristo

Supercharger Arna, Bergen
Oppgraderes fra V2 og utvides til 24 stolper.

Otkristo

Supercharger Lampeland/
Oppgraderes og utvides med 4 stolper

Hjortefot

Ser det har dukket opp en ny lokasjon "under utvikling" i Stjørdal. Om vi skal tro første pilen som dukker opp på Findus-kartet til Tesla, så ser det ut som et kjøpesenter "Sjøsiden Hus & Hjem" med noen interiørbutikker blir vertskap. Eller så har de bare tenkt å oppgradere V2-laderne i nærheten og blingser med oppdateringen av kartet? Ikke vet jeg, men rett ved E6 og krysset med en annen europavei (E14) høres ut som et bra sted for å selge strøm, uansett. De har kafe og do på kjøpesenteret, så det bør funke greit i åpningstiden.
Model 3 LR - 2019

Hjortefot

Nytt år og nye muligheter, detektiver! Håpet er limegrønt dette kvartalet, også.

Farger: Godt nytt, dårlig nytt, plan, papirarbeid, bygging.

............................................ Supercharge.info     Tesla.com   
.
Finnmark       
Lakselv111 dagerUtvikling
Alta airport62 dagerUtvikling
Kirkenes36 dagerUtvikling
.
Troms       
Tromsø470 dagerUtviklingVinner avstemning Q3 2023
FinnsnesÅpnet!
.
Nordland       
Leknes192 dager
Leirfjord195 dagerUtviklingAKA Sandnessjøen, Leland
Mosjøen - Halsøysenteret37 dager
Brønnøysund306 dagerUtviklingAKA Brønnøysund-Salhus
.
Trøndelag       
StjørdalUtvikling
Trondheim - TillerÅpnet!
.
Møre og Romsdal       
Kristiansund386 dagerBorte fra Findus-kartet
.
Vestland       
Stryn - TonningsgataÅPNET! AKA Stryn West, Visnes
Bergen - Hop51 dager
Etne154 dagerUtvikling
.
Rogaland       
Haugesund - Raglamyr107 dagerUtvikling
Stavanger - Mariero459 dagerUtvikling
.
Agder       
Grimstad799 dager
Kristiansand - Sydinga37 dagerUtviklingAKA MAX Burger
.
Telemark       
-
.
Vestfold       
Horten714 dager
Tønsberg59 dagerUtvikling
.
Østfold       
Moss - Kambo65 dagerUtvikling
FredrikstadÅpnet i begrenset grad
.
Akershus       
HellerudslettaÅpnet!
Høvik710 dagerAKA Ramstadsletta, Oslo West
SlependenÅpnet!
.
Oslo       
-
.
Buskerud       
Hønefoss34 dagerUtvikling
Kongsberg - Holestykket111 dagerBorte fra Findus-kartet
.
Innlandet       
Ringebu65 dagerUtvikling
Trysil South99 dagerUtvikling
Olrud 186 dagerUtviklingAKA Hamar, Olrud Handelspark, Furnes Ringsaker
Kongsvinger654 dagerUtvikling

I tillegg er Sandnessjøen, Orkanger, Oslo og Sofiemyr med på den pågående avstemningen. Hva har jeg gått glipp av?
Model 3 LR - 2019

ohowl

Sitat fra: Hjortefot på ons 17. des 2025, kl. 12:14Ser det har dukket opp en ny lokasjon "under utvikling" i Stjørdal. Om vi skal tro første pilen som dukker opp på Findus-kartet til Tesla, så ser det ut som et kjøpesenter "Sjøsiden Hus & Hjem" med noen interiørbutikker blir vertskap. Eller så har de bare tenkt å oppgradere V2-laderne i nærheten og blingser med oppdateringen av kartet? Ikke vet jeg, men rett ved E6 og krysset med en annen europavei (E14) høres ut som et bra sted for å selge strøm, uansett. De har kafe og do på kjøpesenteret, så det bør funke greit i åpningstiden.

Tipper samme situasjon som Klett/Tiller, at Statoil kaster dem ut for å sette opp egne ladere, slik at Sjøsiden blir erstatter heller enn at vi får tre steder i bygda. Der kommer også McD rett ved siden av i tillegg til Burger king på andre siden av E6, så søppelmat-mulighetene blir i det minste gode. Fint turområde langs sjøen rett nedenfor også.
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 205k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 125k km
2026 Tesla Model Y L?

Hjortefot

Jeg må legge meg flat på vegne av detektiver med interesse for Trøndelag, for der åpnet jammen Tesla en ny lokasjon i Osen/Steinsdalen uten at noen rakk å spekulere om det her. Bare to stolper gir sikkert minimalt med spor å snuse opp, men likevel litt skammelig.  :o
Model 3 LR - 2019

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Hjortefot på søn 25. jan 2026, kl. 13:34Jeg må legge meg flat på vegne av detektiver med interesse for Trøndelag, for der åpnet jammen Tesla en ny lokasjon i Osen/Steinsdalen uten at noen rakk å spekulere om det her. Bare to stolper gir sikkert minimalt med spor å snuse opp, men likevel litt skammelig.  :o

Tesla Model Y                         2021-

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA