Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av ID.3

Startet av daktari, torsdag 23. juli 2020, klokken 12:51

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: Gnist på torsdag 06. august 2020, klokken 12:09
Motor hopper glatt over å gi noen vurdering av prisen. Det er manglende samsvar mellom pris og produkt som er det største hinderet for suksess for ID.3.

Oi, det var skråsikkert. Time will show. Jeg tror du tar skammelig feil. Når veldig middels elbiler som e-Golf og Leaf allerede topper salgsstatistikken, fremstår dette som et knallkjøp. Man må heller ikke glemme historien med Boble, Golf osv. Hvor banalt det enn høres ut.

Hvis ID.3 er så stillegående som det sies, synes jeg det alene verdt det man eventuelt betaler mer enn for tilsvarende spec. hos andre. AR og bruk av belysning virker lovende, og er ganske unikt. Bilen virker i det hele tatt intelligent uten å love for mye.

Jeg synes den fremstår moderne i all sin enkelhet. Her er kjøringen og det praktiske i fokus, og eksteriøret er perfekt balanserert. Tøff, likevel myk, kjønnsnøytral uten å være kjønnsløs, gamle tradisjoner blandet med fremtidsvisjoner. I tillegg forventer jeg at ting som dører, vinduer, lys og viskere fungerer perfekt.

Et bilkjøp er ikke bare et regnestykke, det handler vel så mye om følelser. Noe dette forumet er et godt eksempel på. :) ID.3 er ikke en 10'er, for slike biler finnes ikke. Grunnen til at den blir en bestselger er at den scorer 8 på alt. Ikke hos alle, selvfølgelig. Det er sikkert noen som brekker seg når de ser den, som får latterkrampe av skjermen og brukergrensesnitt og får vondt i øynene av pianolakken. Men hos folk flest.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

telcontar

https://www.tv2.no/broom/11635031/

Greit test, både positive og negativ ting tatt opp. venter på den med minste batteri, trenger ikke mer rekkevidde, bare håper prisen blir under 300k.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jman76

Sitat fra: telcontar på onsdag 09. september 2020, klokken 11:29
https://www.tv2.no/broom/11635031/

Greit test, både positive og negativ ting tatt opp. venter på den med minste batteri, trenger ikke mer rekkevidde, bare håper prisen blir under 300k.

Enig. Vil vurdere versjon med minste batteri til 299.900 fiks ferdig. Men da må de få inn skiluke og sørge for rask lading også på denne versjonen. Usikker på om det kommer.

OhmPaPa

https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/

På tysk, men oversatte innledningen:

VW ID.3 med problemer i den første testen
Kjører bra, roter med byggekvalitet og elektronikk

Fra og med Golf IV (1997) setter VW kvalitetsstandarder. ID.3 klarte ikke å bygge videre på denne tradisjonen i testen av auto motor und sport. Det er et stort behov for forbedring innen byggekvalitet og elektronikk.

Adrian Mills

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 09. september 2020, klokken 14:54
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/

På tysk, men oversatte innledningen:

VW ID.3 med problemer i den første testen
Kjører bra, roter med byggekvalitet og elektronikk

Fra og med Golf IV (1997) setter VW kvalitetsstandarder. ID.3 klarte ikke å bygge videre på denne tradisjonen i testen av auto motor und sport. Det er et stort behov for forbedring innen byggekvalitet og elektronikk.

Republished old review based off of an old pre production test car written by a PR guy (https://www.linkedin.com/in/axel-m%C3%B6rer-funk-608520ab/?originalSubdomain=en and http://www.spress-medien.de/ ). One wonders why this was published again now so close to the official delivery date when reviews of more recent builds have been mostly positive.

I would recommend to ignore this one and go elsewhere for information - even the less positive recent reviews are better than this click bait as at least they are reviewing more recent builds.

Stikkkontakt

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 09. september 2020, klokken 14:54
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/

På tysk, men oversatte innledningen:

VW ID.3 med problemer i den første testen
Kjører bra, roter med byggekvalitet og elektronikk

Jeg kan oversette en annen del av testen:
"seriennahe Testwagen" Det betyr "produksjonsnær testbil" Det vi kaller førproduksjonsbil eller prototype.

OlaM

DN: https://www.dn.no/magasinet/motor/biltest/volkswagen/elbil/biltest-av-volkswagen-id-3-vil-stjele-elbil-kunder-i-fleng/2-1-870935

Videoen er ca halvparten at Embret starter om bilen pga feilmeldinger, i teksten blander han prediktiv regen og adaptiv cruise og han mener t.o.m. at svart pianolakk er premium: "...til tross for en porsjon pianolakk på dørhåndtak og i midtkonsollen, sitter jeg med et helhetsinntrykk av et billig interiør..." Begynner Embret å bli gammel eller?  :laugh:
'21 3LR

elektro

#38
Sitat fra: Adrian Mills på torsdag 10. september 2020, klokken 09:00
Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 09. september 2020, klokken 14:54
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/

På tysk, men oversatte innledningen:

VW ID.3 med problemer i den første testen
Kjører bra, roter med byggekvalitet og elektronikk

Fra og med Golf IV (1997) setter VW kvalitetsstandarder. ID.3 klarte ikke å bygge videre på denne tradisjonen i testen av auto motor und sport. Det er et stort behov for forbedring innen byggekvalitet og elektronikk.

Republished old review based off of an old pre production test car written by a PR guy (https://www.linkedin.com/in/axel-m%C3%B6rer-funk-608520ab/?originalSubdomain=en and http://www.spress-medien.de/ ). One wonders why this was published again now so close to the official delivery date when reviews of more recent builds have been mostly positive.

I would recommend to ignore this one and go elsewhere for information - even the less positive recent reviews are better than this click bait as at least they are reviewing more recent builds.

Hehe.. Cleantechnica og andre har mesket seg med denne testen i det siste. Vi får vel vente og se på salgstallene i Europa.

Dette er folkevogn, ikke premium bil. Man kan si mye om interiør og infotainment, men jeg prøvekjørt en del biler i det siste, og ID.3 er langt fremme også der. Ikke aller fremst, men vel så viktig er at bilen ser bra ut, er praktisk, relativt romslig, kjører knallbra og har veldig god komfort. I tillegg har den god rekkevidde og ladehastighet, gode lys og assistentsystemer og et bra merkenavn med lavt verditap. En vinner.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Sitat fra: OlaM på fredag 11. september 2020, klokken 11:11
DN: https://www.dn.no/magasinet/motor/biltest/volkswagen/elbil/biltest-av-volkswagen-id-3-vil-stjele-elbil-kunder-i-fleng/2-1-870935

Videoen er ca halvparten at Embret starter om bilen pga feilmeldinger, i teksten blander han prediktiv regen og adaptiv cruise og han mener t.o.m. at svart pianolakk er premium: "...til tross for en porsjon pianolakk på dørhåndtak og i midtkonsollen, sitter jeg med et helhetsinntrykk av et billig interiør..." Begynner Embret å bli gammel eller?  :laugh:
Problemet er vel at bilen leverer ganske ujevnt. Bl.a. er den prediktive regen sabla rar å bruke, som beskrevet bremser ikke den kunstige intelligensen når du vil den skal, og på den måten du vil. Kanskje kan det skrus av?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tiger123

Sitat fra: elektro på lørdag 12. september 2020, klokken 00:19
Sitat fra: Adrian Mills på torsdag 10. september 2020, klokken 09:00
Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 09. september 2020, klokken 14:54
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/

På tysk, men oversatte innledningen:

VW ID.3 med problemer i den første testen
Kjører bra, roter med byggekvalitet og elektronikk

Fra og med Golf IV (1997) setter VW kvalitetsstandarder. ID.3 klarte ikke å bygge videre på denne tradisjonen i testen av auto motor und sport. Det er et stort behov for forbedring innen byggekvalitet og elektronikk.

Republished old review based off of an old pre production test car written by a PR guy (https://www.linkedin.com/in/axel-m%C3%B6rer-funk-608520ab/?originalSubdomain=en and http://www.spress-medien.de/ ). One wonders why this was published again now so close to the official delivery date when reviews of more recent builds have been mostly positive.

I would recommend to ignore this one and go elsewhere for information - even the less positive recent reviews are better than this click bait as at least they are reviewing more recent builds.

Hehe.. Cleantechnica og andre har mesket seg med denne testen i det siste. Vi får vel vente og se på salgstallene i Europa.

Dette er folkevogn, ikke premium bil. Man kan si mye om interiør og infotainment, men jeg prøvekjørt en del biler i det siste, og ID.3 er langt fremme også der. Ikke aller fremst, men vel så viktig er at bilen ser bra ut, er praktisk, relativt romslig, kjører knallbra og har veldig god komfort. I tillegg har den god rekkevidde og ladehastighet, gode lys og assistentsystemer og et bra merkenavn med lavt verditap. En vinner.


elektro, dette er vel som med Audi e-tron, nok en innertier på første forsøk på å lage elbil!?! Ikke verst!

Stikkkontakt


SteffenM2

Hei.

Nytt medlem her, og snart forhåpentligvis fornøyd eier av ID.3.
Har bestilt en MAX med absolutt alt Møller hadde og by på, til og med 20" vinterhjul. Ble ingen billig fornøyelse, så håper bilen står til forventningene.

Fikk derimot på øret av en kollega at han hadde lest hurtiglading ikke fungerte på disse bilene ved levering i Norge. Kan noen her bekrefte dette? Har forsøkt og lese gjennom en del her, men finner ikke noe som bekrefter hans påstand.

Takk for svar!

Trond.m

Sitat fra: SteffenM2 på tirsdag 15. september 2020, klokken 15:55
Fikk derimot på øret av en kollega at han hadde lest hurtiglading ikke fungerte på disse bilene ved levering i Norge. Kan noen her bekrefte dette?
Ha,ha...at hurtiglading ikke fungerer må være en spøk. Tipper kollegaen din er litt misunnelig 😉.
De vil jo aldri levere ut biler med en alvorlig feil på hurtiglading.

Gnist

Sitat fra: SteffenM2 på tirsdag 15. september 2020, klokken 15:55
Fikk derimot på øret av en kollega at han hadde lest hurtiglading ikke fungerte på disse bilene ved levering i Norge. Kan noen her bekrefte dette?

VW har for en god stund siden vært på rundtur i Norge med ID.3 og testet hurtigladere mange steder. Det er slik jeg ser det utenkelig at ikke hurtiglading funker på norske ladestasjoner.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA