Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av ID.3

Startet av daktari, torsdag 23. juli 2020, klokken 12:51

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: SteffenM2 på tirsdag 15. september 2020, klokken 15:55
Hei.

Nytt medlem her, og snart forhåpentligvis fornøyd eier av ID.3.
Har bestilt en MAX med absolutt alt Møller hadde og by på, til og med 20" vinterhjul. Ble ingen billig fornøyelse, så håper bilen står til forventningene.

Fikk derimot på øret av en kollega at han hadde lest hurtiglading ikke fungerte på disse bilene ved levering i Norge. Kan noen her bekrefte dette? Har forsøkt og lese gjennom en del her, men finner ikke noe som bekrefter hans påstand.

Takk for svar!

Mulig han har blandet litt. Det er AR i HUDen som ikke vil fungere ved levering, altså piler på frontruten som viser f.eks. sving til venstre under navigering. Siden du har bestilt med alt så har du vel det og. Jeg mener at den måtte inn til Møller for oppdatering når det er klart, tror ikke de kunne ta den over luften. Blir sikkert en knall bil ved levering uansett!
'21 3LR

SteffenM2

Takk for svar, folkens. Han påstår i sin E-Tron at han ikke er misunnelig, og jeg vil vel si meg forholdsvis enig. Men fin rekkevidde på ID.3 kontra 50 E-Tron da. :)

Syntes det virket snodig, har jo sett en del av testene nevnt her, og ingen hadde sagt noe om dette. Kan være at han blandet litt, og mente AR'n ja. Blir spennende dette uansett. Siste nytt er levering neste uke :)

batterimannen

Tysk bilpresse vender tommelen ned:
Feller knusende dom over VWs nye elbil ID.3
– Har et betydelig forbedringsbehov, mener tyske bileksperter etter de første testkjøringene av Volkswagen ID.3.

https://motor.no/auto-motor-und-sport-elbil-handelsblatt/feller-knusende-dom-over-vws-nye-elbil-id3/180666
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

amstray

Men er ikke dette den testen som ble gjort på en ikke ferdig utviklet konseptbil? I så fall har den relativt liten verdi.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

Stikkkontakt

Sitat fra: amstray på lørdag 19. september 2020, klokken 12:07
Men er ikke dette den testen som ble gjort på en ikke ferdig utviklet konseptbil? I så fall har den relativt liten verdi.

Det stemmer.

Desti

New Volkswagen ID.3 Pro 2020 Test Drive POV Review | VW did a Great Job with ID3  :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=wPaGH9R65dQ

Stikkkontakt

Det blir spennende å se hvordan Pro S klarer seg i denne testen. 30% lengre rekkevidde og 25% hurtigere lading bør hjelpe en del.

ToWalkOrDrive

#52
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp
Tesla Model Y                         2021-

Strøm Tycoon

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 08:46
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp

Spørsmålet er om ikke dette er en klassisk "edge case". Hvor ofte ser dere biler i Golf-klassen på langtur med voksne folk i baksetet? Ytterst sjelden vil jeg si.

Komle

Jøss, dette ser helt merkelig ut. Samboern er 186-187 høy og hadde god klaring på hodet i baksetet. Første bilen vi har prøvd hvor han ikke stanger i taket. Men proposjonalt sett har han kanskje lengre bein og kortere rygg enn fyren på de bildene der.

Gnist

#55
Panoramataket stjeler som vanlig høyde.

ToWalkOrDrive

#56
Sitat fra: model3citizen på mandag 21. september 2020, klokken 09:11
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 08:46
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp

Spørsmålet er om ikke dette er en klassisk "edge case". Hvor ofte ser dere biler i Golf-klassen på langtur med voksne folk i baksetet? Ytterst sjelden vil jeg si.

Må innrømme at jeg måtte google "edge case"... Det med elbiler er vel ofte sånn at folk kjøper de med tanke på å bruke de som bil nr 2, men når de teller opp når året er omme så blir det meste av kjøring utført med elbilen...dette vil nok spesielt gjelde ID3 hvor rekkevidden tar deg opp til hytten som er 20 mil borte for noen få kroner, og med lite støy og bra stereoanlegg....og da skal gjerne ungene som er blitt både 1,80 og 1,90 være med, for å ta et eksempel....eller søndagsmiddag til besteforeldre... Føler ikke det er så veldig "edge case" ut fra definisjonen jeg ser på Google...men dersom en er 184, kort rygg og slank, så vil du nok kunne komme noen centimeter lenger ned...men i tilfellet på biltesteren var det jo ikke akkurat sånn at han bare touchet taket, som kan være sykt irriterende, siden du da føler det er et dyr som kravler oppå skallen, men her var det jo mye mer berøring.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Komle på mandag 21. september 2020, klokken 12:28
Jøss, dette ser helt merkelig ut. Samboern er 186-187 høy og hadde god klaring på hodet i baksetet. Første bilen vi har prøvd hvor han ikke stanger i taket. Men proposjonalt sett har han kanskje lengre bein og kortere rygg enn fyren på de bildene der.

Er jo et bra tegn at han fikk plass. Ser at andre biltestere og nevner at det ikke er verdens beste plass, men en må nok bare tenke på hvem som sannsynligvis skal sitte i baksetet...og om det er godt nok...

https://www.whatcar.com/volkswagen/id3/hatchback/review/n21832/space-practicality
Tesla Model Y                         2021-

pst

Sitat fra: batterimannen på onsdag 16. september 2020, klokken 23:01
Tysk bilpresse vender tommelen ned:
Feller knusende dom over VWs nye elbil ID.3
– Har et betydelig forbedringsbehov, mener tyske bileksperter etter de første testkjøringene av Volkswagen ID.3.

https://motor.no/auto-motor-und-sport-elbil-handelsblatt/feller-knusende-dom-over-vws-nye-elbil-id3/180666
Clickbait eller Fake News ?  :o
AMS-test er av førserie-bil og AutoBild gir ID.3 karakteren 2+ mest pga høy pris i Tyskland...   :-[
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Strøm Tycoon

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 15:37
Sitat fra: model3citizen på mandag 21. september 2020, klokken 09:11
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 21. september 2020, klokken 08:46
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp

Spørsmålet er om ikke dette er en klassisk "edge case". Hvor ofte ser dere biler i Golf-klassen på langtur med voksne folk i baksetet? Ytterst sjelden vil jeg si.

Må innrømme at jeg måtte google "edge case"... Det med elbiler er vel ofte sånn at folk kjøper de med tanke på å bruke de som bil nr 2, men når de teller opp når året er omme så blir det meste av kjøring utført med elbilen...dette vil nok spesielt gjelde ID3 hvor rekkevidden tar deg opp til hytten som er 20 mil borte for noen få kroner, og med lite støy og bra stereoanlegg....og da skal gjerne ungene som er blitt både 1,80 og 1,90 være med, for å ta et eksempel....eller søndagsmiddag til besteforeldre... Føler ikke det er så veldig "edge case" ut fra definisjonen jeg ser på Google...men dersom en er 184, kort rygg og slank, så vil du nok kunne komme noen centimeter lenger ned...men i tilfellet på biltesteren var det jo ikke akkurat sånn at han bare touchet taket, som kan være sykt irriterende, siden du da føler det er et dyr som kravler oppå skallen, men her var det jo mye mer berøring.

Alt dette har Volkswagen tenkt på: ID. 4.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA