Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

Brisken

Hei vi har hatt e-tron 50 i to uker nå, fikk aktivert appen via MMi og det meste utenom aktivering av parkeringsvarme virket.
Nå derimot er kontakten med bilen helt mistet. Møller bil har prövd re-aktivisering, virket ikke. Deretter foreslo de resett av MMI, virket ikke.

Har noen opplevd samme og har tips?

h_han

Lyser SOS knappen i taket grønt eller rødt? Skal lyse grønt.
Hos meg lyser det rødt og har ikke kontakt med bilen. Noe er da tydeligvis feil da support ber meg bestille time på verksted for å fikse dette.

Trond.m

Sitat fra: Brisken på tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46
Hei vi har hatt e-tron 50 i to uker nå, fikk aktivert appen via MMi og det meste utenom aktivering av parkeringsvarme virket.
Nå derimot er kontakten med bilen helt mistet. Møller bil har prövd re-aktivisering, virket ikke. Deretter foreslo de resett av MMI, virket ikke.

Har noen opplevd samme og har tips?
Ja, samme problem her. Men hos meg virker kommunikasjonen alltid rett etter reset av MMI. Ser ut til å være problemer med svært mange av e-tron som er levert i det siste.

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

evtronDK

Sitat fra: Brisken på tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46
Hei vi har hatt e-tron 50 i to uker nå, fikk aktivert appen via MMi og det meste utenom aktivering av parkeringsvarme virket.
Nå derimot er kontakten med bilen helt mistet. Møller bil har prövd re-aktivisering, virket ikke. Deretter foreslo de resett av MMI, virket ikke.

Har noen opplevd samme og har tips?

Kommer forbindelsen tilbage efter du har kørt en længere tur med bilen, eller er den helt væk?

Audi Support har bekræftet at de har haft lidt server problemer henover weekenden. Når dette sker så mister bilen forbindelsen til myAudi, og så kan man ikke nå bilen fra App'en. Det kræver så at man kører en tur i bilen, hvor den når at oprette forbindelse til myAudi. Vælg "Bruger" i MMI, så kan man se om bilen er logget ind på myAudi (hvis der står "myAudi login" i steder for "username", så er bilen ikke logget på).

Enkelte services virker dog stadig fra App selvom bilen ikke er logget på myAudi (f.eks. SOC og rest distance).
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Trond.m

Jeg ser at min nå har hatt kontakt med serveren akkurat når jeg avsluttet en kjøretur på 20 mil. Det kan virke som at den får kontakt akkurat når jeg setter den til lading. Men den er død nå, og svarer ikke på forespørsler fra appen. Hele systemet er noe dritt, som jeg ikke har tro på at blir stabilt noen gang  >:(
Spørsmålet er om av bilen er like amatørmessig konstruert ?

Brisken

Takk for alle svar!
Sos-lampen i taket er grönn.
Jeg får null kontakt via appen, ikke en gang SOC eller rest distanse.

Takk for tips om "langtur", vi kjörer dog sjelden lengre turer, typisk 5km til dagen. Kvier meg til å pröve löse dette med langtur.
Var ute i bilen akkurat for jeg tenkte at vi kanskje måtte legge inn email/passord i MMI igjen, men fant ikke for mitt liv hvor det skulle inn.

Alt i alt er jo dette noe styr, hade Volvo i 2013 som klarte dette bedre.

elektro

#7
Har også problemer her nå, siste kontakt var kø. 16:24 i dag, da jeg parkerte.

Har hatt litt problemer den siste uken, men systemet har vært rimelig stabilt i flere måneder. Gir appen fortsatt terningkast to, men den gjør jobben med litt tålmodighet, og snuser på treeren så lenge den fungerer..

EDIT: Husk å melde fra til digitalsupport.no@audi.de hver gang dere har problemer. Klag gjerne til kundeservice@moller.no og selger også.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

#8
Det er meldt til både forhandler og digitalsupport. Har snakket med begge flere ganger og de er begge veldig imøtekommende. Problemet er at fabrikken heller ikke vet hvordan problemet løses, men feilen er på ingen måte ukjent. Da har vi kommet til at det ikke er noe poeng å levere inn bilen. Forhandleren har selv en bil med samme problem, og de har ikke funnet noen løsning på den heller.
Av en eller annen grunn får jeg heller ikke kontakt med bilen etter reset av MMI lenger slik det var de første ukene.

el-H

I Appen min har det stått at bilen enda ikke er koblet til siden jeg fikk bilen i oktober, men appen har fungert med de vanlige problemer som har vært hos alle. Som en annen skriver så kan jeg ikke finne hvor man evt. kan prøve å legge inn mailadresse og passord igjen. Er det noen som vet det?

BHKR

Den meldingen ble borte i min app da jeg satte inn data sim.
Jeg har også problemer med å få kontakt med bilen om dagen via myAudi.

Trond.m

Connect Infotainment tjenester er vel funksjonalitet utover basisfunksjoner som styring av lading og låsing av bil. Forhandleren nevnte noe om kobling til Google maps (eks. sende reiserute til bilen). Det krever nok sim kort i bilen og at man er pålogget, men skal ikke påvirke andre funksjoner.

elektro

Jeg hadde fremdeles ikke kontakt med bilen i morges, men etter en kort kjøretur fikk jeg kontakt igjen. Så ut som det fungerte allerede da jeg kom til barnehagen (2 minutter kjøring) og nå får jeg oppdatert som bare det i parkeringskjelleren på jobb etter et par mils kjøring.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

el-H

Sitat fra: TM på onsdag 04. mars 2020, klokken 08:41
Connect Infotainment tjenester er vel funksjonalitet utover basisfunksjoner som styring av lading og låsing av bil. Forhandleren nevnte noe om kobling til Google maps (eks. sende reiserute til bilen). Det krever nok sim kort i bilen og at man er pålogget, men skal ikke påvirke andre funksjoner.
.

Jeg kan styre lading og låsing av bil med app men det kan kanskje være andre funksjoner da. Har hørt at noen har denne melding og noen ikke så jeg vet ikke.

Hyperstress

Appen min har bare funket noen få ganger siden jeg fikk bilen. Kanskje 1av 10 ganger jeg prøver.
Er det flere tips for å få den mer stabil?

Hvordan resetter en MMI?
Jeg ble tipset om å skru av automatiske oppdateringer, . Men det hjalp ikke.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA