Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Orbit

Hadde kontakt sist kl 11:38 i dag, får nå samme SSL-feil som TM.

Ref de varslede kommende endringene, så ser rekkefølgen på hva de skal gjøre som en opprydning av brukere i systemet. Jeg tror Audi mistenker at det er mange app'er og biler som sitter med login-token (f.eks. glemt å slette bil fra kundeforhold ved salg), som gir belastning i systemet fra ikke-betalende kunder. Nå skal de tvinge avlogging av alle, ta tjenestene helt ned og dermed avslutte alle sesjoner, (kanskje bytte innloggingsløsning til noe med tokens som kan tilbakekalles, da det er en egen periode hvor innlogging er helt nede), for deretter å kreve at alle logger inn på nytt både i app og bil (som igjen vil føre til at alle urettmessige biler og apper ikke kommer inn). Helt spekulativt fra min side...... men også noe som burde være mulig å gjøre uten nedetid gitt et fornuftig design.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

janbanan

Jeg har ikke hatt kontakt med bilen siden kl 0901 i dag. Google(-maps) har falt ut og kommet tilbake flere ganger.
Til vanlig opplever jeg gode oppetider, så det er noe spesielt (som skjer i dag).
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

daktari

Jeg har ikke brukt app i dag, men merket meg at trafikkinformasjon ikke ble vist i navi, og stusset litt over det inntil jeg leste forrige innlegg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

I menyen som står der når man slår av, er det 3 valg vanligvis. Nå er det bare 2, lading og klima. Er dette også relatert?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

I dag sier appen at den hadde kontakt med bilen 11:27 i går. Det var når jeg dro hjemmefra. Så det har altså vært noe kontakt siden kl 01:30 som den rapporterte i går. Men det oppnås fortsatt ikke kontakt med bilen.
Da kunne de i det minste opplyse om driftsproblem / systemvedlikehold, men dette virker ikke planlagt. Det er akseptabelt at en tjeneste er nede korter tid. 24 timers nedetid er for dårlig. Hva er det Audi driver med ??

Forsøkte restart av MMI i går, og det hjalp ikke

Er det andre som får kontakt nå ?

janbanan

Sitat fra: TM på onsdag 05. august 2020, klokken 08:55
Er det andre som får kontakt nå ?

Jeg hadde sist kontakt med bilen kl 0908 5/8 (i går mao). Meldte inn til Digital Support, så får jeg se når jeg får svar fra de. Slet også med google (maps og søk) i går, kom tilbake etter Restart av MMI, men falt ut igjen. Bilen "husket" heller ikke siste destinasjoner i Navi (kjørte fram og tilbake mellom Ikea og ny hybel og måte derfor taste inn destinasjon flere ganger).
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

ThomasEL

Sitat fra: janbanan på onsdag 05. august 2020, klokken 09:05
Sitat fra: TM på onsdag 05. august 2020, klokken 08:55
Er det andre som får kontakt nå ?

Jeg hadde sist kontakt med bilen kl 0908 5/8 (i går mao). Meldte inn til Digital Support, så får jeg se når jeg får svar fra de. Slet også med google (maps og søk) i går, kom tilbake etter Restart av MMI, men falt ut igjen. Bilen "husket" heller ikke siste destinasjoner i Navi (kjørte fram og tilbake mellom Ikea og ny hybel og måte derfor taste inn destinasjon flere ganger).

Samme drittet her.
Har også sendt mail.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

No-name

Her fungerer plutselig alt! Har ikke gjort det på flere dager,  men nå...   :o

janbanan

Etter en kjøretur så har jeg igjen kontakt med bilen.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

ThomasEL

#324
Ble av alle underlige ting nettopp oppringt fra Audis digitalsupport..!!

Han viste til mailen min og kunne bekrefte at de hadde hatt et voldsomt serverbrudd i går, som satte både appfunksjoner og andre online tjenester ut av drift.

Han fortalte også at alt var oppe og gikk igjen nå, men at en software restart av MMI i bilen kunne være nødvendig.

Har foreløpig ikke fått kontakt på appen, men antar det virker igjen når jeg får kjørt en restart. Kanskje også nok å starte bilen.

EDIT:
Var nok å starte bilen. Fikk raskt opp onlinetjenestene, og nå virker app igjen også. Ikke behov for software restart av MMI.

God service at de ringte👍
Men forferdelig at de gjentatte ganger får uforutsette «break down» i datasystemene sine😰🤬
- Trodde tiden for Commodore 64 og «syntax error» var forbi🙈🙈🙈
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Tror ikke Audi skal starte nettbank eller levere andre samfunnskritiske funksjoner. Det virker litt amatørmessig de de driver med  8)

ThomasEL

Sitat fra: TM på onsdag 05. august 2020, klokken 14:17
Tror ikke Audi skal starte nettbank eller levere andre samfunnskritiske funksjoner. Det virker litt amatørmessig de de driver med  8)

Vel... Parallellen til det «nye» norske nødnettet er da vitterlig slående...?🙈🙈😂😂😂
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

elektro

Kjørte nettopp igang forvarming her, funket fint, har ikke brukt bilen på over ett døgn.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m


h1rik

Jeg fikk plutselig kontakt igjen for et par timer siden etter at siste kontakt var kl 1058 i går.
2020 e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA