FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Speeder

Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juni 2025, klokken 17:27
Sitat fra: Klykken på tirsdag 24. juni 2025, klokken 15:46
Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juni 2025, klokken 13:49Dette er jo en farse og mye verre enn Cruise.
Litt tidlig å si, kanskje?

Men som alltid, tiden vil vise. Jeg mener de er altfor tidlig ute med passasjerer i forhold til kvalitet og sikkerhetsjåføren burde sittet i førersetet.
Heldigvis. I mellomtiden må du huske å poste alt som har et snev av negativ vinkling på internett mot tesla, så ikke vi på forumet går glipp av noe!
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

daktari

Sitat fra: Speeder på tirsdag 24. juni 2025, klokken 17:38
Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juni 2025, klokken 17:27
Sitat fra: Klykken på tirsdag 24. juni 2025, klokken 15:46
Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juni 2025, klokken 13:49Dette er jo en farse og mye verre enn Cruise.
Litt tidlig å si, kanskje?

Men som alltid, tiden vil vise. Jeg mener de er altfor tidlig ute med passasjerer i forhold til kvalitet og sikkerhetsjåføren burde sittet i førersetet.
Heldigvis. I mellomtiden må du huske å poste alt som har et snev av negativ vinkling på internett mot tesla, så ikke vi på forumet går glipp av noe!
Nok av forum for fansen, kan minne om det. Egne influencere på youtube også.
På elbilforum er det faktisk en ærlig debatt. Hvis du ikke tåler det så er det frivillig å følge med.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Skulle tro fantombremsing var borte nå som de har så fantastisk mye bedre versjon?
https://youtu.be/xf_-v-nMrM8?si=bBGl429TwvuoN5nj
5:25 var morsom, kraftig fantombremsing på 10:20. Den må ha vært såpass ille siden selveste Kim Kava gadd vise det.
Mine I-Pace videoer

CorsoDante

Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juni 2025, klokken 13:49Det er en annen fin video en hvor bilen stopper i en kø midt i et kryss, og krever at passasjerene går ut. Så blir den stående og blokkere annen trafikk med grønt lys i ca 20 sek. Usikker om hq overstyrer eller om den kjørte videre selv.

Har du link til (den fine) videoen der Robotaxi (med den ansattes velsignelse, antar jeg) stopper midt i et kryss og krever at passasjerene går ut? Det er ille.
TMYP HW4 / TM3P Atom

What-a-watt

Det franske økonomidepartementet har funnet at Tesla brøt loven på flere måter knyttet til «villedende forretningspraksis», og har beordret selskapet til å overholde loven innen fire måneder, ellers risikerer de bot for hver dag de ikke gjør det.

Etterforskningen startet i 2023 som svar på flere rapporter gjennom Frankrikes forbrukerklagetjeneste SignalConso.

Den ble avsluttet i dag, og franske myndigheter fra DGCCRF (generaldirektoratet for konkurranse, forbrukersaker og forebygging av svindel) i økonomidepartementet fant flere eksempler på måter Tesla hadde villedet kunder eller på annen måte unnlatt å overholde franske forbrukervernlover.

Villedende markedsføringspraksis angående TESLA-kjøretøyers fullstendig autonome kjøreevne, tilgjengeligheten av visse alternativer og innbyttetilbud på kjøretøy;

Kilde: Electrek

daktari

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 24. juni 2025, klokken 18:36
Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juni 2025, klokken 13:49Det er en annen fin video en hvor bilen stopper i en kø midt i et kryss, og krever at passasjerene går ut. Så blir den stående og blokkere annen trafikk med grønt lys i ca 20 sek. Usikker om hq overstyrer eller om den kjørte videre selv.

Har du link til (den fine) videoen der Robotaxi (med den ansattes velsignelse, antar jeg) stopper midt i et kryss og krever at passasjerene går ut? Det er ille.
trodde du så alt av videoer, siden du stort sett er positiv til Tesla? Hva med å søke litt, var ikke så mange Tesla-influencere som var der.
Mine I-Pace videoer

Speeder

Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juni 2025, klokken 20:59

trodde du så alt av videoer, siden du stort sett er positiv til Tesla? Hva med å søke litt, var ikke så mange Tesla-influencere som var der.
Det er motsatt, de negative ser alle, for så å lete med lys og lykter for å finne noe negativt å poste. Går det for lenge mellom hver nye ting skrives det bare nok en gang om de gamle tingene som er gjentatt til det kjedsommelige.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

daktari

Sitat fra: Speeder på tirsdag 24. juni 2025, klokken 21:40

Det er motsatt, de negative ser alle, for så å lete med lys og lykter for å finne noe negativt å poste. Går det for lenge mellom hver nye ting skrives det bare nok en gang om de gamle tingene som er gjentatt til det kjedsommelige.
Kompis, du trenger 50.000 km uten noen hendelser. Tesla er ikke der
Mine I-Pace videoer

Klykken

Waymo og Tesla har samme registrering av forseelser og feil?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

daktari

Sitat fra: Klykken på onsdag 25. juni 2025, klokken 07:15Waymo og Tesla har samme registrering av forseelser og feil?
hvis de skal kjøre i California, ja. Styrt av lokale veimyndigheter. Deler opp i kollisjoner og disengagments. Siden Cali var tidlig ute så har dette blitt en bransjestandard.

Men Tesla har hittil ikke rapportert inn noe. https://www.dmv.ca.gov/portal/vehicle-industry-services/autonomous-vehicles/autonomous-vehicle-collision-reports/
Mine I-Pace videoer

daktari

Hvordan brukes "sikkerhetsknappen":
https://x.com/Teslarati/status/1937654180547821903

For meg ser det ut som det ville vært en fordel med sikkerhetsfyren bak rattet med henda på rattet og foten på bremsen.

Og FSD med kunder er jo bare å skru av nå og prøve på nytt neste år.
Mine I-Pace videoer

CorsoDante

Jeg er VELDIG positiv til selvkjøring, delvis positiv til Tesla (som har noen åpenbare svakheter, men fantastiske produkter). Alt som kan frigjøre oss fra taxisjåfører (OG sosial dumping!) er innertier i min bok, inkl. Waymo.

Har ikke tid til mange videoer. Dessuten ligger det drøssevis der ute. Da er det enklere å spørre om historikken din. Antar du som fhv. YouTuber ønsker at dine medbrødre får treff (spesielt om det er noe som understreker at Robotaxi er livsfarlig?!).

Følgelig superfint om du kunne legge ved en link til videoen der en Robotaxi (og den ansatte) tvinger folk ut inne i et kryss! Takk!

Du legger jo ut link til veldig mye annet (a propos tidsbruk...), så hvorfor ikke? :)
TMYP HW4 / TM3P Atom

daktari

Enda en: her ser man at mangelen på parksensorer er et problem. Hvordan klarte den å rote seg inn dit? Men ser ikke veldig mye trangere ut enn på danskebåten, dvs absolutt mulig å komme forbi uskadet.
https://x.com/DirtyTesLa/status/1937736544242012174
Mine I-Pace videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA