2019.32.12.2

Startet av Handyman, fredag 11. oktober 2019, klokken 22:16

« forrige - neste »

Øyvind.h

OK. Jeg mener det ble lansert for motorvei, og advarselen når man skrudde Autopilot beta funksjonen på i bilen opprinnelig i 2015-2016 i hvert fall sa at dette var kun for bruk på motorvei med midtdeler.
Nettsiden har vel indikert noe av det samme - altså laget for bruk på motorvei.
Tesla startet som smått for en stund siden med veier hvor du ikke får aktivert autosteer. Men usikker på hva som skjedde med innstrammingene der.
Regnet med AP1 ville få flere veier hvor AP ikke kan aktiveres da det er den versjonen som ikke er laget for motorvei. Ap2+ skal jo dekke et mye bredere område.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Det er vel enighet om at siste versjon er en av de beste (kanskje den beste), men å ta en video fra USA som et sannhetsbevis blir vel feil. Vi bor som kjent i Europa.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Det holder at du sier det "er en av de beste" :+1:

Synes tilnærmingen er fin her. Youtuberen har gjennomført flere tester av forskjellige versjoner. Han har kjørt den samme løypen, og har i tillegg tatt det opp på video. Når han kan vise at AP setter ned farten mot en sving, der den ikke gjorde det på en eldre  versjon, så synes jeg han gjør en god "youtuber-forsknings-jobb".
Videoen er ikke fra Europa, men noen av veiene kunne godt vært det.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på fredag 18. oktober 2019, klokken 19:33
Det holder at du sier det "er en av de beste" :+1:

Synes tilnærmingen er fin her. Youtuberen har gjennomført flere tester av forskjellige versjoner. Han har kjørt den samme løypen, og har i tillegg tatt det opp på video. Når han kan vise at AP setter ned farten mot en sving, der den ikke gjorde det på en eldre  versjon, så synes jeg han gjør en god "youtuber-forsknings-jobb".
Videoen er ikke fra Europa, men noen av veiene kunne godt vært det.
Det er ikke veiene jeg mener, men restriksjonene som vi har her i Europa når det gjelder AP. Vi har ikke samme AP som han tester. Forøvrig har min bil alltid redusert hastigheten før en skarp sving (mer eller mindre).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

svarteper

Etter siste oppdatering har bilen fått varsel og korigering av utilsiktet filskifte , (uoppmerksomhet) dette er meget bra , ikke mange andre bilmerker , om noen som blir bedre med sånne gratis oppdateringer. Har ikke ap , men vurderer å kjøpe.
Tesla model s 75 d 2017

Øggen

Sitat fra: svarteper på fredag 18. oktober 2019, klokken 23:04
Etter siste oppdatering har bilen fått varsel og korigering av utilsiktet filskifte , (uoppmerksomhet) dette er meget bra , ikke mange andre bilmerker , om noen som blir bedre med sånne gratis oppdateringer. Har ikke ap , men vurderer å kjøpe.

Men også jævlig irriterende når den forsøke å vrenge bilen mot vogntog på smale veia der du virkelig må holde sia di.
(For dei som ikkje forstår, skjer det uten aktivert AP)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Tiger123

Artig at Phantom breaking problemet ble løst (ihvertfall for min del og andre også ser jeg) omtrent samtidig med NRK artikkel, Nettavisen, m.fl.?

Handyman

Sitat fra: Tiger123 på lørdag 19. oktober 2019, klokken 11:05

Artig at Phantom breaking problemet ble løst (ihvertfall for min del og andre også ser jeg) omtrent samtidig med NRK artikkel, Nettavisen, m.fl.?
Det er ikke løst for meg!
Riktignok er noen av de faste bremsestedene forsvunnet, men det er jammen introdusert nye steder også.
Merker små forbedringer i 12.2, men ikke allverdens å skryte av. Totalinntrykket er en liten forbedring der jeg kjører fast.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på lørdag 19. oktober 2019, klokken 11:19
Totalinntrykket er en liten forbedring der jeg kjører fast.
Er det på motorvei?
Tesla S75D - 09/2018

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 19. oktober 2019, klokken 11:23
Er det på motorvei?
Ja, blandt annet.
Jobbreisen min er en fin blanding av typer vei. ca 40km på 4-felts motorvei, 20km på andre veier, med lyskryss, rundkjøringer, vei med og uten med midtdeler, gangfelt, bygater, riksvei, tuneller, broer, skarpe svinger, store skiltportaler, veiarbeidsoråder.

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på lørdag 19. oktober 2019, klokken 11:31
Er det på motorvei?
Ja, blandt annet.
Jobbreisen min er en fin blanding av typer vei. ca 40km på 4-felts motorvei, 20km på andre veier, med lyskryss, rundkjøringer, vei med og uten med midtdeler, gangfelt, bygater, riksvei, tuneller, broer, skarpe svinger, store skiltportaler, veiarbeidsoråder.
AP er beregnet på veier med motorveistandard. Andre veityper kan sikkert gi litt blandet resultat.
Tesla S75D - 09/2018

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 19. oktober 2019, klokken 11:33
Sitat fra: Handyman på lørdag 19. oktober 2019, klokken 11:31
Er det på motorvei?
Ja, blandt annet.
AP er beregnet på veier med motorveistandard. Andre veityper kan sikkert gi litt blandet resultat.
Det er jeg fult klar over, og det er motorveidelen jeg sammenlikner.
Bruker også AP på de andre veiene så langt det et mulig for å følge utviklingen også der.
Der har status vært mye det samme veldig lenge. Altså meget varierende, men dette påvirker ikke min vurdering av AP, da jeg vet at den ikke er beregnet på slik bruk.

Kim-

Phantom braking skjer på tacc også, så mye at jeg ikke gidder å bruke den
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

S4e

Sitat fra: Kim- på lørdag 19. oktober 2019, klokken 19:56
Phantom braking skjer på tacc også, så mye at jeg ikke gidder å bruke den
Synes AP fungerer mye bedre en tacc når det gjelder fantom bremsing.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA