Lavere pris på Model S

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 14. oktober 2020, klokken 09:28

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 09:33
Bilene kommer og går på Tesla sidene. Forsvinner noen timer, kommer tilbake, justeres litt ned og opp i pris,  fjernes igjen,...

Det er nok styrt av algoritmer uten menneskelig innblanding.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Sitat fra: alagerqv på lørdag 02. januar 2021, klokken 09:34
Derfor er tjenesten Teslascout veldig fin, da ser du også historikken til priser og kjørelengde.
Har du sett på den i det siste? Tror de måtte slutte med det. Jeg får i hvert fall ikke opp dataene lenger.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

offpist

Ja jeg prøvde meg og fikk opp 0 stk Model S.. kun noen få X`r dukket opp når du velger Norge og "all" på resten.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

alagerqv

Må innrømme at jeg ikke har vært innom på en stund. Men ett triks er evt å bytte ut VIN i url'en om du vet VIN på bilen du følger.

Contango

#139
Sitat fra: alagerqv på lørdag 02. januar 2021, klokken 10:51
Må innrømme at jeg ikke har vært innom på en stund. Men ett triks er evt å bytte ut VIN i url'en om du vet VIN på bilen du følger.
Jeg er egentlig mest interessert i salgsmodellen deres og er nysgjerrig på hvordan de styrer prising for å få bilene solgt. Ideelt sett skulle jeg derfor likt å se de bilene som ble borte fra listingene deres og hvilken pris de hadde da. Var jeg i markedet for bil hadde jeg nok tenkt annerledes.
En ting jeg bla lurer på er om de ved å ha noen veldig rimelige utgaver også selger noen litt dyrere. Eksvs at noen ikke vil ha svart bil og er villige til å betale en ganske høy premie for å få nest billigste bil som har en spec de liker bedre.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Nikdev

Ser litt på de 75D'ene fra 2016, lurer på hvordan batteriet har det etter å ha vært ubrukt, har vel ikke så mye å si siden man har angrerett og garanti..
Hva tenker dere er riktig pris? Det er jo fem år gamle biler, så vil en pris rundt 400' være ok? (Redd de blir vel solgt før om man sammenligner med priser på finn )

Contango

Sitat fra: Nikdev på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:22
Ser litt på de 75D'ene fra 2016, lurer på hvordan batteriet har det etter å ha vært ubrukt, har vel ikke så mye å si siden man har angrerett og garanti..
Hva tenker dere er riktig pris? Det er jo fem år gamle biler, så vil en pris rundt 400' være ok? (Redd de blir vel solgt før om man sammenligner med priser på finn )
Tror du er for ambisiøs. Det gikk minst en 90 til ca 525. Jeg tror 75ene begynner å bevege seg i en kombinasjon av pris og at 90iene er solgt. Det er en del 75er å velge mellom. Hvis du har litt fleksibilitet så følger du 4-5 stk og ser når de begynner å forsvinne. Da vet du nivået du antaglig må forholde deg til. Pass på mht utstyrslisten! Eksvs luftfjæring er viktig om du ikke  skal skrape nedpå altfor ofte.
Mht batteriet tror jeg ingen av oss kan svare deg. For at det skal være i god stand bør bilene ha vært lagret på 40-70% SOC. Vi vet jo ikke hva so har vært gjort, men Tesla vet i det minste selv hva som er riktig. Det er ikke alltid tilfellet hos andre forhandlere som ikke er kompetente på elbiler.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

daktari

En kamerat kjøpte en sen 17 90D premium+eap, strøken, for rett under 500k i høst privat. Det var ikke så mange kjøpere akkurat.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Contango

#143
Sitat fra: daktari på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:36
En kamerat kjøpte en sen 17 90D premium+eap, strøken, for rett under 500k i høst privat. Det var ikke så mange kjøpere akkurat.
Antall km? Det ligger en 2016 90D med 80km for 468 på Tesla sidene.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

daktari

Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:40
Sitat fra: daktari på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:36
En kamerat kjøpte en sen 17 90D premium+eap, strøken, for rett under 500k i høst privat. Det var ikke så mange kjøpere akkurat.
Antall km? Det ligger en 2016 90D med 80km for 468 på Tesla sidene.
50k
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Contango

Sitat fra: Nikdev på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:22
Ser litt på de 75D'ene fra 2016, lurer på hvordan batteriet har det etter å ha vært ubrukt, har vel ikke så mye å si siden man har angrerett og garanti..
Hva tenker dere er riktig pris? Det er jo fem år gamle biler, så vil en pris rundt 400' være ok? (Redd de blir vel solgt før om man sammenligner med priser på finn )
Det kunne vært interessant om du spurte Tesla om bakgrunnen for at disse bilene har så få km. Om de eksvs har vært delebiler, om de er i daglig bruk (ser ut som kilometrene endrer seg litt daglig), og om det er mulig å få vite hva enkeltbilene sier rekkevidden er på 100% (skal vel være rundt 380 km som ny). Så litt på Finn også. 400' for «Tesla 75D bilene» ville vært svært rimelig. Tror de er verdt mer enn det. Billigste med luftfjæring under 70K km på finn tror jeg er 430'.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

fonberg

Sitat fra: daktari på lørdag 02. januar 2021, klokken 12:44
Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:40
Sitat fra: daktari på lørdag 02. januar 2021, klokken 11:36
En kamerat kjøpte en sen 17 90D premium+eap, strøken, for rett under 500k i høst privat. Det var ikke så mange kjøpere akkurat.
Antall km? Det ligger en 2016 90D med 80km for 468 på Tesla sidene.
50k

Spørs om 16-modellen har facelift og evt. AP2, da. Verdt en del, det.
Hlres ut som kameraten din gjorde et veldig godt kjøp, daktari.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Contango

#147
2016 90D er facelift på Tesla sidene. Gikk en til i dag med 1307km på klokka til 527'. Var den siste «billige» med lav km og luftfjæring.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

fonberg

Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 22:38
2016 90D er facelift på Tesla sidene. Gikk en til i dag med 1307km på klokka til 527'. Var den siste «billige» med lav km og luftfjæring.

Facelift betyr ikke nødvendigvis AP2. Jeg hadde en 2016 med AP1 som lånebil i høst, og jeg må si AP2 har blitt mye bedre enn AP1.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Contango

Noen biler står det «Autopilot» på. Andre står det «Autopilot med bekvemmelighetsegenskaper». Andre igjen har bare «Fastvare for autopilot». Vet du forskjellen på de to første?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA