Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjellig motoreffekt på id4, -praktiske forskjeller

Startet av Onkel Skrue, tirsdag 14. februar 2023, klokken 19:33

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: ENTO på fredag 17. februar 2023, klokken 10:28
Sitat fra: Onkel Skrue på onsdag 15. februar 2023, klokken 18:01
Hei, jeg tenker ny eller nesten ny bil ja.
Kan umulig være noen annen grunn til å levere en med redusert effekt at det forsvarer å ta mer betalt for den med full effekt.
På teknisk data tilgjengelig på volkswagen.no er de oppgitt med likt dreiemoment på 310Nm. Når man bygger bil på nettsiden så er id4 pro oppgitt til 482 tusen, velger man 204hk så hopper den opp til 497 tusen.

Er det noen som vet om det er mulig å ettermontere hengerfeste dersom man kjøper en nyere brukt en uten hengerfeste? da ender man vel opp med et fastmontert hengerfeste også? noen som vet noe om pris på det?
Tror det skal bli vanskelig å finne en brukt ID4 uten hengerfeste. Så dette blir nok ikke noe problem.

Dersom det er noen brukte der uten hengerfeste - så vil jeg vel nesten at den er bruktiimportert.
Ville i så fall sjekket hva slags garantier en har

daktari

Sitat fra: Dieselgubben på torsdag 16. februar 2023, klokken 19:23
Sitat fra: turfsurf på torsdag 16. februar 2023, klokken 08:36
Sitat fra: Dieselgubben på torsdag 16. februar 2023, klokken 08:24

Det er ikke min erfaring at antispinnen er overivrig på Id4, og det gjelder både Gtx og vanlig. Så det utsagnet er jeg uenig i.

Om man mener det eller ikke kommer jo an på hvordan man kjører og hva man sammenligner med.

I.f.h.t hva jeg er er vant med og hvordan jeg liker å kjøre, så slår stabilitetskontroll og antispinn (ja, jeg vet det er to forskjellige ting) inn tidlig.

Kjører man pent og pyntelig og aldri benytter wattpedalen så merker man jo ikke noe til det.

Opplever ikke at antispinn slår inn på Gtx selv om jeg gir på. Kan heller ikke huske dette fra jeg hadde First. Gjelder på asfalt. På snø og is jobber det godt.
På min 2wd skjer det aldri i rett linje på bar asfalt, det er en kombi av endel sving/krenging som utløser blinking i antispinn. Nesten så jeg tror det har med en g-sensor å gjøre mer enn faktisk hjulspinn.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA