Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

JorgenM

Jeg digger at WattCat kan settes som widget (Android). Nå har jeg ladestatus og rekkevidde på startskjermen hele tiden  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

ardevd

Sitat fra: JorgenM på torsdag 04. juni 2020, klokken 23:53
Jeg digger at WattCat kan settes som widget (Android). Nå har jeg ladestatus og rekkevidde på startskjermen hele tiden  :+1:

Kult at du verdsetter funksjonen :) visste du at du også kan trykke og holde på WattCat-ikonet og få et knippe praktiske hurtigvalg? :)

Maxwell_400

WattCat bør være den offisielle appen for Jaguar, viser hva som er mulig å få til med godt app design og små ressurser.

I motsatt ende er Audi appen, viser hva en tung organisasjon med store ressurser ikke makter.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

ardevd: nei, det gjorde jeg ikke, men nå blir det enda enklere og raskere å starte precon så takker for tipset  :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

ardevd

Flere har kanskje fått med seg at Guardian Mode har blitt introdusert via den nyere InControl appen (ikke tilgjengelig i Norge).

Har plukket fra hverandre API'et og satser på å få med funksjonaliteten i neste oppdatering av WattCat :)

Ingeniøren

Sitat fra: ardevd på mandag 22. juni 2020, klokken 15:24
Flere har kanskje fått med seg at Guardian Mode har blitt introdusert via den nyere InControl appen (ikke tilgjengelig i Norge).

Har plukket fra hverandre API'et og satser på å få med funksjonaliteten i neste oppdatering av WattCat :)

Herlig at du kjører Jaguar  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 22. juni 2020, klokken 16:33
Sitat fra: ardevd på mandag 22. juni 2020, klokken 15:24
Flere har kanskje fått med seg at Guardian Mode har blitt introdusert via den nyere InControl appen (ikke tilgjengelig i Norge).

Har plukket fra hverandre API'et og satser på å få med funksjonaliteten i neste oppdatering av WattCat :)

Herlig at du kjører Jaguar  :+1:

Jo, takk! Holder på den et par år til tenker jeg så får vi se hva som skjer :D

ardevd

Hvis noen ønsker å bidra med oversetting til Norsk kan dere bruke Transifex: her

ardevd


Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Vannkraft

Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........

RJK

Sitat fra: Vannkraft på torsdag 05. november 2020, klokken 19:05
Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........


Har i-Pace camper mode nå? Prøvde å søke, og sjekket TB sin video der han prøver å sove i en i-Pace, men han fikk jo ikke bilen til å holde seg våken mer enn en halvtime om gangen, om han ikke gikk inn og satte på preconditioning ved flere forskjellige tidspunkt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

4Matic Fanatic

Sitat fra: RJK på torsdag 05. november 2020, klokken 22:21
..Har i-Pace camper mode nå? ..
WattCat (Android) og MyPace (iOS) er tredjepartsløsninger som lurer det til på et vis, så den kan holde klima kjørende.

RJK

OK, takk for svar. Det er jo kjempeflott. Men oppfølgingsspørsmål, er det mye knot, eller er det et valg med kun ett eller to trykk i menyen? Kan du forklare kort og enkelt hvordan den løser det? Trenger ikke noe teknisk bakgrunnsinfo eller forklaring, bare en kort og lettforståelig "noob-guide"... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA