Lavere pris på Model S

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 14. oktober 2020, klokken 09:28

« forrige - neste »

Contango

Hvor kommer alle 2016/17 modellene nesten uten km i inventory (bruktbiler)  fra?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Motorwatt

71 (!) Model S med odometer ned til 500 km. Merkelig.... Utsalgsprisen blir ca. 32 mill. (med 450K snitt).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

De skal vel kvitte seg med alt av utstillingsmodeller fra hele Europa i påvente av ny modell som straks er rundt hjørnet.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

offpist

Veldig merkelig ja.. samme med Model X.
4-5 år gamle biler som nesten ikke har rullet utenfor døren.
Tydelig at de skal tømme HELE  beholdningen av nåværende modeller.

Hvis jeg skal begi meg ut på nok en spådom nå så vil ny Refresh utgave bli annonsert like før, eller rett etter fabrikken åpner igjen 11. januar. Og i det øyeblikket det skjer, vil demo modellene som fremdeles er inne dumpes ytterligere i pris.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Contango

Er rett og slett veldig nysgjerrig på grunnen til at de satte bilene på lager. I 16/17 solgte de alt de produserte, og litt til. Så helt ulogisk at de skulle ha biler liggende fra den perioden.

Motorwatt

Biler som Tesla har tatt i retur?

Lemon-cars (biler Tesla har måttet ta i retur på grunn av gjentatte feil)
Misligholdte lån
Demo-biler de ikke har fått solgt ved overgang til nye modeller
Flere gjetninger?
Tesla S75D - 09/2018

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

MuskElBil

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. desember 2020, klokken 10:13
Biler som Tesla har tatt i retur?

Lemon-cars (biler Tesla har måttet ta i retur på grunn av gjentatte feil)
Misligholdte lån
Demo-biler de ikke har fått solgt ved overgang til nye modeller
Flere gjetninger?

Pga lav kilometerstand, har Tesla i nøden brukt de som delebiler for å reparere kundebiler ?
Og pga høyrt press på SC'ene har de ikke hatt kapasitet til å skru de sammen igjen før nå i senere tid.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Contango

God ide å se på reg data. Jeg så på en sort 2016 S75 med 1100km. Registrert første gang i sept 2020 (ikke EU kontroll før i 2024!) med EB skilter. Delebiler er beste plausible forklaring så langt. Ser det eksvs er herlig miks av seter i bilene. Eller kanskje de parkerte noen biler i et lager og bare glemte de noen år...

Contango

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. desember 2020, klokken 10:22
Tok ut data på en av bilene.
EB skilter på en bil registrert første gang i 2014?

Ellemelle

De solgte også flere hundre biler til Avis for noen år siden, kanskje de måtte ta tilbake noen ubrukte fra de etter at lånebilavtalen med Avis nylig gikk ut?

MuskElBil

Sitat fra: Contango på onsdag 30. desember 2020, klokken 10:35
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. desember 2020, klokken 10:22
Tok ut data på en av bilene.
EB skilter på en bil registrert første gang i 2014?

Kan være mistet/stjelt i utgangspunktet, da får bilen nytt reg nr for å unngå misbruk av gammelt reg nr.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

1000kwh

7 seter X til 630000,- er jo fortsatt en brukbar deal, men meget skeptisk til 16/17 X. Man vil jo helst ha nyest mulig av Tesla.

z4rd

Ren spekulering som mye annet her, men kan det være snakk om at dette er biler fra andre land som ikke har blitt solgt, og at de er blitt flyttet til Norge fordi de forventer høyere sannsynlighet for salg her?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA