Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: snakkesalig på søndag 29. august 2021, klokken 14:27
Sitat fra: Handyman på søndag 29. august 2021, klokken 13:03
Jeg solgte nettopp vår "størkne" mars -19 LR, FSD (HW3), Aero, 46k km, for 395k (siste annonserte pris).
Vinterhjul, takbøyler, gummimatter, Dropoff. Mange lave tilbud på melding.
Takk for konkret eksempel.
Hadde håp om å kanskje finne en kurrant LR ned mot 370-ish, men etter å ha fulgt med på finn en stund så ser det ut som det kan bli vanskelig.
Synes fortsatt 400K er for mye, så da må jeg kanskje vurdere en ny SR+ i stedet..

Hvorfor ikke kjøpe en brukt LR rwd da istedenfor

https://www.finn.no/228875844

369k kan sikkert prute litt, ny sr+ blir fort 400k med vinterhjul
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

#541
Sitat fra: Speeder på lørdag 28. august 2021, klokken 13:20
Bare for sammenligning kan jeg slenge inn hva vi ble forelagt for innbytte av 2015 Zoe med 97k på telleren: 20 000 (riktignok 10k ekstra fratrekk for småbuøker og parkeringsriper...)
Bilen kostet 210000 ny. Ikke snaut verdifall.

Oj,,, det var ille lavt. Tesla bruker vel BCA auksjon på disse så de skal ha noen utgifter å dekke de også.

Men 20 tusen for Zoe er jo artig da..  de sier da rett ut at de vil ikke ha den bilen din :D

lars667

Har nevnt dette her før, men solgte nettopp min 2021 (desember 2020) med 14000+ på klokka. Fikk pris 470.000 av dansk oppkjøper, men han la på 6k for at jeg skulle kjøre den til Gardermoen da han skjønte at jeg bor 4 timer unna. Grei handel, usett før jeg fikk pengene. Jeg hadde da kostet på bilen 5k i lakkforsegling, 5k i ledbar og 2k5 i jalla-takstativ fra Bilkomponenter. Dermed rundt regnet 25k i tap på 15kkm. Ikke verst. Fikk igjen en slant etter at lånet var tilbakebetalt.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Rosstopher

Det står i hvertfall en masse avskiltede S, 3 og X på kundeparkeringen på varemessa i Lillestrøm. Kommer nok noen bra deals på bruktbiler hos Tesla i løpet av den neste måneden. Med mindre de er veldig opptatte med utleveringer og bruktbilene først kommer etter kvartalsslutt.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

advale

@snakkesalig Hvorfor ikke bare gå for ny SR+?

Etter min mening bedre kjøp enn brukt LR '19. Tror prisene på billigste brukte LR '19 skal ned mot SR+ som ny om 2-4mnd. Selv da mener jeg fortsatt SR+ er bedre kjøp.

Wisd0m

Sitat fra: advale på mandag 30. august 2021, klokken 21:13
@snakkesalig Hvorfor ikke bare gå for ny SR+?

Etter min mening bedre kjøp enn brukt LR '19. Tror prisene på billigste brukte LR '19 skal ned mot SR+ som ny om 2-4mnd. Selv da mener jeg fortsatt SR+ er bedre kjøp.
Halve garantien er jo brukt opp på LR' 19 (mars 2019). At man kan kjøpe en bil ny med litt lavere rekkevidde og uten firehjuldsdrift billigere er vanvittig. LR19 bør mer ned.

advale

#546
Mange brukte LR '19 begynner å få veldig høy km. Ikke bare får man fersk garanti på SR+, men mange små og store forbedringer. LR '19 har litt for høy olabil-faktor når det kommer til støy for min del. SR+ blir riktignok ikke best i klassen men bedre på støy og komfort i forhold til LR '19. Og langt bedre skrudd sammen. LFP-batteriene er også et stort pluss. Slipper å tenke på batterihelsen og kutte ladingen ved 80 % etc.

@snakkesalig: hvis du ikke er helt låst til Tesla, til info har Polestar gjort et ganske drastisk kutt på Polestar 2 i dag faktisk. Priser fra 350' og tror det er inkludert dokumentavgift i motsetning til Tesla.

Daniel_0007

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 01. september 2021, klokken 09:41
Sitat fra: advale på onsdag 01. september 2021, klokken 09:38
@snakkesalig: hvis du ikke er helt låst til Tesla, til info har Polestar gjort et ganske drastisk kutt på Polestar 2 i dag faktisk. Priser fra 350' og tror det er inkludert dokumentavgift i motsetning til Tesla.


Ja så det.. ikke mer låst enn den tusenlappen jeg taper. Vurderer en prøvekjøring.
Edit: PS2 er fortsatt 20.000 dyrere i praksis, siden du må ha "Pilot"-pakke for å ha tilsvarende autopilot-funksjoner som TM3. Men feil tråd.

Må nok ha begge pakkene til 70 000 for å være likt model 3, en gir autopilot funksjon og den andre gir bla varmepumpe, trådløs mobil lading og elektriske seter. Da blir det 419 for ps2
Model 3 2019 LR Rwd

stefse

Sitat fra: snakkesalig på mandag 30. august 2021, klokken 12:58
Ser ut som prisene er en del mer edruelige på bruktsidene til Tesla, f.eks en '19 LR med 30kkm til 380.000. Men desverre få med hengerfeste.
Satser på at det ryr inn flere bruktbiler der etter hvert som nye Y-eier bytter inn 3'eren sin.
Tja.. jeg vet ikke helt om Model Y presser seg på meg slik sett. Det må i såfall vært om jeg uansett skulle bytte til ny bil. Kanskje når det kommer en eller annen vesentlig forbedring. Sålangt er ikke spranget til dagens Model Y stort nok til å forsvare bilbytte. Det kommer også an på om Model 3 blir en fornuftig bil å drifte. F.eks model X og tildels S har endel reparasjoner, men Model3 uten varmepumpe har ikke avdekket noen store svakheter enda.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Electric cars in Norway

#549
Sitat
Sitat fra: advale på Mandag 30. August 2021, klokken 21:13
@snakkesalig Hvorfor ikke bare gå for ny SR+?

Ja.. etter noen runder fram og tilbake så endte jeg opp med å gjøre det.
Ramla plutselig inn en del inventory SR+ med hengerfeste i dag, så da klemte jeg til.


Snakkesalig :+1: Herlig! Godt valg. 

Bra tips advale :D

Og hør på Bjørn N som mener det samme som denne videoen og bilde viser. Mest bil for pengene! TM3 SR+ MIC

Og den mannen hart kjørt maaaange elbiler så han har peiling når han sier at TM3 SR+ MIC er er et godt valg.

Videoen til Bjørn N. er her:
Tesla Model 3 SR+ MIC driving impressions and summary
38,194 views
Aug 30, 2021

https://youtu.be/qgBdUGH9xqI


Samco

#550
Enormt mange M3 som har kommet på Finn.no etter Y dukka opp. 🧐

32 stk på side 1 i Trondheim på nyeste ..... lagt til

hemi


Electric cars in Norway


Wisd0m

Sitat fra: hemi på torsdag 02. september 2021, klokken 22:15
performance med EAP/FSD <400 :o

75-80 prosent av nybilpris for biler som er 2,5 år gamle og kjørt 90 000 km? Fortsatt bra pris.

MeTesla

Sitat fra: Wisd0m på fredag 03. september 2021, klokken 10:00
Sitat fra: hemi på torsdag 02. september 2021, klokken 22:15
performance med EAP/FSD <400 :o

75-80 prosent av nybilpris for biler som er 2,5 år gamle og kjørt 90 000 km? Fortsatt bra pris.

Jeg vil tippe at alle de andre modellene får seg en smell på bruktbilprisen nå som Y har kommet og får så gode kritikker. Kanskje spesielt X slik som S fikk en smell da 3 kom og var "nesten like bra"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA