Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2024.32.x

Startet av What-a-watt, torsdag 05. september 2024, klokken 22:11

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 02. oktober 2024, klokken 08:38
Sitat fra: CorsoDante på onsdag 02. oktober 2024, klokken 08:18
Sitat fra: What-a-watt på onsdag 02. oktober 2024, klokken 07:47Ryzan er kun brukt i MCU, og erstattet Intel Atom. Kan leve sitt eget liv, og ikke knyttet til HW X.

Du slår inn mange åpne dører her. Mulig jeg forventer litt mye, men jeg skrev 2020-modell der jeg proklamerte HW3. Der ligger svaret ditt.
Har ikke spurt om en verdens ting annet enn din MCU-prosessor, og bryr meg heller ikke om dine forventninger. Har bare prøvd å forklare at det innen samme modell og samme HW-prosessor finnes endringer i annen hardware som kan være avgjørende om hvilke oppdateringer man får.

Ja, og du fikk jo svaret servert for lenge, lenge siden (2020-modell, Ryzen lansert 2022).

Dette med HW/MCU/Prosessor som bestemmende for hvilke SW-oppdateringer man får er jeg fullstendig klar over (der jeg løftet frem prosessorer...), i likhet med omtrent alle andre i dette delforumet, så hvorfor du gjentar det åpenbare er for meg en gåte.
TM3P "FSD"

What-a-watt

Du skriver:

SitatAt det er mange andre variable enn HW/prosessor som er med å bestemme om man får SW-oppgraderinger eller ei, innen samme modell (med unntak av FL), tviler jeg på;

Grunnet utmattelse sier jeg meg med dette ferdig med denne diskusjonen...

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 02. oktober 2024, klokken 09:29Du skriver:

SitatAt det er mange andre variable enn HW/prosessor som er med å bestemme om man får SW-oppgraderinger eller ei, innen samme modell (med unntak av FL), tviler jeg på;

Grunnet utmattelse sier jeg meg med dette ferdig med denne diskusjonen...

 :+1:
TM3P "FSD"

OlaM

Sitat fra: turfsurf på lørdag 21. september 2024, klokken 08:43
Sitat fra: OlaM på torsdag 12. september 2024, klokken 07:59Så hvis du vil åpne frunken, så må du stå foran og vente til den har pepet seg ferdig før den åpner seg? Klassisk problem på jakt etter en løsning. Mye enklere å bare trykke på knappen i appen, fulle hender til tross. Og uten tredjeparts ettermontert løft så må du jo uansett løfte opp selve luken.
Så det er enklere å ta tlf opp av lommen, åpne appen for så å trykke på knappen enn bare å vente ett par sekunder? Dette med fulle hender? Rart argument.

I praksis, hvis jeg har så mye at jeg trenger å laste inn frunken triller jeg det sikkert bort i handlevogn. Jeg kan da åpne den på veien bort. Jeg pleier som oftest å bruke ryggsekk og bag, da er det lett å ha en ledig hånd. Hvis jeg har en pose i hver hånd er jeg sterk nok i klypa til at jeg kan ta begge posene i en hånd mens jeg trykker.

Noe mer vanlig er at jeg handler litt på butikk A, mer på butikk B, da blir en av dem frunk-butikken og jeg har ikke nødvendigvis fulle hender når jeg kommer bort. Noe som derimot aldri skjer er at jeg handler hele bilen full på en gang og bærer alt i hendene bort til en parkeringsplass der jeg for all del ikke kan sette fra meg posene på bakken. Mulig dette er veldig vanlig og jeg er blind for eget privilegium.

Men du da, med fulle hender, hvordan løfter du opp luken?

(var ikke utmattet, bare på ferie)
'21 3LR

turfsurf

Sitat fra: OlaM på torsdag 03. oktober 2024, klokken 07:52Men du da, med fulle hender, hvordan løfter du opp luken?
Som deg tar jeg som oftest alle posene i en hånd. Og selv om jeg da kan åpne med appen er det fremdeles ikke enklere enn å bare stå ett par sekunder foran bilen. Det tar da flere sekunder å fikle med mobilen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

En smart klokke fikser de aller fleste slike situasjoner: "Hei Siri. Åpne bakluken"  ;). Betinger at man kanskje må løfte klokkearmen litt .....

OlaM

Sitat fra: turfsurf på torsdag 03. oktober 2024, klokken 09:10
Sitat fra: OlaM på torsdag 03. oktober 2024, klokken 07:52Men du da, med fulle hender, hvordan løfter du opp luken?
Som deg tar jeg som oftest alle posene i en hånd. Og selv om jeg da kan åpne med appen er det fremdeles ikke enklere enn å bare stå ett par sekunder foran bilen. Det tar da flere sekunder å fikle med mobilen.

Men det er jo mens jeg går mot bilen, ikke mens jeg står og venter foran.
'21 3LR

turfsurf

Ser den, foretrekker å ikke fikle med telefonen på vei over parkeringsplasser med hendene fulle.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 03. oktober 2024, klokken 09:16En smart klokke fikser de aller fleste slike situasjoner: "Hei Siri. Åpne bakluken"  ;). Betinger at man kanskje må løfte klokkearmen litt .....
Jepp, og har akkurat det. Liker ikke trigger ord dog, så må da trykke på klokken for å aktivere Siri. Litt tungvindt med to bæreposer i den ene hånden.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

#39
Min Apple Watch 9 reagerer kjapt på "Hei Siri". Også det å bare løfte armen fungerer for det meste, men kanskje ikke så greit med bærepose i hånden  ;D

turfsurf

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 03. oktober 2024, klokken 13:36Min Apple Watch 9 reagerer kjapt på "Hei Siri". Også det å bare løfte armen fungerer for det meste, men kanskje ikke så greit med bærepose i hånden  ;D
Bruker klokka hele tiden, bl.a under CrossFit trening, og da er det ganske irriterende at Siri kommer på midt under kettlebell swings....
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Noen av dere med 2024.32.3 eller nyere som har merket noe problemer med 12V som antydet i denne filmen? Er det i tilfelle fikset i en nyere versjon?

Visstnok ikke 12V på ved "Keep Climate On", Dog Mode" etc der man gjerne og vil at Sentry mode skal være på, bare på Camp Mode", men der er vel ikke Sentry Mode tilgjengelig!

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

What-a-watt

#42
2024.32.7 blir lastet ned nå.



What-a-watt

#44
I dag har jeg kjørt 35 mil, hvorav 20 på motorvei. 2024.32.7 svarer til beskrivelsen, og overgår forventningene . Filskifte betinger kun et sekunds berøring av rattet med en pekefinger (eller en annen finger) for å bekrefte filskifte. Ikke noen bevegelse på rattet er nødvendig. Når det gjelder nag, så rekker det å holde én finger (tommelen passer best) løst på rattet. Liker dette. Og hvor skal man egentlig gjøre av hendene å man kjører? Er dette naturlig?

Ps. Jeg kjører TMS Legacy med FSD.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA