Jeg oppdaterte nå bilens status i iPhone appen og fikk ganske raskt opp en svart rubrikk med meldingen «Statusen ble oppdatert» eller noe tilsvarende. Men det står fortsatt «Siste bilkontakt: yesterday 22:47» som forøvrig er nøyaktig ett døgn etter jeg parkerte bilen.
Så hadde jeg appen åpen et par minutter, og oppdaget at pilene ved siden av brukerprofil symbolet oppe til venstre, under bilens navn, stod og surret. Plutselig oppdaterte bilens status seg til «Siste bilkontakt: Today 09:04» og noen minutter senere står det «Siste bilkontakt: Today 09:21»..
Så prøvde jeg å dra skjermen ned for å oppdatere, da fikk jeg feilmelding «e-tron Charging services avtaler kunne ikke oppdateres». Går jeg inn på dette i appen, står det at avtale Transit er Aktiv, som stemmer.
Oppdaterte så Bilens Status ved å trykke på pilene på nytt kl. 09:40 og gikk over i en annen app. Fikk da ganske umiddelbart push varsel med «Bilens status ble oppdatert».

Det stod imidlertid fortsatt «Siste bilkontakt: Today 09:21».. Lot appen stå åpen i bakgrunnen, og så igjen, etter et par minutter at pilene ved siden av symbolet for brukerprofil under bilens navn snurret igjen. Så ble plutselig «Siste bilkontakt: 3 minutter siden.» Som stemmer bra kl. 09:43..
Det er nå ca. 35 timer siden jeg parkerte bilen. Kan nevne at jeg hadde bilen på 30k service før sommeren der de også oppdaterte noe som hadde med kommunikasjon å gjøre. Uten at jeg ba spesifikt om det.
EDIT: Fikk nå kontakt med bilen og oppdatert status- og klokkeslett i iPhone appen 62 timer etter at bilen ble parkert. Den har ikke vært låst opp i mellomtiden. Den har stått tilkoblet strøm m. ladegrense 60%.
Kommer ikke skrive innlegg hver gang appen fungerer fremover

, men den har fungert uten unntak gjennom sommerferien, så vidt jeg har registrert. Den har altså heller ikke timet ut selv om det nå er godt inn i 3. døgnet hvor den har stått parkert i perioden 30. jul til 2. aug. Det er jeg godt fornøyd med. Måtte det vare.