Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkeringslys-indikatoren alltid på og andre irritasjoner

Startet av Polestar-eier, søndag 06. desember 2020, klokken 11:20

« forrige - neste »

Polestar-eier

Kan hende noen av dere brukere har tips. Polestar support er ikke alltid like villige til å svare.

1) Parkeringslys-indikator alltid på

Indikatoren for parkeringslys er alltid på, https://support.polestar.com/no/polestar-2/2021/article/Parkeringslys/
Kun når lysbryteren står på 0 er den av. Ifølge Polestar support er dette normalt. Det finnes ikke noen måte å få fjernet det? Slik har det ikke vært på de andre bilene jeg har eid. Ikke et stort problem, men jeg forstår ikke hva slags verdi indikatoren har.

2) Få vindusvisker i serviceposisjon

Finnes det en lettvint måte å få vindusviskerne i serviceposisjon uten å gå veien via skjermen og menyen? På min Volvo kan jeg holde inn vindusviskerbryteren et sekund etter at bilen slås av, så vippes de opp. Dette fungerer ikke på Polestar. Er det noen andre triks?

3) Autoavspilling av media

Går det an å få media til å fortsette der den slapp da du gikk ut av bilen, når du setter deg inn igjen? La oss si jeg hører på en podcast, og forlater bilen. Når jeg skal kjøre igjen ønsker jeg at den skal fortsatte der den slapp av seg selv, uten å måtte gå inn på skjermen.

4) Varsel uten tekst

Hver gang bilen våkner, står det et tomt varsel i førerdisplayet. Det forsvinner av seg selv etter en stund, eller man kan trykke "OK" så forsvinner det. Dette varselet kunne jeg fint ha klart meg uten. Noen som har greid å deaktivere det?

5) Knitrelyd ved rattstammen

Ved en spesiell hastighet kommer det en knitrelyd fra området rundt rattet. Hos meg til venstre for rattstammen. Høres ut som plast som knitrer, eller tørket klisterlim som gnisser.

RJK

Angående nr. 1, så fungerer det vel tilsvarende som på min Kona, at den rett og slett indikerer at kjørelysene er tent, når det ikke er i parkeringslys-modus.


Da vet du at det skal være lys på bilen, og du ikke tror du er "mørk". Altså er det tent når bilen står i auto.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Oddaa

Jeg mener at det er akkurat sånn det fungerer mht punkt 1 på Volvo også.

(Da med erfaring fra SPA XC90 og XC60. )


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

gekko300

#3
1) Sånn er det på alle biler jeg har hatt de siste 15 årene
2) Kjenner ingen annen løsning
3) Trykk på Play-knappen foran girvelgeren
4) Har ikke slikt problem. Har du oppdatert software hos forhandler?

Polestar-eier

Jeg oppdaterte listen med:

5) Knitrelyd ved rattstammen

Er det noen som har hatt suksess med å få fikset dette? Det er angivelig mulig å få teipet noe bak dashen.

Ellers har Polestar svart på:

2) Mange eiere klager; det kan komme software-snarvei i fremtiden.

4) Polestar er klar over den rare meldingen. Det er arv fra Volvo. Den skal angivelig fjernes i neste software-oppdatering. Det lille hvite ikonet er også arv fra Volvo (personlig kan jeg ikke begripe nytteverdien av det).

mroek

#5
Sitat fra: Polestar-eier på onsdag 03. februar 2021, klokken 08:38
5) Knitrelyd ved rattstammen

Er det noen som har hatt suksess med å få fikset dette? Det er angivelig mulig å få teipet noe bak dashen.

Jeg fikset dette på min bil, og det har vært 100% velllykket. Det jeg gjorde var å kjøpe et ark dempepapp hos Biltema, som er en selvklebende, gummiaktig matte (men ikke så tykk). Jeg demonterte dekselet over rattet (det er litt klønete, og man må være forsiktig for å ikke lage merker), og klistret en passe stor bit (ca 5x10 cm, mener jeg å huske) av denne dempepappen på undersiden (innvendig) av dekselet.

Etter det forsvant den irriterende klirrelyden permanent.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA