FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søn 01. nov 2020, kl. 10:52

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: CorsoDante på man 28. apr 2025, kl. 09:00FSD-transfer skulle dog vært permanent for limpinnen-gjengen (som kjøpte da FSD ble oversolgt). Ikke være en salgs-gimmick.
FSD-transfer og 0% rente. Begynner nesten å friste, hadde det ikke vært for tullingene på toppen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

CorsoDante

#4156

Sitat fra: turfsurf på man 28. apr 2025, kl. 09:12
Sitat fra: CorsoDante på man 28. apr 2025, kl. 09:00FSD-transfer skulle dog vært permanent for limpinnen-gjengen (som kjøpte da FSD ble oversolgt). Ikke være en salgs-gimmick.
FSD-transfer og 0% rente. Begynner nesten å friste, hadde det ikke vært for tullingene på toppen.

Jeg er en av de som ser hensiktsmessigheten med DOGE (ikke minst i Norge...), selv om det er ekstremt mye umusikalsk på gang (for å si det mildt).

Uansett. Kun Performance som gjelder her. Frykter dog at diffen blir i overkant stor jf. røverkjøpet av en utgående modell (selv med 0 % rente). Så da slipper jeg å ta den avveiningen. Vi får se. Lanseringen av Performance blir sikkert også akselerert av Elons krumspring. Men akkurat nå frister det mer med en Ioniq 5N, gjør jo dét. 
TMYP HW4 / TM3P Atom

turfsurf

Sitat fra: CorsoDante på man 28. apr 2025, kl. 09:39Jeg er en av de som ser hensiktsmessigheten med DOGE (ikke minst i Norge...), selv om det er ekstremt mye umusikalsk på gang (for å si det mildt).

Uansett. Kun Performance som gjelder her. Frykter dog at diffen blir i overkant stor jf. røverkjøpet av en utgående modell (selv med 0 % rente). Så da slipper jeg å ta den avveiningen. Vi får se. Lanseringen av Performance blir sikkert også akselerert av Elons krumspring. Men akkurat nå frister det mer med en Ioniq 5N, gjør jo dét. 
Prinsippet bak DOGE er det ikke vanskelig å være enig i, men måten det blir gjort på... Men nå tenker jeg mere på ledelsen i USA generelt enn EM.

Forsåvidt Performance som hadde vært aktuelt for min del og, men da må de gjøre mere ut av det en dagens Y P. Men med i4en i garasjen har jeg egentlig mere lyst til å bytte ut Yen med en pickup...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

CorsoDante

Sitat fra: turfsurf på man 28. apr 2025, kl. 09:57
Sitat fra: CorsoDante på man 28. apr 2025, kl. 09:39Jeg er en av de som ser hensiktsmessigheten med DOGE (ikke minst i Norge...), selv om det er ekstremt mye umusikalsk på gang (for å si det mildt).

Uansett. Kun Performance som gjelder her. Frykter dog at diffen blir i overkant stor jf. røverkjøpet av en utgående modell (selv med 0 % rente). Så da slipper jeg å ta den avveiningen. Vi får se. Lanseringen av Performance blir sikkert også akselerert av Elons krumspring. Men akkurat nå frister det mer med en Ioniq 5N, gjør jo dét. 
Prinsippet bak DOGE er det ikke vanskelig å være enig i, men måten det blir gjort på... Men nå tenker jeg mere på ledelsen i USA generelt enn EM.

Forsåvidt Performance som hadde vært aktuelt for min del og, men da må de gjøre mere ut av det en dagens Y P. Men med i4en i garasjen har jeg egentlig mere lyst til å bytte ut Yen med en pickup...

 :laugh:

M50 er en flott bil.

Enig ang. dagens P. Synes Tesla traff bra med Highland P (ankepunktet med 5N er at den lefler med Harry, spesielt i standard-fargen). Så jeg tipper Tesla treffer bra med Juniper P. Vi får se. Kanskje allerede snart.
TMYP HW4 / TM3P Atom

SFJ


RJK

Sitat fra: SFJ på man 28. apr 2025, kl. 11:35Hvilke fordeler har en P-utgave?
Track mode, som lar deg stille på masse parameter selv. Så selv om du ikke nødvendigvis skal utnytte det på bane, kan det være muligheter til å sette den bedre opp for vinterkjøring når det er glatt (justere regen-nivået), og fordeling av drift mellom for og bakhjul.

Mye kan visstnok endres av dette på andre modeller, om man kjøper pakke med SexyButtons og/eller SexyKnob. Men når det er 3.part, så kan det plutselig forsvinne om Tesla finner ut at de misliker det veldig!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: SFJ på man 28. apr 2025, kl. 11:35Hvilke fordeler har en P-utgave?
Hvis man tar utgangspunkt i Model 3 Highland er det ganske mye. Adaptive dempere, bedre bremser, andre seter. Ser litt bedre ut (spoilere, lavere, større hjul).
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: RJK på man 28. apr 2025, kl. 12:02Track mode, som lar deg stille på masse parameter selv. Så selv om du ikke nødvendigvis skal utnytte det på bane, kan det være muligheter til å sette den bedre opp for vinterkjøring når det er glatt (justere regen-nivået), og fordeling av drift mellom for og bakhjul.
For vinterkjøring fungerer TA mye bedre enn track mode (hvis man ikke skal leke da). Men en uventet nyttig ting med track mode var å lære ungdommen forskjell på FWD, RWD og AWD på snøføre. Skikkelig morro å se når bilen gikk rett frem når de vred på rattet, eller bare snurret rundt når de ga gass. Burde vært obligatorisk på kjøreskolebiler.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

"Tesla, can you take us to a place we've never been".....  ;D  ;D  ;D

https://www.facebook.com/share/v/1CWXnKt4eH/
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

#4164
Var ikke klar over at FSD hadde vektsensor og regnet ut BMI......

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på man 28. apr 2025, kl. 22:07Var ikke klar over at FSD hadde veksensor og regnet ut BMI......

 ;D
Kanskje den registrerer antall dører som åpnes og kombinerer med endring i dekktrykk  :)
Tesla Model Y                         2021-

Breezec

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 29. apr 2025, kl. 12:55
Sitat fra: Counterpointer på man 28. apr 2025, kl. 22:07Var ikke klar over at FSD hadde veksensor og regnet ut BMI......

 ;D
Kanskje den registrerer antall dører som åpnes og kombinerer med endring i dekktrykk  :)
Eller bare bruker sensorer i setene:

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-0943510B-B8A7-4E0E-8998-62ACB9BD4D12.html
2022 Model 3 Performance

Counterpointer

Poenget er om den regner ut BMI 😏

Breezec

Sitat fra: Counterpointer på tir 29. apr 2025, kl. 14:50Poenget er om den regner ut BMI 😏
Ja teoretisk skulle det vel gå på et sett ved bruke det innebygde kameraet kombinert med vekt, får nå håpe at overvåking ikke har blitt såpass ille  ;D
2022 Model 3 Performance

Counterpointer

Sitat fra: Breezec på tir 29. apr 2025, kl. 15:03
Sitat fra: Counterpointer på tir 29. apr 2025, kl. 14:50Poenget er om den regner ut BMI 😏
Ja teoretisk skulle det vel gå på et sett ved bruke det innebygde kameraet kombinert med vekt, får nå håpe at overvåking ikke har blitt såpass ille  ;D
Vi kan håpe 🤞🏼 Men sjefen snakker stort om «freedom of speech» men praktiserer det overhodet ikke på X.
Han fremstår heller som fremste eksponent for «invasion of privacy» der han og tenåringene hans raider amerikanere for personopplysninger ly av DOGE.

Det kunne vært veldig helsefremmende om Tesla på FSD nekter obeese amerikanere å kjøre til fastfoodresturanten og heller kjørte de på trening 😂👍🏼

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA