Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. februar 2022, klokken 06:49
Da får vi håpe WattCat kommer på Google Play rimelig snart igjen - et savn, selv om Jaguar sin gjør det viktigste.
Du kan finne den her;

https://apkpure.com/wattcat/no.redbird.wattcat
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 21. februar 2022, klokken 12:30
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 21. februar 2022, klokken 06:49
Da får vi håpe WattCat kommer på Google Play rimelig snart igjen - et savn, selv om Jaguar sin gjør det viktigste.
Du kan finne den her;

https://apkpure.com/wattcat/no.redbird.wattcat

Takk for tipset. Har vært innom her før men bakket ut. Nå tok jeg meg sammen og lastet ned apkpure og xapk installer og fikk på plass siste versjon av WattCat. Man vet jo ikke om den kommer opp på GooglePlay igjen med det første  8)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

WattCat er tilbake på Google Play nå.

Anbefaler alle å utvise stor grad av forsiktighet ved installasjon av apk'er utenfor Google Play.

Ingeniøren

Sitat fra: ardevd på tirsdag 22. februar 2022, klokken 07:12
WattCat er tilbake på Google Play nå.

Anbefaler alle å utvise stor grad av forsiktighet ved installasjon av apk'er utenfor Google Play.

Fint. Fikk noen advarsler ja og det var det som fikk meg til å stoppe første gang for litt siden. Tar bort apk'ene.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

Da har dessverre JLR sperret tilgangen til APIene sine så WattCat fungerer per tid ikke. Skal undersøke om det er en vei rundt restriksjonene men med tanke på at JLR vurderte juridiske tiltak mot meg innledningsvis lover det ikke godt hvis de nå aktivt prøver å sperre WattCat og andre apper ute :/

Maxwell_400

Sitat fra: ardevd på onsdag 06. mars 2024, klokken 09:32Da har dessverre JLR sperret tilgangen til APIene sine så WattCat fungerer per tid ikke. Skal undersøke om det er en vei rundt restriksjonene men med tanke på at JLR vurderte juridiske tiltak mot meg innledningsvis lover det ikke godt hvis de nå aktivt prøver å sperre WattCat og andre apper ute :/
Triste greier men takk for den tiden jeg fikk med WattCat, var(er) en helt super app.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Dampmaskin

#186
Det var veldig frustrerende å høre.

Jeg hadde allerede inntrykk av at JLR sitter skikkelig hardt fast i 1900-tallet, dette bekrefter det bare. Håper de får inn noe nytt blod snart, og åpner øynene for nåtiden. Det er åpenbart at de trenger det.

Snakk om "cutting off their nose to spite their face", for å bruke et uttrykk som JLR burde kunne forstå.

WattCat var en mye bedre app enn Jaguars egen.

PUCH

Sitat fra: ardevd på onsdag 06. mars 2024, klokken 09:32Da har dessverre JLR sperret tilgangen til APIene sine så WattCat fungerer per tid ikke. Skal undersøke om det er en vei rundt restriksjonene men med tanke på at JLR vurderte juridiske tiltak mot meg innledningsvis lover det ikke godt hvis de nå aktivt prøver å sperre WattCat og andre apper ute :/

Trist! Hentet min første I-Pace (og første elbil!) i går, og fikk satt opp Jaguar Remote og WattCat. Virket som WattCat hadde litt mer info om bilen, f.eks. softwareversjon på bilen (altså ikke infotainmentsystem), stemmer det? Dumt jeg ikke tok skjermbilder, tenkte å prøve å forsikre meg om at forhandler har oppdatert til nyeste versjon (2019-modell).

Ingeniøren

Det var da som svarte...

Jaguar sin sluttet jeg å bruke for flere år siden. Skal på langtur i helga så må vel lastes den ned så jeg kan ha kontroll på lading uten å sitte i bilen.

Tror det blir så mye støy at de kanskje må reversere dette ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

espenri

Det var synd, selv om jeg i det siste kun har brukt MyPace til å sette ønsket ladenivå.

Nå har Jaguar Remote tatt seg opp og blitt betraktelig raskere og mer stabilt, så ikke så veldig mye jeg kommer til å savne, men dette påvirker vel også smartlading vha Jedix osv også?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Ingeniøren

Det er mer på det engelske forumet der mannen bak WattCat er på saken. Han har heller ikke fått beskjed og de fleste av hans kontakter er ikke der lenger eller svarer ikke

Det har ikke rammet ladeappen Jedlix tilsynelatende, så mulig det er håp i henganes snøre.

En del ladeoperatører er i ferd med å innføre Autocharge, hvordan går det med det da?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Dampmaskin

Registrerte meg med Jedlix nå, men jeg fikk ikke koblet til bilen.

chargedup

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 06. mars 2024, klokken 14:45Det er mer på det engelske forumet der mannen bak WattCat er på saken. Han har heller ikke fått beskjed og de fleste av hans kontakter er ikke der lenger eller svarer ikke

"ardevd" som han kaller seg her (og andre forum), er mannen bak Wattcat og postet 4 poster over din. Det meste av aktivitet på forum rundt I-pace er nå på det engelske forumet (evt facebook hvis man spør enkle spm) og det er flere medlemmer herfra som er ganske aktive der. Såvidt jeg vet har ikke ardevd I-pace lenger, men har fortsatt å vedlikeholde appen.

Tipper ardevd har lagt ned hundrevis, om ikke tusenvis, av timer (med hjelp fra andre frivillige).
Dersom dette skulle løse seg, anbefaler jeg alle som bruker appen til å donere en slant: https://liberapay.com/ardevd?fbclid=IwAR0NLKFgdle52eiEr3y24u9LGO_WekR8vXBbRAJYoY6bjy-nCFGLopUua3o
PS: Jeg har absolutt ingen relasjon til ardevd, bortsett fra å hatt veldig nytte av appen. Har vel kun sett denne linken delt en eneste gang på facebook siden til Wattcat, så jeg kan si med sikkerhet at han ikke gjør det for pengene  ;) .

Veldig synd dersom JLR ikke skulle tillate tilgang til API lenger.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

ardevd

Restriksjonene JLR har implementert er så dumme at det er vanskelig å ta det seriøst. Forhåpentligvis kommer oppdatert versjon av WattCat før helgen :)

ardevd

Sitat fra: chargedup på onsdag 06. mars 2024, klokken 16:19
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 06. mars 2024, klokken 14:45Det er mer på det engelske forumet der mannen bak WattCat er på saken. Han har heller ikke fått beskjed og de fleste av hans kontakter er ikke der lenger eller svarer ikke

"ardevd" som han kaller seg her (og andre forum), er mannen bak Wattcat og postet 4 poster over din. Det meste av aktivitet på forum rundt I-pace er nå på det engelske forumet (evt facebook hvis man spør enkle spm) og det er flere medlemmer herfra som er ganske aktive der. Såvidt jeg vet har ikke ardevd I-pace lenger, men har fortsatt å vedlikeholde appen.

Tipper ardevd har lagt ned hundrevis, om ikke tusenvis, av timer (med hjelp fra andre frivillige).
Dersom dette skulle løse seg, anbefaler jeg alle som bruker appen til å donere en slant: https://liberapay.com/ardevd?fbclid=IwAR0NLKFgdle52eiEr3y24u9LGO_WekR8vXBbRAJYoY6bjy-nCFGLopUua3o
PS: Jeg har absolutt ingen relasjon til ardevd, bortsett fra å hatt veldig nytte av appen. Har vel kun sett denne linken delt en eneste gang på facebook siden til Wattcat, så jeg kan si med sikkerhet at han ikke gjør det for pengene  ;) .

Veldig synd dersom JLR ikke skulle tillate tilgang til API lenger.

Det var veldig hyggelig sagt. Heldigvis ser det ut til at WattCat kan leve litt lenger, men det er nå en fare for at JLR går hardere til verks for å slå ned på det de omtaler som «autorisert» bruk av APIene sine. Ettersom T&C ikke er endret så vidt jeg kan se og de ikke har verken svart på mine henvendelser eller delt noe informasjon åpent velger jeg å oppdatere WattCat og jlrpy slik at det fungerer igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA