WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lør 19. okt 2019, kl. 22:19

« forrige - neste »

JorgenM

Jeg digger at WattCat kan settes som widget (Android). Nå har jeg ladestatus og rekkevidde på startskjermen hele tiden  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

ardevd

Sitat fra: JorgenM på tor 04. jun 2020, kl. 23:53
Jeg digger at WattCat kan settes som widget (Android). Nå har jeg ladestatus og rekkevidde på startskjermen hele tiden  :+1:

Kult at du verdsetter funksjonen :) visste du at du også kan trykke og holde på WattCat-ikonet og få et knippe praktiske hurtigvalg? :)

Maxwell_400

WattCat bør være den offisielle appen for Jaguar, viser hva som er mulig å få til med godt app design og små ressurser.

I motsatt ende er Audi appen, viser hva en tung organisasjon med store ressurser ikke makter.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

ardevd: nei, det gjorde jeg ikke, men nå blir det enda enklere og raskere å starte precon så takker for tipset  :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

ardevd

Flere har kanskje fått med seg at Guardian Mode har blitt introdusert via den nyere InControl appen (ikke tilgjengelig i Norge).

Har plukket fra hverandre API'et og satser på å få med funksjonaliteten i neste oppdatering av WattCat :)

Ingeniøren

Sitat fra: ardevd på man 22. jun 2020, kl. 15:24
Flere har kanskje fått med seg at Guardian Mode har blitt introdusert via den nyere InControl appen (ikke tilgjengelig i Norge).

Har plukket fra hverandre API'et og satser på å få med funksjonaliteten i neste oppdatering av WattCat :)

Herlig at du kjører Jaguar  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på man 22. jun 2020, kl. 16:33
Sitat fra: ardevd på man 22. jun 2020, kl. 15:24

Herlig at du kjører Jaguar  :+1:

Jo, takk! Holder på den et par år til tenker jeg så får vi se hva som skjer :D

ardevd

Hvis noen ønsker å bidra med oversetting til Norsk kan dere bruke Transifex: her

ardevd

Versjon 1.4.0 er ute nå. Guardian Mode inkludert :)

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Vannkraft

Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........

RJK

Sitat fra: Vannkraft på tor 05. nov 2020, kl. 19:05
Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........

Har i-Pace camper mode nå? Prøvde å søke, og sjekket TB sin video der han prøver å sove i en i-Pace, men han fikk jo ikke bilen til å holde seg våken mer enn en halvtime om gangen, om han ikke gikk inn og satte på preconditioning ved flere forskjellige tidspunkt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

4Matic Fanatic

Sitat fra: RJK på tor 05. nov 2020, kl. 22:21
..Har i-Pace camper mode nå? ..
WattCat (Android) og MyPace (iOS) er tredjepartsløsninger som lurer det til på et vis, så den kan holde klima kjørende.
mvh, Arne :)

2014 Porsche Cayenne S diesel | 2005 Mercedes-Benz CLK 200 Kompressor

RJK

OK, takk for svar. Det er jo kjempeflott. Men oppfølgingsspørsmål, er det mye knot, eller er det et valg med kun ett eller to trykk i menyen? Kan du forklare kort og enkelt hvordan den løser det? Trenger ikke noe teknisk bakgrunnsinfo eller forklaring, bare en kort og lettforståelig "noob-guide"... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA