Feil og mangler

Startet av hELgenen, mandag 10. august 2020, klokken 18:12

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 14:38
Sitat fra: turfsurf på fredag 18. september 2020, klokken 13:17
Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 12:13
Her er det som står i polestar dokumenter.
Åpenbart feil.
Nei, hva da? Den kal vel lade med 16A trefas. 48A er kanskje feil?

Åpenbart feil fordi - jeg ikke oppnår 11 kW på 230v.
Åpenbart feil også fordi maksimal effekt på 230v 3 fase 16A er 6.4 kw. Jeg har 32 A tilgjengelig, men får ikke mer enn 7 kw.
230volt*kvadratrota av 3*16 ampere = 6400 watt.

Tabellen er for 400V 3-fase. Om det står der eller ikke vet jeg ikke, da du kuttet ut den delen når du tok screenshot.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Scubamares

Sitat fra: jkirkebo på fredag 18. september 2020, klokken 15:44
Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 14:38
Sitat fra: turfsurf på fredag 18. september 2020, klokken 13:17
Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 12:13
Her er det som står i polestar dokumenter.
Åpenbart feil.
Nei, hva da? Den kal vel lade med 16A trefas. 48A er kanskje feil?

Åpenbart feil fordi - jeg ikke oppnår 11 kW på 230v.
Åpenbart feil også fordi maksimal effekt på 230v 3 fase 16A er 6.4 kw. Jeg har 32 A tilgjengelig, men får ikke mer enn 7 kw.
230volt*kvadratrota av 3*16 ampere = 6400 watt.

Tabellen er for 400V 3-fase. Om det står der eller ikke vet jeg ikke, da du kuttet ut den delen når du tok screenshot.

turfsurf

#212
Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 14:38

Åpenbart feil fordi - jeg ikke oppnår 11 kW på 230v.
Åpenbart feil også fordi maksimal effekt på 230v 3 fase 16A er 6.4 kw. Jeg har 32 A tilgjengelig, men får ikke mer enn 7 kw.
230volt*kvadratrota av 3*16 ampere = 6400 watt.
Uhm, det er vel ikke det som står i tabellen. Og PS2 lader vel fint med 11kW på trefas TN. Den lader da på 230V*11A*3. Ganske åpenbart at det er TN nett det refereres til.

7kW med 32A enfas høres og rett ut.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Scubamares

Sitat fra: turfsurf på fredag 18. september 2020, klokken 16:38
Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 14:38

Åpenbart feil fordi - jeg ikke oppnår 11 kW på 230v.
Åpenbart feil også fordi maksimal effekt på 230v 3 fase 16A er 6.4 kw. Jeg har 32 A tilgjengelig, men får ikke mer enn 7 kw.
230volt*kvadratrota av 3*16 ampere = 6400 watt.
Uhm, det er vel ikke det som står i tabellen. Og PS2 lader vel fint med 11kW på trefas TN. Den lader da på 230V*11A*3. Ganske åpenbart at det er TN nett det refereres til.

7kW med 32A enfas høres og rett ut.

Jeg lurer på hvordan det er åpenbart at det er TN nett det refereres til i tabellen.
TN nett er IKKE 230v. Det er 400v.
Om du ser i tabellen, er det 230 og 240v det snakkes om, det står ingenting om at de plutselig refererer til 400v anlegg.

Jeg får ikke 7 kw med 1 fase. Jeg får maks 10A ut av en 32A kurs.

For øvrig så har jeg ikke sett denne tabellen selv før idag, da jeg tidligere har stolt på det de som skal ha peiling på dette har fortalt, og at de har sett dokumentasjon på det.
Se screenshot.

hELgenen


turfsurf

Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 18:11

Jeg lurer på hvordan det er åpenbart at det er TN nett det refereres til i tabellen.
TN nett er IKKE 230v. Det er 400v.
Om du ser i tabellen, er det 230 og 240v det snakkes om, det står ingenting om at de plutselig refererer til 400v anlegg.

Fordi at for å få 11kW med 16A må det være TN. 16A på IT gir lavere effekt. Og alle elbiler som støtter trefas TN nett for lading lader med 230V mellom faselederne og N. TN har fasespenning på 400V og 230V mellom faseleder og N.

Polestar var helt korrekt, det var spørsmålet ditt som ikke var spesifikt nok.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Scubamares

Hadde en 32A industrikontakt.
Nå har jeg easee lader.
Den gir følgende lading på maks:

hELgenen

Du får nå ca 7 kW. Snodig visning du har der forresten..Min Easee viser effekt også. Bytt visning..

Scubamares

Sitat fra: turfsurf på fredag 18. september 2020, klokken 18:30
Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 18:11

Jeg lurer på hvordan det er åpenbart at det er TN nett det refereres til i tabellen.
TN nett er IKKE 230v. Det er 400v.
Om du ser i tabellen, er det 230 og 240v det snakkes om, det står ingenting om at de plutselig refererer til 400v anlegg.

Fordi at for å få 11kW med 16A må det være TN. 16A på IT gir lavere effekt. Og alle elbiler som støtter trefas TN nett for lading lader med 230V mellom faselederne og N. TN har fasespenning på 400V og 230V mellom faseleder og N.

Polestar var helt korrekt, det var spørsmålet ditt som ikke var spesifikt nok.

Dette er noe av det dummeste jeg har lest.
Polestar svarer helt korrekt når jeg spør om den støtter 11 kW på 230v 3 fase, og de bekrefter det fordi det er 230v mellom fase og nøytral på et TN nett?
Mistenker nesten deg for å være den som har sagt dette, for å forsvare seg. For dette er for dumt.
Jeg vet at du må ha 27A på 230v 3 fase for å få 11 kW.
Men spørsmplet var om den støttet 11 kW på 3 fase 230v 32A kurs.... Da er spørsmålet mitt helt presis, og ikke til å misforstå for de som skal ha peiling på det.

Dessuten så du kanskje ikke svaret fra svensk polestar?
Skal være 380 mellom 2 faser.
Legger det ved igjen.

Scubamares

Sitat fra: hELgenen på fredag 18. september 2020, klokken 18:38
Du får nå ca 7 kW. Snodig visning du har der forresten..Min Easee viser effekt også. Bytt visning..

Ja, men har 32A tilgjengelig i boksen, og det var det jeg spurte de om før jeg installerte easee boksen, om jeg ville få 11 kW. Noe de bekreftet.
Derfor byttet jeg fra 32A enfase industrikontakt til denne boksen. Den fikk jeg kun 2.4kw på, siden polestar tydeligvis begrenser all lading utenom boks til 10A uavhengig av hva man har tilgjengelig.

Du får se denne visningen om du trykker på effekten. Da bytter du visning.

Oddaa

Sitat fra: Killa på fredag 18. september 2020, klokken 14:06
Det var jo noen trøstens ord i en sådan stund - takk for det :-)
Kan vi da våge å håpe at Polestar egentlig ikke er et så dårlig produkt som man nå kan få inntrykk av -  bare de får fikset disse kjente bugsene..? Er det egentlig Volvo-kvalitet på den...?
For å trøste litt til så gikk jeg fra svenskbygd XC90 til 'kinesisk' XC60. Merker overhodet ingen forskjell på verken opplevd eller faktisk kvalitet (ut over at XC60 er en 'enklere' bil). Og Polestar bygges vel side om side med Volvo i Kina.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Thule

Jeg er visstnok den første som har klaget på at lakken på bilen min ser slik ut, på tross av at dette ser ut til å være tilfelle med flere biler (alle biler sjekket til nå, som har vært midnight og thunder). Rart at det heller ikke er tema på forum eller Facebook.. Ble tidligere antydet at jeg var flisespikker her, men dette ser jo ikke greit ut. Hva tenker dere?

hELgenen

Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 18:41
Sitat fra: hELgenen på fredag 18. september 2020, klokken 18:38
Du får nå ca 7 kW. Snodig visning du har der forresten..Min Easee viser effekt også. Bytt visning..

Ja, men har 32A tilgjengelig i boksen, og det var det jeg spurte de om før jeg installerte easee boksen, om jeg ville få 11 kW. Noe de bekreftet.
Derfor byttet jeg fra 32A enfase industrikontakt til denne boksen. Den fikk jeg kun 2.4kw på, siden polestar tydeligvis begrenser all lading utenom boks til 10A uavhengig av hva man har tilgjengelig.

Du får se denne visningen om du trykker på effekten. Da bytter du visning.

Ja jeg vet at når man trykker på effekt får man A. Men hvor mye effekt drar bilen nå?

Scubamares

Sitat fra: hELgenen på fredag 18. september 2020, klokken 19:12
Sitat fra: Scubamares på fredag 18. september 2020, klokken 18:41
Sitat fra: hELgenen på fredag 18. september 2020, klokken 18:38
Du får nå ca 7 kW. Snodig visning du har der forresten..Min Easee viser effekt også. Bytt visning..

Ja, men har 32A tilgjengelig i boksen, og det var det jeg spurte de om før jeg installerte easee boksen, om jeg ville få 11 kW. Noe de bekreftet.
Derfor byttet jeg fra 32A enfase industrikontakt til denne boksen. Den fikk jeg kun 2.4kw på, siden polestar tydeligvis begrenser all lading utenom boks til 10A uavhengig av hva man har tilgjengelig.

Du får se denne visningen om du trykker på effekten. Da bytter du visning.

Ja jeg vet at når man trykker på effekt får man A. Men hvor mye effekt drar bilen nå?

Altså, jeg har ikke bilen lengre.
Den havarerte og står på verksted.
Jeg har levert inn angrerett skjema, og håper jeg får tilbake pengene mine og slipper å se den igjen.

Men på det tidspunktet ladet den med 7.1kw.

knutmy

Sitat fra: Thule på fredag 18. september 2020, klokken 19:04
Jeg er visstnok den første som har klaget på at lakken på bilen min ser slik ut, på tross av at dette ser ut til å være tilfelle med flere biler (alle biler sjekket til nå, som har vært midnight og thunder). Rart at det heller ikke er tema på forum eller Facebook.. Ble tidligere antydet at jeg var flisespikker her, men dette ser jo ikke greit ut. Hva tenker dere?

Det der er ikke innafor. Jobbet med PPG lakk for en mannsalder siden, hadde det blitt levert ut hadde man fått det i retur. Tror jeg pent utsetter et eventuelt kjøp. Synd, bilen når den funker er nydelig, men før de får fikset produksjonen er det ikke aktuelt. Tror det blir en rein bybil med en e208 i steden.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA