Hva er det med strømprisene?

Startet av Mobileum, fre 16. jul 2021, kl. 13:06

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Radial på tor 27. nov 2025, kl. 20:58
Sitat fra: arthur på ons 26. nov 2025, kl. 12:56Per i dag så ligger jeg an til å ende opp med en pris på rundt 12 øre per kWt inkludert alle kostander (strøm, nettleie, moms, avgifter) forbundet med at jeg har strøm i kontaktene, synes ikke det er så helt galt.

Hæ? Produserer du selv?
Jeg har 45 øre alene pr kwh bare til nettselskapet FØR effekt og moms...også strømpris på dette igjen.

Ca 1,2kr kwh tenker jeg... Ca halvparten av fjoråret pga Norgespris.

Jeg ser at andre føler et visst behov for å svare for meg. 8)  Per i dag så er jeg nede i 11 øre.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: arthur på fre 28. nov 2025, kl. 11:21
Sitat fra: Radial på tor 27. nov 2025, kl. 20:58
Sitat fra: arthur på ons 26. nov 2025, kl. 12:56Per i dag så ligger jeg an til å ende opp med en pris på rundt 12 øre per kWt inkludert alle kostander (strøm, nettleie, moms, avgifter) forbundet med at jeg har strøm i kontaktene, synes ikke det er så helt galt.

Hæ? Produserer du selv?
Jeg har 45 øre alene pr kwh bare til nettselskapet FØR effekt og moms...også strømpris på dette igjen.

Ca 1,2kr kwh tenker jeg... Ca halvparten av fjoråret pga Norgespris.

Jeg ser at andre føler et visst behov for å svare for meg. 8)  Per i dag så er jeg nede i 11 øre.

Regnet med at du hadde lagt deg  ;)
Tesla Model Y                         2021-

arthur

Hørt om Thanksgiving? For ordens skyld; Du trenger faktisk ikke ta på deg noe ansvar for å svare på mine vegne, ellers takk!

initiald

Sitat fra: bmw på lør 15. nov 2025, kl. 11:52

SitatEnergy is the economy. Make it expensive, you kill a country. The UK is being murdered.

SitatShe has a really nice way of calling the British decision makers stupid, without actually calling them stupid.

Ganske ironisk at gigantselskaper som Tesla påstår at de prøver å "redde verden", når de bygger flere og flere gigantiske AI datasentre som sluker opp enorme mengder energi, samtidig som det blir mindre og mindre energi til verdens befolkning, som også fører til høyere og høyere strøm- og energipriser.

Heldigvis begynner flere å våkne opp til den virkelige verden, og vår virkelige historie. Uavhengige og ærlige folk som Kathryn Porter og Jacob Rees-Mogg (videoene over) utdyper hvor virkelighetsfjernt, meningsløst, og hjernedødt den "grønne agendaen" egentlig er.

Hver gang våre ledere sier de skal "redde verden", da er det alltid et lettfattelig engelsk ordtak som gjelder: "follow the money". Våre ledere beviser igjen og igjen at de ønsker dyrere strøm, mer arbeidsledighet, mer skatter, mer avgifter, mer fattigdom, etc.

Korrupsjon er nøkkelordet. Ja, det finnes korrupsjon også her i Norge. Hvorfor er våre ledere så opptatt av at alt kun må gå på strøm, til og med biler? Videoene over forklarer mer, også hvorfor strømprisene bare øker og øker.

Counterpointer

Nå er jo første faktura på nettleien med 0,- kr kommet 👍🏼

Det er jo hyggelig men det var jo en minus sum i tillegg.

Hvor blir den av?

Det er to alternativer jeg ser er mulig. Enten overføres saldo til neste måned slik at det er etterslep, eller så utbetales den.

Finner ikke noe klart svar hos hverken Norgespris.no eller hos Elvia.
Ai sier det ikke er mulig med negativ nettleie med Norgespris.........

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på tir 02. des 2025, kl. 21:11Nå er jo første faktura på nettleien med 0,- kr kommet

Hvor blir den av?

Det er to alternativer jeg ser er mulig. Enten overføres saldo til neste måned slik at det er etterslep, eller så utbetales den.

Mindre beløp krediteres vel, større bør utbetales.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

Har også Elvia. På min faktura er det en egen rute med "Til gode" ganske nært toppen (314 kr), og kontonummer de utbetaler dette til (som er riktig for meg). Kontonummer kan angivelig endres på https://www.elvia.no/logg-inn/  men ser ikke umiddelbrt hvor de har gjemt det er.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

arthur

Sitat fra: turfsurf på tir 02. des 2025, kl. 21:28
Sitat fra: Counterpointer på tir 02. des 2025, kl. 21:11Nå er jo første faktura på nettleien med 0,- kr kommet

Hvor blir den av?

Mindre beløp krediteres vel, større bør utbetales.

Mine 834 kroner blir utbetalt til min konto som Elvia har!

Counterpointer

Høres greit nok ut.

Det er vel konsekvensen av å ha en strømavtale uten gjennomfakturering.

Små restbeløp er helt greit å ha til gode.

Ingeniøren

Sitat fra: Counterpointer på ons 03. des 2025, kl. 19:29Høres greit nok ut.

Det er vel konsekvensen av å ha en strømavtale uten gjennomfakturering.

Små restbeløp er helt greit å ha til gode.

Hadde penger stort sett "til gode" på strømregningen i hele vår og sommer og det sto "til gode" relativt lenge før penger sto på konto - de stresset ikke med å utbetale (VIBB)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

arthur

På min "faktura"; tilgode lapp, så står det at beløpet betales når faktura forfaller hvilket jeg tolker dithen at de betaler når jeg ellers skulle ha betalt.

Svein_H

Jeg har også separat nettleiefaktura, og da jeg hadde fastprisavtale fikk jeg flere måneder på rad faktura pålydende kr 0,00 samtidig som tilgode-summen økte måned for måned. Ser at siste faktura også er på null, men gidder ikke krangle for å få igjen småpenger. Det koster meg mer i energi og irritasjon enn det lille jeg ev. får refundert, hvor smålig skal man være liksom. Javel, så får netteier renteinntektene og ikke jeg, er det så jævla viktig...
2025 R5 E-Tech Techno+ (2025-)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-2025)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

arthur

Beløp til gode blir overført, betalt ut, på samme dato som man skule ha innbetalt et beløp så poenget med tapte renter skjønner jeg ikke helt. Man betaler for forbrukt strøm måneden etter at denne er brukt og har således fått en kreditt/rentefordel, kall det hva man vil. Beløpet man har til gode blir automatisk innbetalt til den konto man har oppgitt. Ser ikke hva som er feil med dette.

RJK

Sitat fra: Svein_H på tor 04. des 2025, kl. 13:07Jeg har også separat nettleiefaktura, og da jeg hadde fastprisavtale fikk jeg flere måneder på rad faktura pålydende kr 0,00 samtidig som tilgode-summen økte måned for måned. Ser at siste faktura også er på null, men gidder ikke krangle for å få igjen småpenger. Det koster meg mer i energi og irritasjon enn det lille jeg ev. får refundert, hvor smålig skal man være liksom. Javel, så får netteier renteinntektene og ikke jeg, er det så jævla viktig...
Om de holder på penger du har tilgode, så vit at dette spekulerer de i at den enkelte ikke vil forlange det utbetalt. For deg er det kanskje småpenger, men for dem er det "big business", fordi de får etterhvert store beløp de skulle betalt ut, og derved store renteinntekter.

Jeg hadde definitivt krevd dette tilbakebetalt, med renter...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

arthur

Kan alle de som IKKE betaler for strømmen de har forbrukt i ettertid, måneden ETTER at strømmen er brukt, rekke opp hånden? Man får tilbake sitt tilgodehavende på samme tid som man må innbetale det man skylder. Utelukker ikke at det kan være en dag, eller to, den ene eller andre veien, men det er kun for de som selv har valgt en strømleverandør UTEN gjennomfakturering som vil oppleve dette. Agva er en av relativt få i så måte!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA