Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

We charge priser

Startet av Krokstein, torsdag 01. juni 2023, klokken 09:56

« forrige - neste »

Krokstein

Jeg håper det er en feil, men det virker som prisene på We Charge ladingen har gått helt av hengslene på abonnementer som tegnes nå https://www.volkswagen.no/no/tjenester/we-charge.html#plans

Ser at de nå har endret fra 12 til 3 måneders binding. Så det blir jo spesielt merkelig dersom disse høye prisene skal gjelde gjennom sommeren når strømprisen vanligvis har vært lav i markedet.

(Har heldigvis et aktivt abonnement selv så det påvirker ikke meg i første omgang, men på et eller annet tidspunkt går jo den aktive avtalen ut og hvis dette er en indikasjon på hvordan prisene vil se ut fremover.....)

ID.4 GTX

Roy Aasen

Det nok helt riktig som står listet. Nå har jeg riktignok selv billigabo til inn i septembe. Etter den tid så blir det vel å bytte tilbake til diesel eller bensin bil. Vi kjører då mye og det meste utaskjærs så det gir seg selv.

Det var artig så lenge det varte🙂.

Tesla kommer nok til å få adskillig mer kunder når dette blir mer kjent🙃

Orbit

Det er nok ingen feil (og prisoversikten er flyttet hit).

Sitat fra: Orbit på lørdag 27. mai 2023, klokken 14:48I Tyskland setter alle de store operatørene (Ionity, Elli [dvs VW-gruppen] og Digital Charging Solutions (dvs BMW, Hyundai, Mercedes, Kia etc]) alle opp ladeprisene fra 1. juni. Prisene går typisk opp fra ~0,30 €/kWh til 0,50-0,60 €/kWh for lading hos Ionity. Tegnes 12-månedersavtale nå i mai, så beholdes gammel pris ut avtaleperioden.

Det er mulig den samme økningen også kommer for norske kunder. Dersom en sitter på gjerdet med å tegne en ladeavtale for sommerferien, kan det hende det er gunstig å slå til før 31/5. Men ingen garanti fra min side....
(Jeg ser at DCS via BMW ennå har gamle priser)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Krokstein

Prisene på disse avtalene er sikkert satt i Euro så når krona er så svak blir det vel ekstra ille hos oss. Ganske absurd i et miljøperspektiv om man kan regne seg frem til at det blir betydelig rimeligere å kjøre med den gamle volvo dieselbilen på langtur.
ID.4 GTX

igniztion

Sitat fra: Krokstein på torsdag 01. juni 2023, klokken 12:13Prisene på disse avtalene er sikkert satt i Euro så når krona er så svak blir det vel ekstra ille hos oss. Ganske absurd i et miljøperspektiv om man kan regne seg frem til at det blir betydelig rimeligere å kjøre med den gamle volvo dieselbilen på langtur.

Prisene i EU er faktisk enda værre om man regner om til norske.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

RJK

Ionity gjeninnfører Ionity Passport. 129,- per måned, og 2,17 NOK i rabatt i forhold til drop-in-prisen 8,40 som da blir 6,23. Men så skal de visstnok starte med dynamiske priser...

Men, ja. Det blir nok billigere med Tesla SuC, selv uten ab.

Priser sjekket mot SuC Vestby.

5,45/395 m ab. peak hours
4,80/3,55 m ab off peak hours

Ab. til 129,- per måned, oppsigelig inntil 24 t før det fornyes automatisk.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA