Audi-appen mister kontakt med bilen

Startet av Brisken, tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46

« forrige - neste »

ThomasEL

Den meldingen med begrenset antall har jo tidvis vist før også...
- Men tror bare det er et slags varsel. Virker ikke (slik jeg har opplevd det) å være begrensning i praksis.
Skoda Enyaq 85X Sportline Max (2026)

Audi e-tron 55 AS (solgt)
Skoda Citigo (solgt)
Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Sitat fra: hemi på fredag 14. august 2020, klokken 11:56
le, eller gråte?
God spørsmål. Hvis det virkelig er en begrensning så er det interessant å vite hvor mange oppkall de godtar 😮. Og hva skjer når det begrensede antall er utført...blir kontakten med bilen da deaktivert ?

Uansett, dette er ikke noe nytt de har kommet med. Fikk samme melding for 6 mnd siden.

elektro

Stemmer, jeg fikk denne meldingen allerede i mars 2019, men da i et forsøk på å bringe batterinivået ned fra 100% mens jeg ventet på utlevering. Den kom etter at jeg hadde startet klimatisering ca. ti ganger. Og jeg har vel knapt sett den siden. Nå fikk jeg meldingen med én gang.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Arnold

Sitat fra: Brisken på tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46
Hei vi har hatt e-tron 50 i to uker nå, fikk aktivert appen via MMi og det meste utenom aktivering av parkeringsvarme virket.
Nå derimot er kontakten med bilen helt mistet. Møller bil har prövd re-aktivisering, virket ikke. Deretter foreslo de resett av MMI, virket ikke.

Har noen opplevd samme og har tips?
Ja - har det samme problemet. I tillegg masse dataproblemer med bilen. Har mistet tellingen i antall verkstedbesøk. Hadde ikke valgt samme bil i dag!!!!

Thange

Hvordan aktiverer jeg i mmi? Har satt inn tvillingsim så skulle vel fått opp noe mer i bilde som viser hovedbruker og brukere?

elektro

Sitat fra: Arnold på fredag 21. august 2020, klokken 16:06
Sitat fra: Brisken på tirsdag 03. mars 2020, klokken 20:46
Hei vi har hatt e-tron 50 i to uker nå, fikk aktivert appen via MMi og det meste utenom aktivering av parkeringsvarme virket.
Nå derimot er kontakten med bilen helt mistet. Møller bil har prövd re-aktivisering, virket ikke. Deretter foreslo de resett av MMI, virket ikke.

Har noen opplevd samme og har tips?
Ja - har det samme problemet. I tillegg masse dataproblemer med bilen. Har mistet tellingen i antall verkstedbesøk. Hadde ikke valgt samme bil i dag!!!!

Til info, meldingen du svarer på her er et halvt år gammel. :) Av nysgjerrighet,  slags dataproblemer er det du har hatt, og hvilken bil ville du valgt i dag?

Jeg har visst vært veldig heldig! Har opplevd mange ganger ila. halvannet år og 33.000 km. å ikke få kontakt med bilen fra appen. Det er litt irriterende. Men har aldri hatt behov for å besøke verksted eller få resatt noe. Har ikke engang resatt MMI i bilen med volumknappen engang. Som regel oppnås kontakt igjen bare ved å vente litt, i verste fall etter neste kjøretur. De siste månedene har den vært relativt stabil. Også i perioder der den har stått ubrukt i mange dager. Rart det skal være forskjell mellom bilene.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hårek

Sitat fra: Thange på fredag 21. august 2020, klokken 19:01
Hvordan aktiverer jeg i mmi? Har satt inn tvillingsim så skulle vel fått opp noe mer i bilde som viser hovedbruker og brukere?
SIM aktiveres i Settings - Connection settings. Skal bare velge nettverk og legge inn PIN.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Thange

Sim virker, men det står både i app og på web at epost/passord må oppgis i bilens mmi.

Hårek

Usikker, men tror det kan finnes i Help - Setup Wizard.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Trond.m

Sitat fra: Thange på fredag 21. august 2020, klokken 22:07
Sim virker, men det står både i app og på web at epost/passord må oppgis i bilens mmi.
Jeg finner heller ikke noe sted å legge epost og passord. Det er da merkelig at Audi gjør det så komplisert. På BMW er det veldig enkelt og logisk, og der virker det også stort sett alltid 8)

Amatøren

Bilen må nok ga SW fiks.

Det er kjent problem at kommunikasjonsmodulen går i dvale. Samme problem med e-Golf.

Det er bare det at Audi merkeverksteder får tydelig vis ikke informasjon om dette så de er like forundret hver gang en kunde kommer og klager.

Hvis ikke dere kommer frem via verkstedet, så klag vi digitalsupport.no@audi.de. Må nok klage mange ganger, men henvis til at andre har fått SW fiks for å forhindre at kommunikasjonsmodulen går i dvale.

Slet selv før jeg fikk gehør for at bilen måtte ha SW fiks og henviste til e-Golf problemet (hadde det der også).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Individual

Min 2020-50AS var inne på softwareoppdatering forrige uke.
Kontakten mellom bil og app har fungert perfekt etter dette.

Sendte mail til digitalsupport, som kontaktet Møller og fikk  deretter time til utbedring på Møller. Topp service

Amatøren

Kanskje de har fått bedre erfaring med problemet og endret rutiner.

Vår e-tron 50 Advanced Business har også fungert perfekt etter SW fiks. Unntaket er selvfølgelig når server er nede, men det er jo ikke 'bilens feil'.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Thange

Fikk bilen 03/08 og fikk time til service samtidig med gjennomgang av bilen på utleveringsdagen. Synes det er ganske utrolig  :(

Hårek

Og så var servere nede igjen. App sier "Network error ...". Nettside sier "Noe gikk galt".
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA