Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace  (Lest 12248 ganger)

RayBomb

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 503
  • To Infinity and Beyond
    • Vis profil
Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
« Svar #150 på: Fredag 06. November 2020, klokken 01:40 »
OK, takk for svar. Det er jo kjempeflott. Men oppfølgingsspørsmål, er det mye knot, eller er det et valg med kun ett eller to trykk i menyen? Kan du forklare kort og enkelt hvordan den løser det? Trenger ikke noe teknisk bakgrunnsinfo eller forklaring, bare en kort og lettforståelig "noob-guide"... ;)
Det er riktig enkelt med begge appene.
Først, kommer du til å bruke Android appen eller iOS appen?
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) ++ Masse Xtra
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematikk(OTA:22.10.20): 19.2
⚙️ KB: BP-AAE-BC-AC-BE
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ H280: Verksted(02.07.20)
⚙️ InControl(OTA:07.11.20): S20C_20.43.1-618886
⚙️ Kart(upd:17.09.20): 08.030.0111.0157

RJK

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2188
  • Hyundai Kona -19 Dark Knight, Soltak
    • Vis profil
Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
« Svar #151 på: Fredag 06. November 2020, klokken 18:22 »
Jeg bruker Android-telefon...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RayBomb

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2019
  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 503
  • To Infinity and Beyond
    • Vis profil
Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
« Svar #152 på: Fredag 06. November 2020, klokken 22:50 »
Jeg bruker Android-telefon...

Laget en liten video på camper mode.

https://youtu.be/1cSpKs-q1ho
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) ++ Masse Xtra
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematikk(OTA:22.10.20): 19.2
⚙️ KB: BP-AAE-BC-AC-BE
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ H280: Verksted(02.07.20)
⚙️ InControl(OTA:07.11.20): S20C_20.43.1-618886
⚙️ Kart(upd:17.09.20): 08.030.0111.0157

RJK

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2188
  • Hyundai Kona -19 Dark Knight, Soltak
    • Vis profil
Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
« Svar #153 på: Lørdag 07. November 2020, klokken 00:10 »
Wunderbar!


Merci beaucoup and Cheers!


;-)


 :+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vannkraft

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 161
    • Vis profil
Sv: WattCat - Android-app - Holde bilen våken!
« Svar #154 på: ſøndag 08. November 2020, klokken 19:59 »
Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........

Fant denne teksten på : https://electrek.co/2018/06/14/jaguar-i-pace-review-the-240-mile-luxury-sport-utility-is-everything/
"2. Sticking with charging, the I-PACE DC-DC converter knocks out 250A at 12 Volts from the larger 90kWh battery meaning that you can stick a 3kW inverter onto the 12V battery and run your home from it. You could also theoretically give someone in an ICE vehicle a jump. Or like 1000 jumps.

3. Jaguar won’t offer any vehicle to home or vehicle to grid services this year, but an engineer I spoke with said they were working on such things and could have something to announce later. He noted that battery to grid could save a lot of money by outputting power during high demand after work hours and charge up during low demand late night hours."


Disse 3 Kw har jeg lyst til å utnytte, gjerne med en inverter som produserer 230V, I-Pace den perfekte hytta lade bilen....men
det er litt uheldig at så mye energi går til å holde bilen varm - finnes det noen løsning på dette?