Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2024.8.x

Startet av førategangtesla, tirsdag 12. mars 2024, klokken 16:28

« forrige - neste »

geirci2

Samme problem her, tørrvisking mm.

Hvis det er slik at bilen må sjekkes hos Tesla, slik en skriver i et innlegg ovenfor, så får Tesla service mye å gjøre. Jeg er så absolutt ikke den eneste som har denne idiotiske tørrviskingen mm.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Handyman

Ja det er et vanlig problem, men jeg hadde ikke godtatt det når man at det er mange biler ikke har problemet. Da bør det kunne fikses på de som har problemet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

KjellAtleJohnny

Tørrvisking har vært helt ellevill siste 2 oppdateringene. Har hatt automagisk av i flere uker, men prøvde igjen forleden dag og viskerene går på ved enhver fartsdump, og helt tilfeldig. Slo den rett av igjen da det begynner å bli tørt og støvete, og jeg ser ikke frem til oppripet frontrute.

I tillegg må jeg få justert lyktene da matrisefunksjonen ikke avblender riktig for biler foran meg i samme fil. Har prøvd å gjøre dette selv men ikke lykkes. Er dette noe Tesla tar betalt for hvis jeg gjør det hos dem? I så fall, hvor mye? Litt OT fra tråden, men...

Ellemelle

Sitat fra: KjellAtleJohnny på tirsdag 16. april 2024, klokken 07:38I tillegg må jeg få justert lyktene da matrisefunksjonen ikke avblender riktig for biler foran meg i samme fil. Har prøvd å gjøre dette selv men ikke lykkes. Er dette noe Tesla tar betalt for hvis jeg gjør det hos dem?
Så lenge du ikke nevner at du selv har prøvd å justere, så er det stor sannsynlighet for at de vil hjelpe deg gratis. Det er en veldig enkel jobb

Kim-

Jeg syns min autoblending var litt rar når det kom biler i mot. Tok en titt i servicemenyen og så at det lå feilmelding på venstre matrixlampe om at software/firmware i lampe ikke stemte med det den skulle være. Anbefalt løsning var å installere software på nytt. Kan det være noe slikt hos deg også? 
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på onsdag 17. april 2024, klokken 21:31Jeg syns min autoblending var litt rar når det kom biler i mot. Tok en titt i servicemenyen og så at det lå feilmelding på venstre matrixlampe om at software/firmware i lampe ikke stemte med det den skulle være. Anbefalt løsning var å installere software på nytt. Kan det være noe slikt hos deg også? 

Som jeg skrev tidligere i tråden så manglet jeg plutselig siste brukte apper på skjermen, samt ikonene til setevarme etc forsvant. Dette skjedde den dagen jeg fikk inn 2024.8.9. Alt virker heldigvis og jeg har ikke merket noe annet rart, det hjalp ikke å restarte.

Jeg har også feilmelding på at matrix ikke er kompatibel med software i bilen ser jeg i servicemode (selv om matrix fungerer strålende) Jeg la det inn i appen og tesla ringte meg opp etter fjerndiagnose og sa at det har blitt noen korrupte filer i databasen i bilen og at de må ha inn bilen for å ordne dette hos dem da de ikke kunne gjøre dette ota, bilen må kobles til med kabel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA