Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Maxwell_400

Og inne igjen, får se hvor lenge det varer nå da.....

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ToNi7

39km på 93%, sikker på at appen er helt i orden? :o

RJK

Sitat fra: ToNi7 på torsdag 13. august 2020, klokken 11:07
39km på 93%, sikker på at appen er helt i orden? :o

Tror neppe denne tråden er en skrytetråd for å fortelle hvor god appen er, eller opplevelsen rundt det å "fjernstyre" bilen. Har en mistanke om at det er det helt motsatte, som er tema...

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Orbit

Sitat fra: Orbit på tirsdag 11. august 2020, klokken 19:48
Jeg får ikke logget inn i app (som skulle fungere nå i følge serviceplanen), men det fungerer på websidene. Det gir også riktig informasjon for bilen, men ber jeg om oppdatering av status får jeg følgende  :o
App og websider er i alle fall tilbake til normalen for meg nå, med riktig infomasjon. Har vært i kontakt med support de to siste dagene, men har ikke fått noen siste statusoppdatering på hva som forårsaket mine problemer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

storeulv

Sitat
App og websider er i alle fall tilbake til normalen for meg nå, med riktig infomasjon. Har vært i kontakt med support de to siste dagene, men har ikke fått noen siste statusoppdatering på hva som forårsaket mine problemer.

Mulig jeg påpeker det åpenbare, men det var vel annonsert nedetid på MyAudi ifm. service/oppgraderingsarbeid i perioden 7. - 12. august om jeg ikke husker feil?
Audi e-tron 50AS MY 2020

RJK

Sitat fra: storeulv på torsdag 13. august 2020, klokken 13:35
Sitat

Mulig jeg påpeker det åpenbare, men det var vel annonsert nedetid på MyAudi ifm. service/oppgraderingsarbeid i perioden 7. - 12. august om jeg ikke husker feil?

Stemmer det, men du skal ikke lese langt tibake for å se at den er kommet opp etter dette, og det er da folk får disse sære feilene...

Skulle trodd de hadde orket å teste litt før de ruller ut en så stor oppdatering, men her har det kanskje gått vel fort i svingene likevel, om ikke oppgraderingen kun er en kapasitetsendring som krevde flytting av servere og linjer, og litt for lite/ingenting ble lagt i å fikse problemer med selve appen og serverapplikasjonene.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Orbit

Det var kun varslet nedetid for app på mandag 10/8. Det var også en del andre sperrer, men det gikk på blokkering for å sette opp nye konti, behov for å logge på i bil på nytt etc.

Den mest synlige endringen er at autentisering nå går mot identity.vwgroup.io, så det virker som endringen er en større samkjøring av ID'er på tvers av VW. Det gir nok fordelen av å ha færre systemer som skal driftes, men skaleringsutfordringene blir større.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Nå fungerer ikke nettsiden. Var helt OK i går. Nå logget jeg inn, og ble bedt om å opprette bil.
La inn VIN koden, og fikk "Med vennlig hilsen Bil ble opprettet". Trykker så på 'Vis bilinformasjon' og får en 404 "Denne siden er sporløst forsvunnet". Akkurat, ja.
App fungerer.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Orbit

Sitat fra: Hårek på torsdag 13. august 2020, klokken 15:14
Nå fungerer ikke nettsiden. Var helt OK i går. Nå logget jeg inn, og ble bedt om å opprette bil.
La inn VIN koden, og fikk "Med vennlig hilsen Bil ble opprettet". Trykker så på 'Vis bilinformasjon' og får en 404 "Denne siden er sporløst forsvunnet". Akkurat, ja.
App fungerer.
Ser det samme nå. Under Profil -> Mine biler står det at "Biladministrasjon og enkelte andre funksjoner er dessverre ikke tilgjengelige for øyeblikket. Prøv igjen senere."

Skuffende at de totalt mangler kontroll over hva de skulle endre denne uken, samt tidsrammer og hvordan det vil påvirke systemene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ToNi7

Maxwell_400

Hvor kjipe går det an å være på M2M trafikk da ? Mobiltelefonen min har et batteri på 4Wh og er kontinuerlig på nett, bilen har et 12 volts batteri på flere hundre watt timer og hovedbatteriet på flere kW timer. Aldri hørt at en bil går tom for strøm på grunn av forespørsler.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

hemi

daktari

Ja, det er bare trist for "vorsprung"-gjengen.
Men siden appen baseres  på en gammel e-golf arkitektur...
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

z4rd

Det er nok pga svak backend og arkitektur for å håndtere store mengder forespørsler/data. Har en følelse av at "å beskytte bilens batteri" er en unnskyldning for at de ikke har klart å få stablet på beina en robust arkitektur, dessverre. Er det egentlig en ordentlig native app VW/Audi leverer, eller er det kun en web-wrapper applikasjon?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA