Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

JohanH

Med inspirasjon fra US forum, hvor de har funnet flere planlagte Superchargers via å finne offentlige dokumenter hvor Tesla søkt om permits for bygging og elektrisk tilkobling, så tror jeg vi burde klare å finne hvor Tesla har tenkt å bygge sine første SC i Norge. De må jo søke kommunene i hvert fall 2-3 mndr på forhånd vel?

Noen som vet en smart måte å søke i all kommunepost i Norge? Eller kanskje noe av dette ligger på fylkesnivå?

[Moderator edit]: Lenke til Zeemaps lagt til og tråd blir sticky.
https://www.zeemaps.com/map?group=571752

Epleskreller

Skulle tro at man kan finne dette i kommunale  postlister/postjournaler?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

JonI

Oep.no er en fin plass å lese offentlige dokumenter. Jeg sjekket litt og fant ut at det foregår noe på lillehammer. Mulig det ikke er supercharger men iallefall litt spennende. Det er litt vel langt fra Trondheim til lillehammer. Har bestilt dokumentet så får vi se nærmere på det senere.

http://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=6917158
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Epleskreller

Sitat fra: JonI på mandag 20. mai 2013, klokken 13:05
Oep.no er en fin plass å lese offentlige dokumenter. Jeg sjekket litt og fant ut at det foregår noe på lillehammer. Mulig det ikke er supercharger men iallefall litt spennende. Det er litt vel langt fra Trondheim til lillehammer. Har bestilt dokumentet så får vi se nærmere på det senere.

http://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=6917158

Bra jobba. Strandtorget kjøpesenter i Lillehammer ser ut til å være nærme E6.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Epleskreller

#4
Er en til der:

Ladestasjoner langs E16 - Tyinkrysset / Filefjellområdet i Vang kommune

Må si jeg blir overrasket om det kommer en der.. da er vel både Gol og Geilo utelukket i første omgang.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jkirkebo

Sitat fra: JonI på mandag 20. mai 2013, klokken 13:05
Oep.no er en fin plass å lese offentlige dokumenter. Jeg sjekket litt og fant ut at det foregår noe på lillehammer. Mulig det ikke er supercharger men iallefall litt spennende. Det er litt vel langt fra Trondheim til lillehammer. Har bestilt dokumentet så får vi se nærmere på det senere.

Supert, du legger det vel ut her?

Strandtorget passer ihvertfall bra for meg. I følge visveg.no tar det bare 8 minutter ekstra å kjøre E6 på vei til hytta fremfor Rv4/Fv34 (kortere når neste parsell åpner) og en ekstra avstikker til Strandtorget koster ennå 14 minutter ekstra, dvs. 22 minutter totalt. Men på Strandtorget kan vi både handle og spise mens vi lader, så ekstratiden for å lade blir dermed kun 22 minutter på hele turen på 8 timer. Fullt akseptabelt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

glaserud

Strandtorget er spot on. Hytta er litt for langt unna til tur/retur, men et stopp der passer greit.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på mandag 20. mai 2013, klokken 13:13
Er en til der:

Ladestasjoner langs E16 - Tyinkrysset / Filefjellområdet i Vang kommune

Må si jeg blir overrasket om det kommer en der.. da er vel både Gol og Geilo utelukket i første omgang.

Tja, spørs vel hvor hardt de satser det. Tyinkrysset er bortimot midt mellom Oslo og Bergen, så for kjøring med kun én lading underveis ligger det perfekt plassert. Dessuten dekker en SC her Lærdal og veien videre mot alt som ligger mellom Bergen og Ålesund.

Jeg bestilte innsyn i denne. Kommer også til å lage et nytt kart nå som vi kan bruke til å holde styr på disse mulige og etterhvert ferdige ladestasjonene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Kart er laget:

http://www.zeemaps.com/map?group=571752&location=Oslo%2C%20Norway

Har laget tre kategorier:

Røde - Mulige. Hentes fra bl.a offisiell info fra Tesla samt postjournaler og annet. Ikke muntlige løse rykter.
Gule - Under konstruksjon. Avhengig av tilbakemeldinger her.
Grønne - Ferdige :)

Har da lagt inn Tyinkrysset og Strandtoget. De andre det har vært spekulert om er foreløpig for usikre.

Fint om alle rapporterer nye funn i denne tråden og bestiller evt. innsyn i dokumentene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hhartes

Vil tippe at et sted mellom Sel og Dombås blir siste stasjon nordover da. Lillehammer - Sel = 120 km, Tyinkrysset - Sel = 190 km og Sel - Trondheim = 250 km (Sel-Dombås = 53 km).

Passer bra for meg som skal kjøre Trh - Oslo/Stavanger. Ikke så bra for dem som vil kjøre E3.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Neemaz



Superlader på Strandtorget passer usedvanlig bra da jeg bor 200m unna. Fint om man må fort innom, og fort ut igjen :-) .
Men jeg har skjønt det sånn at man ikke "bør" bruke de som fast lading? Ellers kan jeg jo fylle 5-10min hver dag etter jobb (kjører ca 11 mil pr. dag på jobb) og alltid ha fullt batteri. Krysse fingre og bein for denne !

JohanH

Hva med dette dokument?

Statens vegvesen Region øst
Sak:Ladestasjoner langs E16 - Tyinkrysset / Filefjellområdet i Vang kommune
Dokumenttittel:Tesla El bil ladestasjon plassert i Tyinkrysset / Filefjellområdet
Saksnummer:2013/035705
Dokumentnummer:1
Dokumenttype: Innkommende
Avsender:Hero
Dokumentdato:22.03.2013
Journaldato: 25.03.2013
Publisert i OEP:26.03.2013
Unntaksgrunnlag dokument:
Arkivkode:
Kontaktpunkt:
Tlf.: 02030
E-post: Firmapost-ost@vegvesen.no

glaserud

Det er det dokumentet som ligger til grunn for Tyinkrysset-muligheten. Har (i likhet med en del flere, mistenker jeg), bedt om å få tilsendt selve dokumentet også.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

JohanH

Beklager duplikatmelding. Fikk litt dårlig oversikt (sitter på mobil).

RunarBT

Sitat fra: Neemaz på mandag 20. mai 2013, klokken 16:44


Superlader på Strandtorget passer usedvanlig bra da jeg bor 200m unna. Fint om man må fort innom, og fort ut igjen :-) .
Men jeg har skjønt det sånn at man ikke "bør" bruke de som fast lading? Ellers kan jeg jo fylle 5-10min hver dag etter jobb (kjører ca 11 mil pr. dag på jobb) og alltid ha fullt batteri. Krysse fingre og bein for denne !

Da vil du bruke 3-4timer pr.mnd på å lade der, i stedet for å plugge Inn heime 1-2x i uka inn når du kommer heim.. Og ha full bil når du står opp, og bruke totalt 1-2minutter.

Eg vet i hvert fall eg heller lader heime, og sparer tid.. Enn å sitte på vente på lading ute for å spare 5-10 kroner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA