Lavere pris på Model S

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 14. oktober 2020, klokken 09:28

« forrige - neste »

Motorwatt

Stemmer i iallfall ikke med bildet litt høyere opp, men det kan være et "oppsamlingsheat" med biler som har forskjellige bakgrunner som pågår.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Jeg tror også det er biler med forskjellig bakgrunn. Noen «normale» bruktbiler som de legger FSD inn i for å øke attraktiviteten, og disse 16/17 modellene ingen av oss skjønner noe av. Det har vært en tråd på software låste 60/70 eiere som ikke lenger har mulighet til å kjøpe seg opp til 75. Det ser ikke særlig lyst ut for den muligheten fremover heller når Tesla selv legger ut 60/70 biler. Er jo helt absurd at de ikke selv jekker opp bilene til 75kwh.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

alda

#123
Sitat fra: Contango på onsdag 30. desember 2020, klokken 11:36
Jeg tror også det er biler med forskjellig bakgrunn. Noen «normale» bruktbiler som de legger FSD inn i for å øke attraktiviteten, og disse 16/17 modellene ingen av oss skjønner noe av. Det har vært en tråd på software låste 60/70 eiere som ikke lenger har mulighet til å kjøpe seg opp til 75. Det ser ikke særlig lyst ut for den muligheten fremover heller når Tesla selv legger ut 60/70 biler. Er jo helt absurd at de ikke selv jekker opp bilene til 75kwh.
Du säger något där... Bad news for me  :-1: :-1: :-1:

Edit: prisingen av bilarna är ju helt på bärtur, 60D är dyrare än 75D???
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

tornaldo

CPO bilene hos Tesla er stadig helt på bærtur. Kjøpte selv en CPO 2017 S75 med 18000km, premium interiør og FSD, for 410000 kr for ett år siden, langt under markedspris.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Contango

#125
Sitat fra: alda på torsdag 31. desember 2020, klokken 01:35
Du säger något där... Bad news for me  :-1: :-1: :-1:

Edit: prisingen av bilarna är ju helt på bärtur, 60D är dyrare än 75D???
Mulig de bruker 60/70 som «unnskyldning» for å prise lavere. Det som er helt sikkert er at de priser taktisk for å fremhve attraksjonen for de billigste - man får  «en god deal». Prisene har forøvrig allerede blitt justert ned noen tusen, og det blir ikke den eneste prisjusteringen.

Alda: merk deg 60/70 bilene og se om de blir endret til 75 etterhvert. Om det skjer   har du i hvert fall noe å argumentere med.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Contango

Vi starter det nye året med rimeligere inventory biler. Billigste «nye» LR (ikke plus) er nå 707k. Ny Performance har begynt reisen godt under 900 og 16/17 bilene har fått et nytt jekk nedover.
Dette er veldig likt situasjonen før Raven. Jeg skal ikke spå hvor dette ender, men man gjør erfaringsmessig ikke mye galt ved å kjøpe fra inventory i tiden fremover. Sannsynligheten for nye S/X utgaver er heller ikke mindre.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

daktari

I mine øyne er rabatten fortsatt 54.000 på de fleste, slik den var i fjor. Unntatt den røde i Tromsø som fikk litt ekstra rabatt.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

offpist

Ja de justerer prisene små steg hver dag nå.
Ser ikke noen kjempetilbud akkurat..

10 dager igjen før produksjonslinjen for S og X starter opp igjen.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Contango

#129
Sitat fra: daktari på fredag 01. januar 2021, klokken 11:24
I mine øyne er rabatten fortsatt 54.000 på de fleste, slik den var i fjor. Unntatt den røde i Tromsø som fikk litt ekstra rabatt.
Den sorte i Tromsø er vel priset nytt? De andre er stabile, mens de 3-4 blå Performance modellene har fått en kraftig reduksjon. Jeg fokuserer på de rimeligste siden Tesla bruker de som lokkepris.

Hva som er en god deal er jeg usikker på. Jeg tenker LR ned mot 675 er et godt kjøp og 90D med få km og garanti rundt 500 også er det. Man må vel nesten sammenligne mot FINN? Eller hva tenker dere?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Motorwatt

Ville hatt MCU2 som krav hvis jeg skulle kjøpe...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

alagerqv

Se om du finner bilen på teslascout

daktari

Sitat fra: Contango på fredag 01. januar 2021, klokken 11:33
Sitat fra: daktari på fredag 01. januar 2021, klokken 11:24
I mine øyne er rabatten fortsatt 54.000 på de fleste, slik den var i fjor. Unntatt den røde i Tromsø som fikk litt ekstra rabatt.
Den sorte i Tromsø er vel priset nytt? De andre er stabile, mens de 3-4 blå Performance modellene har fått en kraftig reduksjon. Jeg fokuserer på de rimeligste siden Tesla bruker de som lokkepris.

Hva som er en god deal er jeg usikker på. Jeg tenker LR ned mot 675 er et godt kjøp og 90D med få km og garanti rundt 500 også er det. Man må vel nesten sammenligne mot FINN? Eller hva tenker dere?
jeg ser bare på de nye, ikke de brukte, bare for oppklaring.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Contango

#133
Bilene kommer og går på Tesla sidene. Forsvinner noen timer, kommer tilbake, justeres litt ned og opp i pris,  fjernes igjen,..
Tror det i går ble solgt 5 Performance LR til 866 for de nyeste og en LR til 707. Minst en 2016 90 til rundt 525 er også borte.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

alagerqv

Derfor er tjenesten Teslascout veldig fin, da ser du også historikken til priser og kjørelengde.


Sent from my iPad using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA