Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID4 GTX 2023 Priser

Startet av EmondaGTX, mandag 02. januar 2023, klokken 18:55

« forrige - neste »

EmondaGTX

Hvordan rettferdiggjør VW å gå fra 505000 til 562000 for gtx base modellen? 
Vektavgiften er på rundt 20 000 kroner.  Med 505000 hvis noen tok basismodellen måtte de betale mva på 5000 (1250 i moms).  Total prisøkning av max 21250men ikke 57000
Dette er en vanvittig prisøkning som har ingen å gjøre med nye avgiftene. Kanske noe av pakkene er nå inkludert.  la se når konfiguratoren går live i morgen.



MinID

Samme utsyrsnivå. Pakkene er ikke inkludert. Last ned prisliste så ser du det.

Bilen har blitt dyr, men frivillig å kjøpe.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

igniztion

Kostnader på det meste går opp om dagen. Det gjelder nok deler og materialer man trenger for å bygge bil også.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

snakkesalig

Prisen på den største konkurrenten, Tesla Y, har økt med ca det samme, så da kan vel VW øke tilsvarende også uten at det ser for stygt ut (selv om prisøkningen til Tesla utelukkende er ekstra avgifter).

hELgenen

Vel,de må jo selge noen også.

Og akkurat nå på vei inn i en resesjon så er vel kundegrunnlaget ikke økende.

Det er det ene,det andre er alle som vurderte ny bil siste 2år har vel hoppet ned fra gjerdet og handlet allerede.

Tror mange selgere vil gå en stille tid i møte om prisene vokser mer enn lønnsveksten.

Trond.m

#5
Det kommer jo stadig nye bilkjøpere til, og da vil nok de aller fleste velge elbil. VW Id.4 GTX er en bil til en pris mange kan strekke seg til, så den vil nok ikke bli så hardt rammet som dyrere biler. Men mange vil nok vurdere en pent brukt bil, og det er jo et bra utvalg. Selv valgte vi å selge en 23 modell GTX til gibort pris før jul. La den ut til 499.500 + vinterhjul like før jul, og kunne vel solgt et halvt dusin i løpet av 4 timer. Han som ble valgt som den heldige var veldig fornøyd, og etter prisøkningen er han vel ikke mindre fornøyd 😉 Kunne jo tatt mye mer, men det er jo hyggelig å selge rimelig også. Grunnen til salget var at en annen bil vi hadde bestilt med estimert levering uke 24 plutselig stod på kaia. Det er uforutsigbare leveringstider, men noen ganger kommer de tidligere også.

Krokstein

Prisene vokser ganske voldsomt ja. En stor andel av hoppet fra 505' til 562' er vel avgifter som nå kommer på

505' + 5,5% prisøkning + 25% på andel over 500' + vektavgift. Blir nokså nøyaktig 562.

En annen ting er at prisene på +pakkene nå ser enda mer voldsomme ut når det kommer mva på samtlige. Jeg tvilte meg frem til å kjøpe topsport seter selv på grunn av den stive prisen...den gamle prisen. Nå ville jeg vært enda mer i tvil.
Det blir spennende å se hvordan det går gjennom 2023, men de kommer sannsynligvis til å selge mange biler også fremover tenker jeg.
ID.4 GTX

ENTO

#7
Apropos dagens nypris på GTX ift min levering i august 2022.

Jeg kjøpte:
ID4 GTX med flg utover std:
Førerassistentpakke
Komfortpakke +
Hengerfeste
Lanseringspakke (sorte Loen 20'' med vinterdekk + noe annet inkl.)
Lakkforsegling
3 års service/vedlikeholdsavtale.

Pris netto etter rabatt kr. 509.000,-
Det må jo være et kupp ?

vinterdekk

Ja vil si du har vært heldig med timingen ENTO. Jeg sparer meg nok bare for 5,5% prisøkningen til VW på ID4 Pro 4x4 når den kommer i 2023, men med prisøkningen generelt skal man være glad for alt man får. :)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

MinID

ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Daniel_0007

#10
Sitat fra: MinID på fredag 13. januar 2023, klokken 09:19
Spennende å se hva konkurrentene gjør (og vw), nå som Tesla overraskende har satt ned prisen opptil 100 000 kroner i løpet av natta.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/VP45pV/tesla-med-kjempe-priskutt-paa-model-y?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row4_pos2&utm_medium=dre-63c0fa9e349bd310729bce75

Tviler på de store og kjente gjør noe, er mange som ikke skal ha Tesla uansett.
Kanskje kia eller huyndai må nok sette ned prisen, samme med ukjente kinesere som konkurrerer i samme klasse. Personlig så syns jeg vw priser seg helt ut, men er mange fans som skal ha vw uansett, samme greia med Toyta.
Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Jeg kan ikke se at ID4/5 vil være i stand til å følge Model Y på registreringsstatistikken i 2023 med denne endringen hos Tesla, samt høy lånerente.

Har forstått at VW/Møller ikke setter opp prisen på allerede inngåtte avtaler uten videre.

Men er det noen som vet om det kommer eksisterende bestillere til gode dersom VW/Møller justerer ned prisene, for å svare på konkurransesituasjonen?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

MinID

Sitat fra: vinterdekk på fredag 13. januar 2023, klokken 09:47
Jeg kan ikke se at ID4/5 vil være i stand til å følge Model Y på registreringsstatistikken i 2023 med denne endringen hos Tesla, samt høy lånerente.

Har forstått at VW/Møller ikke setter opp prisen på allerede inngåtte avtaler uten videre.

Men er det noen som vet om det kommer eksisterende bestillere til gode dersom VW/Møller justerer ned prisene, for å svare på konkurransesituasjonen?

Det tror jeg det er liten erfaring rundt. Men de bør jo det. Ellers så vil det bli mange misfornøyde kunder. Vurderer selv å hoppe på Tesla, har enda en ny gtx i bestilling (med god kontrakt der jeg kan trekke meg). Ny vw gtx sammenlignet mest mulig likt utstyrt tesla Y blir vel fort langt over 100000 i tesla sin favør.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

vinterdekk

Sitat fra: MinID på fredag 13. januar 2023, klokken 09:55
Sitat fra: vinterdekk på fredag 13. januar 2023, klokken 09:47
Jeg kan ikke se at ID4/5 vil være i stand til å følge Model Y på registreringsstatistikken i 2023 med denne endringen hos Tesla, samt høy lånerente.

Har forstått at VW/Møller ikke setter opp prisen på allerede inngåtte avtaler uten videre.

Men er det noen som vet om det kommer eksisterende bestillere til gode dersom VW/Møller justerer ned prisene, for å svare på konkurransesituasjonen?

Det tror jeg det er liten erfaring rundt. Men de bør jo det. Ellers så vil det bli mange misfornøyde kunder. Vurderer selv å hoppe på Tesla, har enda en ny gtx i bestilling (med god kontrakt der jeg kan trekke meg). Ny vw gtx sammenlignet mest mulig likt utstyrt tesla Y blir vel fort langt over 100000 i tesla sin favør.

Ja, du har rett. Min selger bekreftet at dersom VW setter ned prisen så følger vår pris etter. Vi fikk med en merknad i kontrakten for noe som var viktig for meg, men ikke noe som lar oss gå ut av kontrakt pga. stor endring i konkurransebildet slik som nå.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Moas

Sitat fra: MinID på fredag 13. januar 2023, klokken 09:19
Spennende å se hva konkurrentene gjør (og vw), nå som Tesla overraskende har satt ned prisen opptil 100 000 kroner i løpet av natta.
De har satt ned opptil 120k
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA