Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

hemi

Jeg har prøvd autoparkering mange ganger, alltid uten hell, skal sies at parkeringene mine der jeg trenger sånn ofte er håpløst trange og det er mye jukking. Summen klarer jo ikke 5mm høydeforskjell inn og ut av garasjen

GreenEyez

Ser den, har bakke foran garasjen selv. Innkjøring er problematisk, løser det med å kjøre den litt inn først slik at jeg kommer meg ut, mens utkjøring går fint.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

cra

Autoparkering er altfor treigt til å være nyttig (for meg); jeg gjør det mye raskere og bedre selv (selvskryt er det beste skryt; det er alltid oppriktig ment  :laugh:). Men er det noe annerledes/bedre med full FSD?

Summon fungerer hver gang nå, og er konge når man kommer tilbake til bilen og har fått andre biler parkert tett på hver side (evt. trenger å klemme seg inn i ei litt smal luke). Å få bilen til å komme til meg har jeg ikke prøvd (har ikke turt), så jeg vet ikke om det i det heletatt vil starte om jeg trykker på knapen (som riktignok er tilgjengelig)?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Vanskelig å se om han hjelper til når filmen vises i dobbelt hastighet, og ved 0:58 ser det litt panikk-artet ut..  (har ikke sett hele).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Jeg så han hjalp til, men det er greit. Hvor mye slukkes AP-lyset?
(Musikken har jeg ikke lagt til, for følelsesladd :P )
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

Sitat fra: JorEl på onsdag 18. november 2020, klokken 14:47
Jeg så han hjalp til, men det er greit. Hvor mye slukkes AP-lyset?
(Musikken har jeg ikke lagt til, for følelsesladd :P )
Hjelper han til?? Ser ikke at rattsymbolet slukker. Jeg tror han bare sitter klar, noe man jo skal gjøre.
Hvis han hjelper til så slukker symbolet og han vil måtte slå på AP igjen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Sitat fra: Handyman på søndag 22. november 2020, klokken 15:03
Sitat fra: JorEl på onsdag 18. november 2020, klokken 14:47
Jeg så han hjalp til, men det er greit. Hvor mye slukkes AP-lyset?
(Musikken har jeg ikke lagt til, for følelsesladd :P )
Hjelper han til?? Ser ikke at rattsymbolet slukker. Jeg tror han bare sitter klar, noe man jo skal gjøre.
Hvis han hjelper til så slukker symbolet og han vil måtte slå på AP igjen.
Jeg tenkte det samme som deg, men gadd ikke se gjennom for å kontrolere. Helt enig, at så lenge rattsymbolet er på, så spiller det ingen rolle hvor føreren har hendene
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Sitat fra: IbizaMan på søndag 01. november 2020, klokken 10:52Ja, jeg kan ikke si annet enn at jeg er fasinert over hvor positive folk er i forhold til håpet om at bilene våre på magisk vis skal kunne kjøre helt av seg selv. Kanskje skjer det rundt neste sving, før jul, i neste kvartal eller til neste sommer, ja ikke vet jeg hva den enkelte tenker når man enten skal forsvare kjøp av FSD eller sitter og venter på å få noe igjen for allerede kjøpt FSD.

Hvem er det som tror det er magi egentlig?

Motorwatt

Må nok en stor mengde magi til hvis det kommer innen utgangen av året (ref. EM).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

IbizaMan

Sitat fra: emurof på onsdag 25. november 2020, klokken 16:48

Hvem er det som tror det er magi egentlig?

Tesla selv kan det se ut som: https://www.tesla.com/no_NO/blog/magic-tesla-roadster-regenerative-braking?redirect=no

Når energien som bremsene genererer blir sett på som magi kan jeg bare forestille meg hva FSD går som..... :)



emurof

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 25. november 2020, klokken 17:14Må nok en stor mengde magi til hvis det kommer innen utgangen av året (ref. EM).

FSD-betaen er jo ute alt. Men dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre. Hvorfor avsporer du?

JorEl

Når det ikke er så mye nytt på forumet, så er det jo flott med en liten avsporing :P Men med litt magi kan vi kanskje klare å gjøre dette til "en storm i et vannglass" :police:

Elon bør komme med noe fint etter hans ord-magi. Jeg tror faktisk at først blir vi fornøyd med V.11 og V11.xx, så kommer FSDbeta som beviser om man faktisk kan sette lit til det Elon sier.
V.11 er gratis og FSDbeta er "gratis" for oss med FSD. Ingen andre bileiere har disse presangene i vente.
Jeg gleder meg allerede :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Contango

@emurof, hva tenker du verdien av FSD vil være for deg?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

TøddiVedder

FSD handler om at bilen fornyer seg mye mer enn uten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA