Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av ID.3

Startet av daktari, torsdag 23. juli 2020, klokken 12:51

« forrige - neste »

daktari

Første testen jeg har lest av en produksjonsmodell. God omtale; romslig, gode kjøreegenskaper, komfortabel og stille, vanskelig å forstå betjeningen. Tyskerne er jo gjerne ganske patriotiske overfor egne merker.
https://www.autozeitung.de/neuer-vw-id-195618.html
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Desti

#1
VW ID.3 FULL REVIEW driving the new Volkswagen EV ID 3 - Autogefühl  :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=XZxAeMBtoSg


VW ID.3 Das perfekte E-Auto? Erster Fahrbericht mit Rundgang und Interview eines Profi-Auto-Testers  :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=fHlRjjOFu-0


VW ID.3 - GROSS ANGEKÜNDIGT aber auch GROSS ABGELIEFERT?  :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=WFECn17LJMQ

Verius

Autegefuhl testen bekreftet vel mistanken jeg hadde om bilen.
Bra kjøreegenskaper og velbygd for det meste, men med infotainment, software og brukervennlighet som ligger langt bak Tesla.

Nå blir vel bare software i bilene mer og mer viktig fremover så merkelig at VW klarer å gå på denne blemma med en såpass viktig bil.

turfsurf

Sitat fra: Verius på søndag 26. juli 2020, klokken 08:57

Nå blir vel bare software i bilene mer og mer viktig fremover så merkelig at VW klarer å gå på denne blemma med en såpass viktig bil.
Tja, er vel ikke bare VW som sliter med dette. Fra det jeg har sett så er det vel bare Tesla og Google Auto (Polestar, Volvo) som ser ut til å ha kontroll på dette.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: turfsurf på søndag 26. juli 2020, klokken 10:58
Sitat fra: Verius på søndag 26. juli 2020, klokken 08:57

Nå blir vel bare software i bilene mer og mer viktig fremover så merkelig at VW klarer å gå på denne blemma med en såpass viktig bil.
Tja, er vel ikke bare VW som sliter med dette. Fra det jeg har sett så er det vel bare Tesla og Google Auto (Polestar, Volvo) som ser ut til å ha kontroll på dette.
Vi får ikke glemme at Tesla har sin dose bugs de også, og mange funksjoner som betegnes "beta" fortsatt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jman76

Må innrømme at jeg liker designen mer og mer. Virker som at bilen er god å kjøre og er rimelig effektiv.

Litt rufsete start, men jeg tror dette blir en salgssuksess når bilene kommer ut til forhandlerne.

Blir spennende å se hvilke ladehastigheter den klarer å oppnå på lynlading.

Strøm Tycoon

Sitat fra: jman76 på mandag 27. juli 2020, klokken 14:11
Må innrømme at jeg liker designen mer og mer. Virker som at bilen er god å kjøre og er rimelig effektiv.

Litt rufsete start, men jeg tror dette blir en salgssuksess når bilene kommer ut til forhandlerne.

Blir spennende å se hvilke ladehastigheter den klarer å oppnå på lynlading.

Ladehastighet ser du her:
https://www.youtube.com/watch?v=Z2suLHRabaY

Starter ved 12:23

12% 100kW
26% 100kW
36% 93kW
58% 66kW
80% 50kW
83% 48kW

Slett ikke galt, særlig at den klarer å holde seg oppe på 50-tallet ved 80%.

jman76

Fin ladekurve, er vel et lite hakk raskere enn e-208 og e-2008?

gte-bjørn

Jeg registrerte også at han var skeptisk til "slidere" for volum og temperatur. Men hen nevnte ikke en ting om jeg synes er et must å kunne justere under kjøring: zoom-nivå på kartet. Jeg var helt avhengig av det idag på tur fra Ålesund til Åndalsnes med innlagt avstikker til øyer utenfor Ålesund og alternativt rutevalg, og tilslutt navigering inn til hotellet. På min Golf kan jeg gjøre dette med en vrider til høyre for skjermen, veldig enkelt uten å ta bort oppmerksomhet fra kjøringen. Håper ikke dette kun kan gjøres med to fingre på touch-skjermen (som også er mulig i dag).  ::)

tornaldo

Plenty av sort høyglans, slidere og andre lite praktiske løsninger på infortainment. Det lover ikke godt.  :-1:

VW og Skoda har nesten hatt identiske løsninger på dette tidligere. Se på løsningen til nye 2021 Skoda Octavia (og trolig også Enyaq), virker å være mye bedre. God mix.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jman76

#11
Motor har prøvekjørt.

https://motor.no/elbil-id3-nyheter/sorry-alle-andre-dette-blir-en-suksess/176237?fbclid=IwAR1nN74_VHm8_eRDPwszuWjX-dZE79aP1_Lr4f2KoRjtxQmzPHRVuozhAIU

Klart det blir en suksess. Tiden da folk kjøper ny elbil før den er ute hos forhandleren er nok mer eller mindre over.

Magnus Hansen

Stillegående er supert! Mangel på takstativ ikke like supert...

jman76

#13
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 05. august 2020, klokken 13:54
Stillegående er supert! Mangel på takstativ ikke like supert...

Enig at det ikke er supert, men luke for ski vil nok kunne funke for veldig mange. Men de bør nok få dette på plass for de rimelige modellene til Norge, ikke kun 1st, Plus og Max.

Tviler på at resten av Europa er like opptatt av akkurat dette.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA